homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Audio Interfaces en standalone recorders

Mededelingen

Audio Interfaces en standalone recorders Zowel audio en midi interfaces (geluidskaarten) als zelfstandige opnamesystemen worden besproken in deze zone.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 07-01-2008, 21:13
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard Olympus LS-10 Portable Recorder

Er werd een nieuw item gepost in de homerecording.be content sectie:

Olympus LS-10 Portable Recorder

Citaat:
Opvallend nieuws weer uit de mobiele recording hoek. Ook Olympus brengt nu een compacte digitale stereo recorder op de markt, Genre Zoom H2/H4 en Edirol R-09. Hun speeltje heet LS-10 Linear PCM Audio Recording Device, en is uitdrukkelijk bedoeld voor muzikanten en ander mensen met mobiele en toch kwalitatieve verwachtingen. In ongecompimeerd formaat neemt het dingetje op aan 24 bit/96 kHz stereo Linear PCM formaat. Verder kan hij de meer mobiele WMA en mp3 formaten aan.
Om het originele en complete item te lezen ga je naar Olympus LS-10 Portable Recorder

Commentaar kan je hieronder geven.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 12-01-2008, 17:39
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Olympus LS-10 Portable Recorder

Heb eens rondgekeken op een paar gangbare music-store-sites, is niet veel over te vinden.

Heeft er iemand al eens een vergelijking gedaan tussen een paar van die fieldrecorders? (bijv. de Zoom H4 vs. Edirol 09 vs. deze Olympus)

En ik moet zeggen dat 400 dollar niet aan de hoge kant ligt, met die lage dollar komt het op 270 euro, wat ik heel goedkoop vind gezien het interne geheugen van 2 gig...

Een Zoom H4 kost nog steeds over de 300 euro...

Vind de Olympus zeer interessant! Ga het een beetje int oog houden.

IZ.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 14-01-2008, 01:42
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie

Vergelijken is nog wat vroeg voor deze denk ik, ik denk dat hij nu maar net de markt opgaat.

De Zoom H4 is in de US ook een pak goedkoper hoor, op zzounds bijvoorbeeld maar 300$. Vandaar die opmerking, maar je hebt gelijk dat deze Olympus met die twee gig wel meer biedt.

Ik vraag me wel af hoever Olympus bijvoorbeeld staat met Mics: in pro audio heeft Olympus bij mijn weten nog geen track record. Olympus heeft wel een uitgebreid gamma dictafoons, maar daar spelen m.i. toch andere kwaliteitsverwachtingen.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 14-01-2008, 01:44
Webmaster

Ik ben er zeker van dat we de komende maanden nog een explosie gaan krijgen van soortgelijke (mobrecording) toestellen van andere fabrikanten.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 25-01-2008, 01:20
Member

Reputatie: CosmicD is op goeie weg

ik moet bij dit ding prompt denken aan iets dat 10 x duurder is, nl de sony pcmd1, daarvan zegt men wel over het algemeen dat de microfoons en versterker een ultra realistische opname geeft.

Wat ik mij dan afvraag is of de microfoons van deze olympus evenwaardig zijn, maar dat kan bijna niet he voor die prijs.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 15-03-2008, 12:37
Member

Reputatie: Ver1 is op goeie weg

Voor een mooie vergelijking heb ik deze site gevonden:
Compare Portable Recorders

Staan ook geluidssamples en reviews op (als je op 1 item klikt)

Ik vraag me af of het slim is om nu zo'n recorder te kopen aangezien er nog veel meer verwacht worden en de prijs wel flink zal dalen. Aan de andere kant wil ik er gewoon 1 hebben In hoeveerre hebben wij er eigenlijk iets aan dat ze maar 300 'dollar' zijn in de VS? Zelfs in Duitsland zijn ze veel duurder, en we kunnen toch niet om die importheffingen heen?
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 02-04-2008, 19:23
Junior Member

Reputatie: luc4music is op goeie weg

Ik heb met de LS-10 al eens een volledig concert opgenomen via de ingebouwde microfoons. Thuis had ik al een paar proefopnamen gedaan en dit klonkt vrij "metaalachtig" voor geluidsbronnen verder dan 2 of 3 m met weinig basdiepte.
Thuis heb ik de wav file van het concert (44,1 kHz - 16 bit) met cubase studio 4 bewerkt en het klonkt na ongeveer 2 uur filteren en equilazing toch vrij beluisterbaar. De LS-10 heb ik ondertussen uitgebreid met een SDHC kaartje van 8 GB. Een beperking is wel dat 1 opname maximum 2 GB mag bedragen en dat opnames met de interne micros altijd in 16 bit moeten gebeuren.
Verder heb ik dit toestelletje al gebruikt om vinyl opnamen om te zetten in een digitaal formaat. Een ander nadeel zijn de batterijen, deze zijn standaard Alkaline AA, maar ik heb ze vervangen door heroplaadbare Ni MH versies. Deze kunnen ongeveer 3 uur mee, dus altijd een reserve setje meehebben is de boodschap.
Voor de rest al veel plezier aan gehad.
Luc.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 15-04-2008, 13:49
Junior Member

Reputatie: gebruikersnaam is op goeie weg

Beste lezers,
Ik heb onlangs een vergelijking kunnen maken tussen twee "identieke" opnamen; de ene opgenomen met de Roland Edirol (wat een Ťrge naam trouwens) en de andere met de Olympus LS10.We beluisterden met twee personen de opnamen via een uitstekende HighEnd installatie en vielen bijna van onze stoel door de verschillen! De Edirol klinkt niet slecht, maar als je daarna de Olympus beluistert is het alsof je eindelijk die theemuts van je oren afhaalt. Wat een verschil in helderheid, aanwezigheid en realiteit!! We schrijven dit enorme verschil toe aan de kwaliteit van de microfoontjes (ja, de opnamen werden gemnaakt met de ingebouwde mic's), de opstelling (180 graden bij Edirol, 90 graden bij LS10) en mogelijk de DAC van beide apparaten.
Aanbeveling: luister eerst zelf of koop meteen die Olympus. (sommige luisteraars beoordelen de Olympus als "te blikkerig", maar die luisteraars kunnen waarschijnlijk de spatzuivere helderheid van het geluid niet waarderen en hebben liever de "wollen deken" van de Edirol (of is het tÚch gewoon een aandiding voor een rol toiletpapier of een keukenrol??)
Niek Edeling
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 23-04-2008, 08:02
Junior Member

Reputatie: Rostizh is op goeie weg

Hallo,

Dank allemaal voor het onderzoek naar dit apparaat.

Ik wil er een aanschaffen, maar dat is niet gemakkelijk.. In Europa lijkt hij nergens op voorraad en de sites die ik kon vinden verkopen hem voor 399 euro.
In de USA is hij rond de 300 dollar (!), maar Amazon wil hem niet naar Nederland verschepen, vanwege een export restrictie van Olympus.

Hebben jullie goede adressen?
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 24-04-2008, 19:32
Junior Member

Reputatie: luc4music is op goeie weg

U kan eens kijken bij KEYMUSIC ģ (399 euro).
Uitgebreide info ook te vinden op de US site van Olympus:
LS-10 - Product Support
De beperking van 2 GB per file is te wijten aan het file systeem dat gebruikt wordt op het apparaatje.
Succes.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten