homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 08-01-2008, 00:53
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Overstappen naar laptop, graag advies!!

het zit hem niet zo zeer bij de onderdelen, wel bij de algemene constructie (PSU, koeling, algemene afscherming) alhoewel goede onderdelen ook wel essentieel zijn. De aldi laptops waarmee jij werkt zijn niet goed gebouwd, fragiel, bijna geen afscherming en goedkope clone onderdelen of afgeslankte merkonderdelen. Ik kan het weten want ik werkte vroeger voor de helpdesk/herstellingsdienst toen die nog in Destelbergen was (GSC). Dell is hierin minder erg, het is vooral de koeling en de psu die daar het zwakke schakeltje zijn, maar ik zou hem toch niet aanraden. Packard Bell, HP, Toshiba & ASUS zitten in het zelfde schuitje. Acer is goed, behalve voor live toestanden (hij raakt rap oververhit). Sony VAIO, Apple en de IBM versies (enkel voor pro's en zeer duur) die nu nog gemaakt worden zijn hier het best in.

btw: PSU: powersupply, en dat kan slecht zijn omdat nauwkeurigheid van electronica afhangen van stabiele electriciteit (ja, ook digitale technologie) en goedkope PSU's niet echt stabiel zijn.
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 08-01-2008, 08:36
Junior Member

Reputatie: webrob is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waxx Bekijk bericht
. Packard Bell, HP, Toshiba & ASUS zitten in het zelfde schuitje. Acer is goed, behalve voor live toestanden (hij raakt rap oververhit). Sony VAIO, Apple en de IBM versies (enkel voor pro's en zeer duur) die nu nog gemaakt worden zijn hier het best in.
Hoe zit het het met Fuji Siemens??
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 08-01-2008, 14:31
Member

Reputatie: Bakatraxx is op goeie weg

Ik heb een dell inspiron 1720 met wuxga scherm (1900x1200 resolutie) 2.2 core duo CPU en 4GB ram geheugen. Deze machine word helemaal niet erg warm, de batterij gaat ongeveer 4 uur mee en is ongelooflijk goed om met te werken. Windows Vista Ultimate is geinstalleerd en geeft geen problemen. Ik moet zeggen dat ik ongelooflijk tevreden ben met dell. Den tijd da Dell onkwalitatieve onderdelen levert is al een tijdje gedaan denk ik. imho zijn sony's IBM's en macs sterk overprijst.
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 08-01-2008, 15:25
Active Member

Reputatie: omerobbie is op goeie weg

Mijn half jaar oude Dell (geen idee welk type) doet het prima. Ik gebruik de Tascam US 122L en een Shure sm 57, en ben echt dik tevreden ermee.
Maat van me heeft een Acer, en heeft daar best veel gezeik mee gehad.

Liever had ik ook een Mac gekocht, maar even geen budget voor. Die Dell is van mn vriending en kan ik mooi gebruiken.
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 08-01-2008, 21:31
Senior Member

Reputatie: peter321 is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door webrob Bekijk bericht
Hoe zit het het met Fuji Siemens??
ik werk met fuji siemens en dat gaat goed, enkel niet met mbox 2 ( die doen graag moeilijk)

maar kijk ook uit als je een nieuwe laptop koopt want die gaan meestal met vista.

vaio heeft wel opties met een downgrade, die gemakkelijk te instaleren zijn. dat zegt de technische dienst van vaio toch. let wel dat niet alle laptops downgradeble zijn.

grtz peter
Met citaat reageren
  #16 (permalink)  
Oud 10-01-2008, 00:36
Junior Member

Reputatie: kamimark is op goeie weg

En? Wat is je config geworden? Ik zit met een zelfde soort uitdaging, zie post: HP Business Notebook nc6000 & PreSonus Firepod 10

Ben echter behoorlijk overtuigd geraakt van de FirePod 10 (met 8 pre-amps, ideaal voor drums?).

Kan iemand ook op die post reageren?
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten