homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 01-11-2007, 17:29
Member

Reputatie: free-destiny is op goeie weg
Standaard Hulp Nodig Over Home Recording

hallo,ik heb namelijk een vraag over de homerecording studio's
sinds ik zo wat zitten tsjecken heb op de site ben ik heel erg verrast dat er zo'n grote mogelijkheid in de home recording is, daarom ben ik er opeens heel geintereseert in en wil natuurlijk alles direct over weten ,dat zal dus waarschijnlijk niet echt gaan maar als je nu met je band je eigen liedjes wilt opnemen in een gewoon repetitiekot met wel wat eierdozen aan de muur kun je dan al goed opnemen met een paneel ,micro ,interface,en koptelefoon van een prijsje van 200 euro omdat nu ik dat heb ,ben ik teleurgesteld over de kwaliteit , mijn camera neemt zelf een beetje beter op maar ik weet dat dat wel meer aan mijn geklungel ligt. ik ken er praktisch niets van ,ook van al die moeilijke termen.sorry als het een belachelijke vraag is .maar nu ik wat geld heb,WAT KAN IK ER DAN NOG INSTEKEN OM EEN GOED RESULTAAT TE KRIJGEN. misschien kunnen jullie me wat links geven om aan te tonen wat ik moet doen of me een handleiding-BOEK aanraden.

alvast bedankt (GERT-JAN)
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 01-11-2007, 17:50
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Hulp Nodig Over Home Recording

Je kan met heel beperkt materiaal al behoorlijke dingen doen als je alles juist gebruikt. Ik stel voor dat je eens op een rijtje zet welk materiaal je hebt. Eventueel kan je ook een fragmentje posten in het soundbites subforum. Dan kunnen we proberen te achterhalen waar je best eerst dingen gaat veranderen.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 01-11-2007, 17:52
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie

Nog een tip moest je deze nog niet kennen:

http://www.homerecording.be/artikel/...g-hoe-beginnen

Echt de moeite om grondig door te nemen.

Ook van onze groeiende gids kan je zeker bijleren:

http://www.homerecording.be/gids
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 01-11-2007, 18:19
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door billybear Bekijk bericht
Nog een tip moest je deze nog niet kennen:

http://www.homerecording.be/artikel/...g-hoe-beginnen

Echt de moeite om grondig door te nemen.

Ook van onze groeiende gids kan je zeker bijleren:

http://www.homerecording.be/gids
erg erg erg bedankt al voor de reactie, wat ik nu heb is een xenyx 802 paneel met micro ,koptelefoon en een firewire interface die niet in mijn laptop past kheb ook audacity en kristal . als we nu vb elk apart opnemen dan is er iedere keer wat vertraging als we alles te samen opnemen is het precies alsof het onderwater is opgenomen . nog eens bedankt om mij de informatie te geven .
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 01-11-2007, 18:35
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door free-destiny Bekijk bericht
erg erg erg bedankt al voor de reactie, wat ik nu heb is een xenyx 802 paneel met micro ,koptelefoon en een firewire interface die niet in mijn laptop past kheb ook audacity en kristal . als we nu vb elk apart opnemen dan is er iedere keer wat vertraging als we alles te samen opnemen is het precies alsof het onderwater is opgenomen . nog eens bedankt om mij de informatie te geven .
en nog iets in mijn laptop kan ik nergens kaartjes steken dat heb ik waarschijnlijk nodig voor die firewire en andere dingen of niet?
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 03-11-2007, 09:55
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door free-destiny Bekijk bericht
en nog iets in mijn laptop kan ik nergens kaartjes steken dat heb ik waarschijnlijk nodig voor die firewire en andere dingen of niet?
Dat hangt ervan af. Indien je laptop firewire aansluting heeft, heb je geen kaartje nodig. Indien niet, kan je nog steeds gaan voor een USB interface.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 03-11-2007, 13:28
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pixie Bekijk bericht
Dat hangt ervan af. Indien je laptop firewire aansluting heeft, heb je geen kaartje nodig. Indien niet, kan je nog steeds gaan voor een USB interface.
ok dan zal ik eens kijken voor een usb-interface bedankt
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten