In de meeste producten van Digi worden focusrite pre's gebruikt werd mij verteld.
Als protools LE je onbegonnen werk lijkt, zou ik ook niet beginnen aan logic eerlijk gezegd. Niet dat het makkelijker/moeilijker dan PT is, maar het ligt allesinds in dezelfde rangorde, en sommige zaken zijn simpeler waar andere dan weer moeilijker zijn.
I.v.m een "toekomst" (als die er al is in deze afschuwelijke tijden voor opnames), is het best zoveel mogelijk DAW software te kennen, en GRONDIG te kennen. Momenteel is ervaring in PT nog altijd het beste, maar velen schakelen over naar Logic, Cubase/nuendo, Digital performer enz., dus tegen dat je ietwat ervaring hebt om uberhaupt in dat wereldje te kunnen gaan werken, kan er al veel gebeurt zijn op softwarevlak.
Over die geluidskwaliteit, eerlijk gezegd, ben je niet in staat een goede opname te maken met een mbox2, gaat het ook niet lukken met iets anders. Zo'n materiaal is de beste leerschool om van start mee te gaan,
iedereen heeft een moment gehad waarin zijn mixes niet klonken en waarbij hij/zij dacht "het is mijn mic/converter/preamp/plugins...die me tegenhouden beter te doen" terwijl het in 99% van de gevallen je eigen kunde is die je tegenhoud. Ga (nog) geen zot geld uitgeven aan pro-materiaal en leer je software kennen, leer je mixes kennen. Post zaken op het forum, laat anderen je kritisch beoordelen (niet dat ene meisje op school die je oh-zo-getalenteerd vind

), en blijf eraan werken. Goede mixers/producers worden niet geboren, die worden zo door hard werk en doorzetting.
Pzz