homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Studio inrichting & technieken > Opnamestudio Constructie & Inrichting

Mededelingen

Opnamestudio Constructie & Inrichting Hoe isoleer je je homestudio of repetitieplek? Wat voor materialen heb je nodig om in een beperkte ruimte een efficiŽnte muziekruimte in te richten? Hoe zit dat met electriciteit en andere bekabeling? Vragen rond akoestiek? Dit is dť plek ervoor.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 06-01-2008, 22:21
Junior Member

Reputatie: EasyRhyme is op goeie weg
Standaard Geisoleerde opneem ruimte.

hallo peeps,

ben nieuw op de forum,
ik heb paar dinge al doorgenomen maar kwam niet egt uit op me vraag,me vraag zal vast wel bijna het zelfde zijn als de andere topics.

ik heb me kamer omgebouwd in een home studio en daarvoor hebben we een apparte hok gemaakt wat appart van me pc is.waar ik alleen me vocals kan opnemen.
het soort muziek waar ik mee bezig ben is rap.waar afentoe dus ook wels word gebrult.

het hok is 1.60 bij 1.60 en 2.10 hoog.
hij is gebouwd met balken en gipslaat erop en daar tussen glas wol isolatie.
met een raampje er in van een lengte 66 bij 50 hoog.
met geisoleerde glas ook.
maar er werd mij verteld dat ik in de hok dus ook nog is geludsisolatie moest plaatsen.die puntige dinge.(sorry weet er zelf niet veel van).

dus dat is ook gedaan in heel de hok +de plafon.
is dit nu werkelijk goed of juist slegt.
want ik heb paar vrienden die het ook gedaan hebben die zijn wel te vreden.maar nu ik rond vraag zeggen er tog paar mesen dat het juist niet egt goed is,en dat het me stem zou absorveren en een dof geluid er voor trg zou krijgen bij me vocals.

zou ik mischien wat menings mogen horen van mensen die er meer over weten.

alvast vriendelijk bedankt.

PS dit is een fototje van de binnenkant

Small

Large

Laatst gewijzigd door EasyRhyme; 06-01-2008 om 22:33 Reden: bold formaat ongedaan gemaakt
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 06-01-2008, 22:39
Active Member

Reputatie: calypso is op goeie weg
Standaard Re: Geisoleerde opneem ruimte.

Dat ziet er erg netjes uit. Het is wel zo dat die geluidsabsorbers vooral de hoge tonen absorberen. Misschien was het niet nodig geweest om het volledige hok te "behangen", dan wel een aantal strategisch gekozen plekjes (achter de mic, achter "the talent"). Helemaal geen absorbers zou dan ook weer niet goed geweest zijn...

Gelukkig kan dat venster nog genoeg reflecteren ;-)

Ook was het misschien niet erg wijs om er een vierkant van te maken. Hoewel, als het enkel voor vocals dient zal het nog wel goed meevallen.

Laat anders eens iets horen, ik ben benieuwd!
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 06-01-2008, 22:56
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door calypso Bekijk bericht
Dat ziet er erg netjes uit. Het is wel zo dat die geluidsabsorbers vooral de hoge tonen absorberen. Misschien was het niet nodig geweest om het volledige hok te "behangen", dan wel een aantal strategisch gekozen plekjes (achter de mic, achter "the talent"). Helemaal geen absorbers zou dan ook weer niet goed geweest zijn...

Gelukkig kan dat venster nog genoeg reflecteren ;-)

Ook was het misschien niet erg wijs om er een vierkant van te maken. Hoewel, als het enkel voor vocals dient zal het nog wel goed meevallen.

