homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Opname (DAW) software / sequencers

Mededelingen

Opname (DAW) software / sequencers Alles over opnamesoftware zoals ondermeer Cubase, Nuendo, Sonar, Logic Studio, Pro Tools, Magix Music Studio, Reaper, Audacity, Adobe Audition, Garageband, Ardour, energyXT, Renoise, Cool Edit, ....

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 18-01-2005, 19:32
Junior Member

Reputatie: Duncan is op goeie weg
Standaard Hoe werkt Fruity Loops ??

Hai,
Ik heb weer een vraag aan jullie.
Ik heb geen idee hoe ik in een song de tempo kan doen veranderen.
Wie werkt er met Fruity en kan me helpen?
Ik wil van bv tempo 85 naar 100 en aan het eind weer naar 85?
Please help !!!!
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 18-01-2005, 23:49
Member

Reputatie: Heavy_Buzz is op goeie weg
Standaard Re: Hoe werkt Fruity Loops ??

Je moet je song automatiseren, dan kun je je tempo bijstellen en zal de computer dat automatisch aannemen. Je selecteerd gewoon een leeg pattern waarin je in het begin 1 blokje inkleurd. Als je dan je recordingtoets induwd en dan je song start kan je manueel het tempo wijzigen. Wanneer de opname gebeurt is en je speelt je song dan gewoon zonder de recording knop terug af zal je merken dat het programma je manuele bewegingen van daarnet gewoon automatisch terug herhaald zoals jij ze hebt ingegeven
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 20-01-2005, 13:57
Junior Member

Reputatie: Sargon is op goeie weg

mmmm ge kunt beter met uw rechter muisknop op uw te instellen bmp klikken en daar edit klikken dan krijgt ge een soort gelijk scherm als uw play list waar je veel preciezer dat kunt aan passen en ook veel sneller

peace
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 01-04-2005, 18:40
Junior Member

Reputatie: Daniel is op goeie weg

Citaat:
Sargon wrote:
mmmm ge kunt beter met uw rechter muisknop op uw te instellen bmp klikken en daar edit klikken dan krijgt ge een soort gelijk scherm als uw play list waar je veel preciezer dat kunt aan passen en ook veel sneller

peace
Waar moet je klikken??Wat bedoel je met bmp??
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 02-04-2005, 12:24
Junior Member

Reputatie: FireFox is op goeie weg

BPM = beats per minute = Tempo van de muziek
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 05-04-2005, 14:24
Junior Member

Reputatie: Nordavind is op goeie weg

Nu we het toch over fruity loops hebben...

Ik ben een geweldige fan van fruity loops. Ik merk wel dat wanneer ik effecten toevoeg mijn cpu geheugenverbruik nogal drastisch stijgt. Soms bij "zwaardere" nummers krijg ik "clipping" (zo noemen ze de schokkerig voortbewegende beelden in de gamewereld en hoop me nu niet hopeloos belachelijk te maken met dit begrip hier te gebruiken…of bestaat er een ander woord voor in de muziekwereld?).

Enfin, my question: zijn er oplossing waardoor ik toch fruity loops die complexe bewerkingen kan laten doen zonder dat ik een nieuwe pc moet kopen?

Alles is welkom!!

Nordavind

[ Bewerkt door Nordavind on 2005/4/5 16:26 ]
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 16-04-2005, 12:44
Member

Reputatie: stokki is op goeie weg

ik werk nooit met fruityloops, maar heb er al wel mensen mee zien werken. 't is een beetje te beperkt voor mijn noden, maar het ziet er wel handig uit als je snel een beat ineen wilt draaien...

'clipping' wordt in de audiowereld gebruikt als term voor 'digitaal oversturen'. dit is niet wat jij voorhebt, denk ik, jouw cpu begint waarschijnlijk te sputteren omdat hij teveel ineens moet verwerken. dit kan aan honderden factoren liggen....
- kijk eens op www.musicxp.net, daar vind je een hoop tips om je pc te 'tweaken' voor audiogebruik. als je echt in de muziek wil vliegen, doe je er best aan om je pc niet aan het net te hangen....
- je kan ook proberen om je geluidskaart aan te sturen met een andere driver, nl. asio4all. ( http://www.asio4all.com/ ) dit zou kunnen helpen...

greetz 'n succes!

stokki.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 26-05-2005, 11:40
Member

Reputatie: Heavy_Buzz is op goeie weg

Ik heb soms hetzelfde probleem met mijn pc, maar de geluidstechnici hebben mij het gebruik aangeraden van een TC Powercore. Naar het schijnt zou dat goed moeten werken. Een powercore is een extra PCI kaart die je in de pc aansluit (of extern bestaan ze ook via USB2) en die neemt de muzikale bewerkingen over van je interne CPU en ontlast daarmee zo je CPU zodat die rustig je soundcard kan aandrijven.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 26-05-2005, 14:44
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

een powercore kan een oplossing zijn, maar ik zou eerder voor een UAD-1 sp gaan. Ik vind de effecten van deze dsp card beter.

ga eens luisteren naar een UAD op zijn minst.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 29-05-2005, 12:11
Senior Member

Reputatie: Sjaan is op goeie weg

wss kunde da oplosse door extra ram geheuge toe te voegen?
Alle ik heb daar toch geen last van met 512Mb ram
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten