homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 22-10-2007, 19:51
Member

Reputatie: tyros is op goeie weg
Standaard compressor gate dbx 266

hoi heb 2 dbx 266 aangeschafd
is er iemand die hier al een poosje mee werk en me kan vertellen
wat de beste insteling is voor zang
en beste insteling eventueel keybeard
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 23-10-2007, 12:47
Active Member

Reputatie: simonderycke is op goeie weg
Standaard Re: compressor gate dbx 266

The Wide Asleep Band Pages - Recording Info

google... en zo
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 23-10-2007, 13:36
Vintage Member

Reputatie: Contender wordt hier goed onthaald

Tyros,

Is goed. Ik zeg jou wat de beste instellingen zijn op een compressor voor zang en synths, dan vertel jij me met welke instellingen ik morgen een top 40 hit kan scoren...

Serieus, niemand kan jou hier vertellen wat de beste instellingen zijn. Er zijn weliswaar bepaalde 'regels', maar je zult toch echt moeten begrijpen wat een compressor doet met je werk vooraleer je 'de beste' instellingen zult verkrijgen. Een compressor is geen wonder-apparaat en kan je geluid net zo goed om zeep helpen als dat het je geluid 'beter' kan maken.

Ik kan hier wel enkele referenties geven mbt welke instellingen voor welk instrument/stem/whatever, maar dat je uiteindelijke instellingen zijn volledig afhankelijk van de apparatuur en het geluidsmateriaal waar je mee werkt.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 23-10-2007, 14:26
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Contender Bekijk bericht
niemand kan jou hier vertellen wat de beste instellingen zijn. Er zijn weliswaar bepaalde 'regels', maar je zult toch echt moeten begrijpen wat een compressor doet met je werk vooraleer je 'de beste' instellingen zult verkrijgen. Een compressor is geen wonder-apparaat en kan je geluid net zo goed om zeep helpen als dat het je geluid 'beter' kan maken.

Ik kan hier wel enkele referenties geven mbt welke instellingen voor welk instrument/stem/whatever, maar dat je uiteindelijke instellingen zijn volledig afhankelijk van de apparatuur en het geluidsmateriaal waar je mee werkt.
Idd, een compressor hangt 110% af van wat je erin steekt. Zeker bij keyboard valt er geen info te geven vermits een pianoklank totaal anders klinkt dan een bassklank etc.
Voor stem kan ik je alleen de raad geven een vrij tot zeer korte attack te nemen, de release hangt af of je agressief (korte release) of natuurlijk (lange release) wil hebben, kwa ratio begin je best bij 2.5, maar ik heb zelf al spectaculaire resultaten gehad met ratios van 12 tot 'nuke' settings op 1176 achtige compressors, dus daar valt weinig aan te zeggen.
Draaien en luisteren man

Pzz
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 23-10-2007, 19:47
Member

Reputatie: tyros is op goeie weg

thanks heb ik toch wat basis instelingen
waar ik mee kan beginnen
Met citaat reageren
  #6 (permalink)