Laat anders eens iets horen, ik ben benieuwd!
hey man,bedankt dat je er op ben ingegaan serieus.

het hok is vierkant.met ongeveer een raam erin vanaf 1.60 hoog.
en me deur is ook niet geisoleerd .als ik voor het raampje sta hoor ik me stem wel netjes.
maar als ik in een hoek schreeuw dan is me geluid indd wel verdwenen. maar ik ga ook opnemen voor het raampje dus ik denk zelf dat het wel zou meevallen.heb het nog niet kunnen testen.moet alles nog klaarzetten enzo.
maar als het niet mee zit kan ik dus beter paar van die strippe verwijderen?
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 06-01-2008, 23:15
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

dit kan werken voor de hoge tonen, maar mid en low end wordt niet geabsorbeerd door dit soort behandeling, en doordat uw hoge tonen allemaal geabsorbeerd worden wordt de rest versterkt. Wat je nodig hebt is vooral basstraps en ook wel wat mid-tone absorbtie. Er zijn hier al een aantal goede treads over geweest in het homestudio inrichting forum zoals deze Bass trap chunks + broadband absorbers voor m'n studio. Enkele vragen. en Vraag over DIY baffles - absorbers en zo verder, zoek daar eens...
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 06-01-2008, 23:22
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waxx Bekijk bericht
dit kan werken voor de hoge tonen, maar mid en low end wordt niet geabsorbeerd door dit soort behandeling, en doordat uw hoge tonen allemaal geabsorbeerd worden wordt de rest versterkt. Wat je nodig hebt is vooral basstraps en ook wel wat mid-tone absorbtie. Er zijn hier al een aantal goede treads over geweest in het homestudio inrichting forum zoals deze Bass trap chunks + broadband absorbers voor m'n studio. Enkele vragen. en Vraag over DIY baffles - absorbers en zo verder, zoek daar eens...
hartelijk dank waxx,
ik zal die links zeker checken.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 07-01-2008, 00:29
Vintage Member

Reputatie: bert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerd

Je moet zelf proberen hoe het klinkt.
als je vind dat de stem te dof klinkt, kun je hier en daar wat schuim weghalen en dat op andere plekken dubbel maken.
Of je bass traps nodig hebt voor zang betwijfel ik, zoals Waxx zegt zal het voornamelijk hoog en mid zijn dat te veel wordt gedempt.
1.60 x 1.60 x 2.10 is wel klein, en een kleine ruimte zal vrijwel altijd het geluid kleuren. Een kleine ruimte klinkt gewoon klein.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 07-01-2008, 17:15
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bert stoltenborg Bekijk bericht
Je moet zelf proberen hoe het klinkt.
als je vind dat de stem te dof klinkt, kun je hier en daar wat schuim weghalen en dat op andere plekken dubbel maken.
Of je bass traps nodig hebt voor zang betwijfel ik, zoals Waxx zegt zal het voornamelijk hoog en mid zijn dat te veel wordt gedempt.
1.60 x 1.60 x 2.10 is wel klein, en een kleine ruimte zal vrijwel altijd het geluid kleuren. Een kleine ruimte klinkt gewoon klein.

ja klopt is wel klein maar me kamer is ook niet alte groot dus het moest welzo.
maar wat ik dus van plan was ,was om inde hoeke een stuk hout opte timmeren met gluidsisolatie erop dat ik een hoek had een soort van goedkope bas traps.
maar ik kan beter dus gewoon 2 stuks van die bastraps plaatse voor een beter klank? 2 inde voor hoeken of gewoon rondom ook agter in?
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 07-01-2008, 19:58
Vintage Member

Reputatie: bert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerd

Bass traps helpen voor hele lage tonen.
In je stem zitten die nauwelijks.
Dus ik zou het eerst zonder proberen.

En bass traps moet je op een andere manier maken dan wat jij wilt.
Je moet dan de hoek helemaal van vloer tot plafond opvullen met glaswol en daar doek overheen maken.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 07-01-2008, 21:16
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bert stoltenborg Bekijk bericht
Bass traps helpen voor hele lage tonen.
In je stem zitten die nauwelijks.
Dus ik zou het eerst zonder proberen.

En bass traps moet je op een andere manier maken dan wat jij wilt.
Je moet dan de hoek helemaal van vloer tot plafond opvullen met glaswol en daar doek overheen maken.
hey bedankt man serieus al jullie info heeft me wel weizer gemaakt.!
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten