homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Outboard hardware

Mededelingen

Outboard hardware Een rubriek voorbehouden aan outboard hardware, zoals mixers, compressors, reverbs, equalizers, andere effecten.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 11-10-2007, 00:14
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard TL Audio Ebony reeks

Er werd een nieuw item gepost in de homerecording.be content sectie:

TL Audio Ebony reeks

Citaat:
Volgens de laatste geruchten gaat TL Audio een nieuwe reeks valve-gebaseerde toestellen op de markt brengen: de Ebony reeks, die de bekende Ivory reeks moet aanvullen.
Ebony A1: class A + dubbele tube preamp / DI

Ebony A2: class A + tube stereo processor

Om het originele en complete item te lezen ga je naar TL Audio Ebony reeks

Commentaar kan je hieronder geven.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 11-10-2007, 15:34
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald
Standaard Re: TL Audio Ebony reeks

Hopelijk zijn ze minder noisy dan hun voorgangers ...
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 25-11-2007, 00:31
Junior Member

Reputatie: Henkie is op goeie weg

Hť Waxx,

Omdat ik op zoek ben naar een preamp, heb ik laatst 2 preamps uitgeprobeerd waaronder een TLA Ivory 5051 die ik best goed (warm) vond klinken. Nou ja, dit was t.o.v. een Focusrite Voicemaster. Maar, ik heb niet gemerkt dat deze TLA nou zo noisy was. Nou was het voor mij al een grote verassing het verschil te horen tussen de interne preamp van een geluidskaart en externe preamps! Dus ik was al helemaal in de ban van deze Ivory 5051 totdat de Ebony A3 zich aanmeldde die mogelijk nog beter, maar allicht wel weer duurder zal zijn.
Maar met name de opmerking: The Ebony series can be operated solid state, or with the tube stage, thus meaning there is a broader range of sounds available, from clean to creamy. Dit lijkt mij erg leuk, maar dan moet ie kwalitatief natuurlijk wel goed zijn en niet noisy(???).
Al bij al zit je met b.v. de Ebony A3 waarschijnlijk nog een stukje onder de 1000 euro, met de Ivory 5051 zeer zeker.
Wat voor betere alternatieven zou je dan hebben voor deze prijs?
En natuurlijk blijft het ook altijd een kwestie van smaak!
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 25-11-2007, 14:03
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

Grace Design 101 voor clean (maar nog warm), Toft Audio EC-1 (full channelstrip met goede pre/comp en zeer goede 4bands eq), Universal Audio Solo 610 (tube pre die ok is) en Apogee Mini MP zijn allemaal onder 1000 Ä en veel betere pre's dan de TL audio pre's die ik ken (Ebony ken ik niet, wel ivory en die van hun mixers)
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 21-01-2008, 23:04
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie

Op de laatste NAMM beurs was er meer uitleg, en dankzij Sound On Sound hebben we dit filmpje:

[MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=Wyox638XY7I[/MEDIA]
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten