Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DiMMaX
Een forum gaat tenslotte over het uitwisselen van informatie. Elkaar helpen en zelf veel opsteken van anderen. (los van het sociale aspect dat er voor sommigen ook aan vast hangt).
Als ik naar andere (internationale) fora kijk, leeft de muziekwereld wel nog heel hard. Er wordt nog steeds heel veel info uitgewisseld. Ik volg fora waar ik op één dag simpelweg niet door de updates geraak waardoor ik noodgedwongen moet filteren. Zo hard gaat het daar. En ik zie daar mensen van all over the globe.
|
Ik heb toch niet echt het idee dat het daar wel allemaal lekker loopt. Op veel internationale forums zie ik precies hetzelfde als wat ik overal zie.
Je kunt met de "bindende informatie" van de "erkende deskundigen" mee praten, want zodra je ook maar over enige andere mening of kennis beschikt wordt je meteen neer gesabelt.
Plaats je wat leuk werk en vraag je om feedback dan krijg je weinig te horen, of het wordt compleet afgekraakt. Maar zelden tot nooit een compliment of wat net verwoorde opbouwende kritiek.
Je kunt knippen en buigen voor de roedels forumtijgers en anders ben je snel afgewerkt. Als je ze aanbid en naar hun pijpen danst mag je mee doen.
En de tijgertjes misbruiken maar wat graag hun macht doordat hun zielige meelopertjes hen blindelings volgen. Het lijkt soms wel of ze hun gevolg per whatsapp oproepen of zo, zo snel zijn ze er als de tijger hulp nodig heeft omdat hij anders klem gelvlt wordt.
En dat pakt vaak ook nog lachwekkend uit. Als je wat van die super-homerecorders napluist vind je nog wel eens wat werk van ze, als ze het zelf al niet durven te posten. En je wilt niet weten hoe vaak ik dan compleet in een deuk lag van de matige kwaliteit van die "helden". En dat is dan dat volk wat je moet aanbidden vanwege hun "perfecte adviezen en werkwijzen"

en bij wie dat wat jij doet zogenaamd nooit goed is (want niet volgens hun maniertjes).
Uiteindelijk ben ik nog niet veel serieuze posities tegen gekomen die hun getoonde ego daadwerkelijk waar kunnen maken. En nee, dat soort volk heeft weinig met anderen op, denkt vooral aan zichzelf.
En ik real life ben ik genoeg serieuze staturen tegen gekomen (prive en beroepsmatig) om te weten dat juist zij zich echt niet als zulke egotrippers gedragen.
Nee sorry, ik kan veel er van niet serieus nemen.
Gelukkig zitten er hier wat mensen die nog wel eens open staan voor de "niet gangbare standaardadviezen" en die zelf ook begrijpen dat er vaak genoeg meer wegen naar rome leiden. Wat dat betreft vind ik het hier best een prettig forum. Mijn complimenten en dank daarvoor.
Dus uiteindelijk heb ik geleerd toch maar mijn kop te houden (al lukt dat niet altijd), en al zeker niet het achterste van mijn tong te laten zien (qua gear en zo).
En ik kan me prima indenken dat er genoeg zijn die ook maar gemakshalve hun mond houden om niet het onderspit te hoeven delven bij "de gevestigde orde" (hoe matig of zelfs slecht die soms ook is) zodat ze nog een beetje mee mogen doen.
Het is op de meeste forums vaak één grote egotripperij van wat wannabe's die bang zijn voor gezichtsverlies.

Kennis delen? Pfffff