homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps

Mededelingen

Microfoons en preamps Microfoons zijn uiteraard onmisbaar als je geluid wil opnemen. En het belang van preamps wordt nog te vaak onderschat. Alles daarover in dit subforum.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 27-12-2007, 18:09
Junior Member

Reputatie: Miledi is op goeie weg
Standaard US 144 en Rode NT1

Hallo,

Ik ben net begonnen met het opzetten van een kleine homestudio vooral met de bedoeling demootjes op te nemen. Belangrijk voor mij zijn(in eerste instantie) de zang + akoestische gitaar. Ik ben nog op zoek naar een goede micro en na het lezen van een hoop posts hier denk ik dat de Rode NT1 een goede keuze lijkt(mijn budget = +- 200 Euro). Is de combinatie US 144 + Rode NT1 een degelijk startpakket voor een beginner als mezelf? Heeft iemand ervaringen met deze combinatie?

Alvast bedankt voor de replies en groeten!

Miledi
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 27-12-2007, 20:07
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: US 144 en Rode NT1

Tenzij je apparaten hebt die gebruik maken van SP/DIF (digitaal signaal), ben je beter af met de US-122L.De US-122L is, op de SP/DIF aansluiting na, hetzelfde als de 144, maar uiteraard beterkoop.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 27-12-2007, 22:47
Junior Member

ik heb de 144 goedkoop kunnen aanschaffen ,dus dat is het probleem niet
Mijn vraag ging eigenlij over de microfoon. Is een Rode NT1 of NT2 een goede keuze om met dergelijke interface te gebruiken? Alvast bedankt voor jouw antwoord.

Groeten,

Miledi
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 27-12-2007, 23:12
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Ah zo, misverstandje dan...

Toeval wil nu net dat zowat 1/3 van de vragen in het hardware forum over microfoons gaat.
Deze bijvoorbeeld:
Advies wanted: microfoons, bvb AKG C-2000B+ AKG C1000S ...

Trouwens, elke microfoon is de juiste keuze met deze interface.
De US-144 heeft fantoomspanning, dus zowel dynamische als condensatormicrofoons geven geen enkel probleem hierop.
Je vraag zou moeten zijn:"Is dit de juiste microfoon voor de toepassingen waar ik er eentje voor nodig heb?"
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 29-12-2007, 12:37
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pixie Bekijk bericht
Je vraag zou moeten zijn:"Is dit de juiste microfoon voor de toepassingen waar ik er eentje voor nodig heb?"
Dit had idd mijn vraag moeten zijn. Ik ben op zoek naar een goede microfoon om stem en akoestische gitaar mee op te nemen. Ik heb al die posts(over de microfoons) gelezen maar heb totaal geen ervaring met opnames maken en ken de vaktermen ook niet zo goed. Ik veronderstel dat met een budget van ongeveer 200 Euro de Rode NT1 dan een goede keuze is...?
Alvast bedankt voor de reactie.

Groeten
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten