homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Opname (DAW) software / sequencers

Mededelingen

Opname (DAW) software / sequencers Alles over opnamesoftware zoals ondermeer Cubase, Nuendo, Sonar, Logic Studio, Pro Tools, Magix Music Studio, Reaper, Audacity, Adobe Audition, Garageband, Ardour, energyXT, Renoise, Cool Edit, ....

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 21-02-2008, 16:31
Active Member

Reputatie: RealrecReal is op goeie weg
Standaard Van Pro Tools LE naar Logic Pro 8.

Ik ben een beetje radeloos..
Ik ben 15 jaar, ik heb een Digidesign Mbox2 (Pro Tools LE 7) en een SE 2200A mic die gebruikt word voor rapvocals en af en toe zangvocals. Nou heb ik hier ergens gelezen dat in alle Digidesign hardware Presonus preamps zitten. Ik kaart dit aan omdat ik misschien mijn Mbox2 wil verkopen, want ik ben er zelf achter gekomen dat voor een 15-jarige op dit moment Pro Tools me toch wat onbegonnen werk lijkt. Plus dat de geluidskwaliteit naar mijn idee opgeschroeft kan worden met een betere interface dan de Mbox2. Waar ik heen wil is de keuze; Pro Tools LE of Logic Pro 8. Ik wil i.v.m. met m'n verdere toekomst en droom als Audio Engeneer/Producer in deze periode van m'n leven (lol) 1 programma volledig leren en ervaring mee op doen. Daarom wil ik kiezen tussen, de o-zo-bekende- Pro Tools of Logic Pro 8. Als jullie me verder tips en hulp kunnen bieden? GRAAG. Zoals ik al zei.. ik ben een beetje radeloos
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 21-02-2008, 16:57
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Van Pro Tools LE naar Logic Pro 8.

In de meeste producten van Digi worden focusrite pre's gebruikt werd mij verteld.
Als protools LE je onbegonnen werk lijkt, zou ik ook niet beginnen aan logic eerlijk gezegd. Niet dat het makkelijker/moeilijker dan PT is, maar het ligt allesinds in dezelfde rangorde, en sommige zaken zijn simpeler waar andere dan weer moeilijker zijn.
I.v.m een "toekomst" (als die er al is in deze afschuwelijke tijden voor opnames), is het best zoveel mogelijk DAW software te kennen, en GRONDIG te kennen. Momenteel is ervaring in PT nog altijd het beste, maar velen schakelen over naar Logic, Cubase/nuendo, Digital performer enz., dus tegen dat je ietwat ervaring hebt om uberhaupt in dat wereldje te kunnen gaan werken, kan er al veel gebeurt zijn op softwarevlak.
Over die geluidskwaliteit, eerlijk gezegd, ben je niet in staat een goede opname te maken met een mbox2, gaat het ook niet lukken met iets anders. Zo'n materiaal is de beste leerschool om van start mee te gaan, iedereen heeft een moment gehad waarin zijn mixes niet klonken en waarbij hij/zij dacht "het is mijn mic/converter/preamp/plugins...die me tegenhouden beter te doen" terwijl het in 99% van de gevallen je eigen kunde is die je tegenhoud. Ga (nog) geen zot geld uitgeven aan pro-materiaal en leer je software kennen, leer je mixes kennen. Post zaken op het forum, laat anderen je kritisch beoordelen (niet dat ene meisje op school die je oh-zo-getalenteerd vind ), en blijf eraan werken. Goede mixers/producers worden niet geboren, die worden zo door hard werk en doorzetting.

Pzz
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 21-02-2008, 17:09
Junior Member

Reputatie: klaasvaak is op goeie weg

_-RidDim-_ spreekt wijze woorden

Laatst gewijzigd door klaasvaak; 21-02-2008 om 17:12
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 21-02-2008, 17:17
Vintage Member

Reputatie: JimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatie

Meestal wel hoor ;-)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door _-RidDim-_ Bekijk bericht
laat anderen je kritisch beoordelen (niet dat ene meisje op school die je oh-zo-getalenteerd vind ), en blijf eraan werken.
Maar dit keer ga ik je resoluut tegenspreken Wees maar zéker dat net zulke meisjes m'n afgewerkte productjes eerst te horen krijgen :-) Dan wordt ik genoeg opgehemeld om genoeg zelfvertrouwen te hebben om de song op homerecording.be te plaatsen, zodat ik helemaal klaargestoomd ben voor de harde realiteit inzake nog hardere kritiek over m'n mix :-)

Hoofdregel I: Kill your darlings.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 21-02-2008, 17:46
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

ok, je hebt helemaal gelijk Jim, mea culpa
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 21-02-2008, 19:09
Active Member

Reputatie: RealrecReal is op goeie weg

Haha bedankt Riddim! Echt bedankt.. dan ga ik toch maar eens beginnen met Pro Tools LE..
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten