homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Opname (DAW) software / sequencers

Mededelingen

Opname (DAW) software / sequencers Alles over opnamesoftware zoals ondermeer Cubase, Nuendo, Sonar, Logic Studio, Pro Tools, Magix Music Studio, Reaper, Audacity, Adobe Audition, Garageband, Ardour, energyXT, Renoise, Cool Edit, ....

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 08-01-2008, 21:22
Senior Member

Reputatie: peter321 is op goeie weg
Standaard Rme Fireface 24 Bit 96k Opname Problemen

hello iedereen,

ik zit met een rijtje vragen betreft opname met de fireface 400.

1,heeft t zin om 96K op te nemen? klinkt wel super vet. nam voordien op met mbox 2 e, je hoort t verschil.

2, ik neem op in nuendo....en krijg ingang micro 1 niet opgenomen. krijg wel signaal, maar nuendo accepteert em niet als ik em selecteer in mijn inputs.....enig idee?

3, als ik op 96K heb opgenomen en als ik plugins gebruik , krijg ik kraakjes in mijn geluid....heel raar.
vanaf ik dit in project setup verander naar 44.1K, en de fyles converteer, kan ik de plugins wel goed gebruiken, geen gekraak meer.
waar ligt t probleem????

anyway, ik ben blij me die fireface op te nemen met mijn km184 en mijne ribbon en ook op 96K.....mijn vraag is toch of 96K zin heeft...

alle feedback is welkom groeten peter
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 08-01-2008, 21:52
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Rme Fireface 24 Bit 96k Opname Problemen

Tenzij je door een analoge console mix, heeft het geen zin. Het eindformaat is 44.1, dus enkel in dat formaat of veelvouden ervan (nl 88.2) opnemen. Hoger dan 96 heeft ook niet echt zin, omdat digitale systemen veel meer nog niet echt goed aankunnen. (zie site lavry engineering sectie docu voor meer technische info hierover)

96 (en 48) zijn postproductieformaten (tv/video/film), niet bedoelt voor audio productie (muziek, radio, ...)

bij het converteren van post productieformaten naar audio productieformaten krijg je afrondingsfouten, wat uw sound zeker niet goed doen.

Ikzelf neem altijd op in 44.1 24bit, en dat is goed genoeg.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 10-01-2008, 01:47
Vintage Member

Reputatie: frederic wordt hier goed onthaaldfrederic wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Rme Fireface 24 Bit 96k Opname Problemen

Het probleem lijkt me niet de frequentie te zijn.
Om zeker te zijn, doe een mix down van een project, en speel het af op een gewone CD speler. Hoor je ze niet, dan is het een ander probleem. (meestal)

1.Bufferprobleem: bij het lezen of schrijven van data. Met moderne computers mag je gerust de buffer omhoog schroeven.

2 Synchronisatie: Wanneer je via andere toestellen audio binnentrekt (vb via ADAT) moet je zorgen dat de synchronisatie juist staat.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten