homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Opname (DAW) software / sequencers

Mededelingen

Opname (DAW) software / sequencers Alles over opnamesoftware zoals ondermeer Cubase, Nuendo, Sonar, Logic Studio, Pro Tools, Magix Music Studio, Reaper, Audacity, Adobe Audition, Garageband, Ardour, energyXT, Renoise, Cool Edit, ....

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 12-01-2008, 15:56
Member

Reputatie: berre is op goeie weg
Standaard Logic Studio Pro (8) vs. Logic Express 8

Wat zijn nu de groten verschillen.
Ik wil Logic aankopen, maar ik heb schrik dat ik met de studio, teveel zou kopen dan ik daadwerkelijk zou gebruiken.

Ik wil een DAW waar ik zowel midi als audio kan meeopnemen en uitschrijven. en waar ik een groot arsenaal virtuele instrumenten mee kan laden.

Daarom zag ik logic wel zitten omdat hier virtuele instrumenten inzitten en deze van zeer goede kwaliteit zijn.

De specifieke verschillen van mogelijkheden weet ik dus niet.
Volgens Apple site zou het DAW systeem hetzelfde kunnen (dus geen LE versie ofzo). enkel krijg je geen extra's zoals mainstage,...

Maar voor mij draait het dus om de DAW en de virtuele instrumenten en effecten.

iemand die mij kan helpen, want we spreken hier wel over 300 euro verschil!

groetjes!
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 12-01-2008, 16:48
Member

Reputatie: Svennos is op goeie weg
Standaard Re: Logic Studio Pro (8) vs. Logic Express 8

Het grote verschil zit em in de plugins.
Logic heeft veel meer plugins en virtuele instrumenten dan Express.
Let wel dat je best 2 gig RAM hebt voor de meeste virtuele instrumenten.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 12-01-2008, 17:51
Member

Ik draai op 1 gig ram.

Met Cubase kon ik met gemak een 30-tal audio sporen afspelen en bewerken plus plugin's opgooien (en niet processen, dus on the spot renderen)...

Is Logic dan zwaarder?
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 12-01-2008, 20:32
Member

Reputatie: Svennos is op goeie weg

audio tracks zijn geen probleem maar er zijn enkele virtuele instrumenten die veel ram nodig hebben (ik heb zelf wel 2 gig geheugen en heb er nog geen problemen mee gehad maar zo vertelde de man in de apple-store het mij)
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 13-01-2008, 13:06
Member

Het plan is de express kopen, en als ik een limiet ondervind koop ik de upgrade naar het Logic studio pakket, gaat dan wss wel een kleine 50 euro in totaal duurder uitkomen..

Maar op termijn lijkt me dat geen probleem en dan kan ik eerst zien of ik wel uitbreiding nodig heb!

Grtz

Berre
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 13-01-2008, 13:30
Vintage Member

Reputatie: Patatje wordt hier goed onthaaldPatatje wordt hier goed onthaald

Dag Berre, het hangt er inderdaad van af wat je allemaal wil hé.
Ikzelf had de Pro Logic 7 en heb nu de upgrade gemaakt omdat het kostenplaatje de helft scheelt buiten de vorige jaren (zwakke dollar zeker ) naar Logic Studio (infeite dus de Pro 8)

Let wel, je krijgt enorm veel voor je geld en dan nog van pro-kwaliteit, zoals fantaschtische instrumenten, je kan surround werken indien je dat nodig hebt, voor film, maar je hebt ook een programma waar je de instrumenten dus ook op het podium kan inzetten (maar dat is ook weer voor iemand die het nodig heeft en ik ook niet zal dadelijk gebruiken) maar kom het is er nu eenmaal bij. Ik had twee Jampacks voor garageband en die kosten evenveel of gans de upgrade waar ze alle vijf in zitten, dus ik deed veel profijt dus met die upgrade buiten zaken appart aanschaffen.

Maar .... minstens 2 Gb ram is zeker aangewezen en de upgrade alleen al duurt wel zo een twee uur om op de computer (Mac) te zetten en bedraagt op zich alleen al zo een 46 Gigabitjes !!!

Je kan ook zoals je zegt eerst beginnen met minder en dan zien wat je nog nodig hebt maar als ik de volledige versie nu zie van Studio Logic aan een kleine 500 Euro, ik kan je zeggen dat ik vroeger de Pro versie nog moeten aanschaffen heb aan het dubbele, ..... verdorie, had ik dat geweten maar ja, het leven is als een monopoliespel pffrrrrrr....

Patrick.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 18-01-2008, 17:19
Member

Ok zware kosten gemaakt

Apple Logic Studio en 1 gig extra ram is mine! hahaha

Eerste indruk, het werkt super!
Het is een heel andere werkwijze dan cubase / protools, maar ik vind het heel leuk werken. Je hebt echt alles op 1 blad en met snelle toesten staat alles mooi voor klaar en dergelijke.

Had eerst getest op 1 gig ram en ging vlekkeloos, maar als ik 10 of meer Virtuele instrumenten ging laden en tegelijk liet afspelen wou het niet meer mee! Daarom de upgrade naar 2 gig.

Knappe software, en de samples en instrumenten zijn van zeer goede (naar mijn mening) kwaliteit.

bedankt voor de tips!
grtz
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 18-01-2008, 20:48
Vintage Member

Proficiat met je aankoop, je hebt nu prachtig pro-materiaal in huis die vandaag met die gehalveerde prijs echt de moeite is voor wat je allemaal hebt, je kan alle kanten uit, het is compleet en het is anders werken inderdaad maar uiteindelijk gemakkelijker en zoals het zegt .. logisch.
Het is voor mij zelfs wat aanpassen komende van Pro Logic 7 met apparte screensets maar door de upgrade kan ik nog altijd terug keren naar daar, dus ik kan kiezen tussen het oude en het nieuwe uitzicht, dit terugkeren is ook soms nodig voor de eerder opgenomen zaken in de logic 7 omdat de configuratie van sporen/effecten etc.. moet kloppen die werd toegepast in het verleden, maar er werd dus niks vergeten.

Patrick.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 18-03-2009, 14:09
Member

Reputatie: zwartepoezie is op goeie weg

Ik stap ook over naar Logic en zit inmiddels met dezelfde vraag als Berre, enkel zal ik minder gebruik maken van virtuele instrumenten en gaat het mij meer om de plugin effecten rondom mijn audio opnames. Op Apple's site staat dat er inderdaad minder plugins aanwezig zijn maar zijn dit de kritische die ik nodig ga hebben?

Het verschil tussen Express en Studio scheelt toch meer dan de helft en daarnaast ben ik al bang dat ik als overstapper overgoten ga worden met opties.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 18-03-2009, 14:17
Vintage Member

Ik vrees dat alles gezegd is geweest en dat het aan jou nu ligt zwartepoezie om tot een besluit te komen, je weet waarvoor je het nodig hebt en het is jouw geldbeugel die van tel is.

Ik heb indertijd de pro versie genomen omdat ik liever langer doorspaarde om het volledige pakket te hebben dan er later spijt van te hebben en dan toch meer nadien te moeten uitgeven als ik wilde upgraden vanaf de express.
Maar het kan hé.

Toen ik mijn eerste Pro Logic 7 kocht betaalde men toen nog iets meer dan 1.000 euro zelfs.

Patrick.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten