Greetz,
Momenteel is mijn systeem een Amilo Fujitsu Siemens laptop, MobileAMDAthlon 2000+ processor, een 500 MB geheugen, 40 gig harde schijf,
M-audio FireWire Audiophile soundmodule, en ik gebruik Steinberg Nuendo 2.0 als software.
Ik heb de laatste tijd echter veel problemen met 'glitches' in de audio. Onnodig te zeggen dat dit erg vervelend is.
Het gekke is dat die glitches niet worden opgenomen, maar wél worden afgespeeld, maw de WAV file op zich heeft die glitches niet, maar als ik het nummer terug afspeel, krijgt hij dat wél.
En als ik mijn hele mix bounce zitten die glitches er ook in, erg genoeg :-x
Nu mijn vraag: ik ben van plan om mijn laptop buiten te gooien, want laptop, m-audio en professionele audiobewerking lijken niet goed samen te gaan. Ik ben ook al op andere fora en helpdesks ten rade gegaan en daar wordt vaak gezegd dat laptops niet echt geschikt zijn voor die full-audio.
Wat zou nu voor mij het beste en toch nog betaalbare systeem zijn?
Ik zou mij m-audio module willen houden, want die is heel goed (bijna geen latency en kristalheldere opnamen).
Ik werk uitsluitend met audio, niet met MIDI.
Het kan dus goed zijn dat ik soms 16 sporen audio heb met verschillende plugins, en ik zou dat graag vlot zien werken.
Ik gebruik meestal mijn keys, synths en samples, dus die 2 RCA-ingangen van mijn m-audio zijn voldoende, ik heb ook maar twee uitgangen nodig. Ik gebruik geen gitaren, akoestische drums of zang.
Ik wil op die computer GEEN internet, computer dient uitsluitend voor audiobewerking met Nuendo 2.0 (momenteel toch, upgrade van Nuendo kan als ik terug meer geld heb ;-))
Ik was aan het denken aan een Mac, maar dat wordt een dure affaire. Mijn droom is een G5 met 1 gig geheugen...
Maar wat is jullie mening? Welk systeem zouden jullie me aanbevelen?
Ook mijn excuses voor de ellenlange (eerste) post, maar beter teveel info dan te weinig zeg ik altijd...
Alvast bedankt en groeten,
IZ.