homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 23-11-2007, 22:38
psh psh is offline
Junior Member

Reputatie: psh is op goeie weg
Standaard Advies gevraagd

Hallo,

Ook ik ben een beginner. Ik wil graag koren en orkesten opnemen en daarvan CD's maken. Eerst moet de master uiteraard worden bewerkt op de PC met een goed programma. Daarna wil ik de CD's uiteraard verkopen en de winst naar enige projecten sluizen die wij in Roemenië hebben. Tot zover de inleiding.
Mijn vraag is: wat kan ik het best aanschaffen aan apparatuur?

Zelf denk ik aan:
  • voor de opname een KORG D888
  • 4 x microfoon
  • 4 x statief
  • bekabeling
  • bewerking op PC (voldoet Audacity?)

Ik ben in het bezit van een ACER-laptop met 250 GB ext. harde schijf.
Is het een mogelijkheid om direkt op de harde schijf op te nemen ? (dit zou in kosten kunnen schelen)
Ik ben niet van plan alles in één keer aan te schaffen, maar begin bij het opnameapparaat, de rest kan ik elke keer huren.

Wie helpt?

Henk
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 23-11-2007, 23:01
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Advies gevraagd