homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 24-11-2007, 17:18
Junior Member

Reputatie: Tamim is op goeie weg
Standaard Graag informatie AUB

Dag beste leden van deze forum,

Ik ben pas een lid geworden hier. hopelijk breng ik hier mijn inzet en kennis van muziek en recording. Mijn aller eerste vraag stel ik als volgende. hopelijk zie ik wat reacties:

Ik heb een tijdje geleden besloten, om muziekmaken wat serieuzer te nemen, en daar een beetje dieper in te gaan. Ik wil nu mijn muziek op mijn pc opnemen en dat zo qualitatief mogelijk. Ik wil een PCI soundCard aankopen van EMU 0404, ik wil daarbij gebruik maken van Cubase en Cakewalk Sonar. Mijn instrument is Korg Pa800 keyboard zonder mixer of andere toebehoringen. Nou ik heb geen idee of die soundCard zou doeltreffend zijn met die software of niet, indeen niet.. wat raden jullie mij dan aan. Ik weet echt niet wat te doen.. dus, voor enige verdere stap, wou ik het even met jullie overleggen.
Alvast bedankt voor u aandacht en reacties,

beste groeten,
Tamim
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 24-11-2007, 17:50
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Graag informatie AUB

Hallo Tamim,
allereerst welkom op het forum.

De geluidskaart/audio-interface die je kiest, hangt vaak af van wat je ermee wil doen. Aangezien je je keyboard vermeldt, vermoed ik dat je de uitgang van je keyboard gaat willen opnemen.
Indien je geluidskaart enkel hiervoor moet gaan dienen zou de 0404 PCI voldoende moeten zijn. Wil je echter ook andere instrumenten en/of zang opnemen, heb je een geluidskaart nodig met microfoon voorversterkers.
De Tascam US-122L (een USB interface) wordt hiervoor vaak aangeraden op dit forum.

Wat de software betreft voldoet één van de twee voornoemde programma's.
Beide aankopen zou een verspilling van geld zijn, aangezien ze beiden in principe hetzelfde doen.
Bij de Tascam US-122L krijg je trouwens een light versie van Cubase (Cubase LE) gratis bijgeleverd.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 24-11-2007, 18:18
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pixie Bekijk bericht
Hallo Tamim,
allereerst welkom op het forum.

De geluidskaart/audio-interface die je kiest, hangt vaak af van wat je ermee wil doen. Aangezien je je keyboard vermeldt, vermoed ik dat je de uitgang van je keyboard gaat willen opnemen.
Indien je geluidskaart enkel hiervoor moet gaan dienen zou de 0404 PCI voldoende moeten zijn. Wil je echter ook andere instrumenten en/of zang opnemen, heb je een geluidskaart nodig met microfoon voorversterkers.
De Tascam US-122L (een USB interface) wordt hiervoor vaak aangeraden op dit forum.

Wat de software betreft voldoet één van de twee voornoemde programma's.
Beide aankopen zou een verspilling van geld zijn, aangezien ze beiden in principe hetzelfde doen.
Bij de Tascam US-122L krijg je trouwens een light versie van Cubase (Cubase LE) gratis bijgeleverd.
Beste Pixie,
Bedankt voor de inlichting. Voorlopig wil ik inderdaad enkel de uitgang van mijn keyboard opnemen. Met deze inlicthing, ben ik nu zeker dat mijn keuze voor de soundCard is juist. Ik heb Cubase SX3 van een kennis gekregen, ik heb één Microfoon van SHURe, verder ga ik geen geld uitgeven voorlopig.
Alvast bedankt
Tamim
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 24-11-2007, 22:13
Senior Member

Reputatie: Hermax is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamim Bekijk bericht
Ik heb Cubase SX3 van een kennis gekregen.
Ahum, ik hoop dat je daarmee niet bedoelt dat je een "kopietje" hebt gekregen?
Het eerlijkste is nog altijd dat de mensen van Steinberg betaald worden voor hun werk...
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 25-11-2007, 22:39
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hermax Bekijk bericht
Ahum, ik hoop dat je daarmee niet bedoelt dat je een "kopietje" hebt gekregen?
Het eerlijkste is nog altijd dat de mensen van Steinberg betaald worden voor hun werk...
NEEN !
Ik mag zijn eigen kopie voor een proefje gebruiken. En je hebt 101% gelijk dat mensen van steinberg of welk software dan ook; betaald moet worden voor hun werk/produkt !!

groetssss
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten