homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Over deze website

Mededelingen

Over deze website Vragen, opmerkingen, kritiek en nieuwe ideeën ivm de homerecording.be website? Suggestie voor een nieuwe forumrubriek? Post het hier!

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 08-03-2018, 12:54
Member

Reputatie: DiMMaX is op goeie weg
Stuur een bericht via MSN naar DiMMaX
Standaard Homerecording - Ghost town

Wat is er eigenlijk gebeurd met Homerecording.be?
Moderators die al jaren niet meer zijn ingelogd. Erg verouderde documenten. Nog maar enkele namen zien die het forum op waakvlam houden. Geen events meer. Of zelfs geen enkele sturing meer achter de schermen lijkt het. Alsof de site op life support draait ofzo...

Toegegeven, ik ben ook lang niet meer langs geweest maar toen ik terug kwam had ik geen ghost town verwacht...
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 08-03-2018, 13:24
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Homerecording - Ghost town

Wat met veel fora gebeurt...

Opgegeten door Facebook.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 08-03-2018, 15:16
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cyrano Bekijk bericht
Wat met veel fora gebeurt...

Opgegeten door Facebook.
Hoezo?
Ik bedoel, deze info is toch niet te vinden op Facebook?
Er is toch geen Facebook page die ons met z'n allen in staat stelt op dezelfde manier te communiceren als op bv dit forum, toch? (mensen die vragen stellen/antwoorden krijgen, etc)
Heb net even de FB van homerecording.be geopend en da's daar al even dood ...

Laatst gewijzigd door DiMMaX; 08-03-2018 om 15:19
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 08-03-2018, 15:34
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Fora zijn een gemeenschap. Een minderheid post nieuwtjes. Een andere minderheid stelt vragen. De meerderheid leest alleen maar. Dat overlapt, het zijn geen strict gescheiden groepen.

FB zuigt die meerderheid weg. Dus vermindert alles.

Ik heb sinds een jaar of zo een FB account. Omdat ik een developer code nodig had. Die account is kaal. Geen foto, geen info. Toch is het schrikwekkend wat die allemaal te weten komen over mij.

Ik heb nog niks interessant gevonden op FB, op twee dingen na. En die twee heb ik buiten FB gevonden: een paddenstoelen groep en een ambisonic groep. Er is gewoon niks, behalve wat de roddelaars bezig houdt. En dat is een grote meerderheid.

Ik beschouw FB dan ook niet als een gemeenschap, maar als een stofzuiger. Een parasiet die iedereen's gegevens opzuigt. Zo wordt verwacht dat iedere Internet gebruiker dit jaar 1,5 GB aan data oplevert voor FB. En dat zijn niet eens foto's, dat is data over je gedrag.

De kosten voor dit forum werden gedragen door de advertenties. Maar meer en meer mensen hebben een adblocker in hun browser. Ik ook. Dus de inkomsten drogen op. Daarom wordt er ook niet meer in geïnvesteerd. 't is een zieltogend beestje.

Jammer.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 08-03-2018, 15:39
bsp bsp is offline
Senior Member

Reputatie: bsp is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DiMMaX Bekijk bericht
Hoezo?
Ik bedoel, deze info is toch niet te vinden op Facebook?
Er is toch geen Facebook page die ons met z'n allen in staat stelt op dezelfde manier te communiceren als op bv dit forum, toch? (mensen die vragen stellen/antwoorden krijgen, etc)
Heb net even de FB van homerecording.be geopend en da's daar al even dood ...
Wat er gebeurd is is mij een raadsel want het was al rustig toen ik hier kwam.
Als ik kijk op andere fora, en dan ook mee neem hoe egocentrisch sommige musici zijn en geheel niet open staan voor andere meningen en mogelijkheden dan de hunnen, dan kan ik me er best wel wat bij indenken wat hier gebeurd zou kunnen zijn.

Daarnaast is sinds pakweg 2008/2010 onze hele maatschappij egocentrischer geworden. De gemiddelde nederlander is (noodgedwongen?) veel meer met zichzelf bezig.
Niet alleen hier. Ook muziek in de praktijk, en de praktijk of andere fora zonder muziek.

Ik heb hier maar ook elders vragen geopert over samenwerking, maar niemand wil dat. En dat is iets wat ik toch zeer vreemd vind in een wereld waar one-man-bands geen standaard zijn en samenwerking snel tot mooie dingen kan leiden ten gunste van iedereen.

Maar ja, wie ben ik...
Op zich vind ik wat rust zoals hier ook wel lekker.

Welkom terug DiMMaX. Ik wil je graag beter leren kennen en misschien kunnen ook wij nog eens wat van elkaar opsteken.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 08-03-2018, 16:24
bsp bsp is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cyrano Bekijk bericht
Die account is kaal. Geen foto, geen info. Toch is het schrikwekkend wat die allemaal te weten komen over mij.
Zelfs zonder account. Op elke webpagina waar een like-knop, fb link, of anders van hun op staat draait een script op de achtergrond waarmee meteen allerhande informatie over je verzameld wordt onder je ip adres.
Dit zouden ze doen om je goed en aanvullend van dienst te kunnen zijn voor het moment dat je in de toekomst een account aan maakt.

En dan nog het meelezen van bijvoorbeeld je whatsapp, FB pages die je zonder account bezoekt en ga maar door.

Allemaal verzameld zonder dat je ook maar iets met ze van doen hebt.
Ze zijn hier al voor op hun vingers getikt, maar in afgezwakte versie gebeurd het nog steeds.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 08-03-2018, 17:04
Member

Mjah, Facebook,... daar zijn al veel woorden over geschreven en het zullen zeker niet de laatsten zijn. Ikzelf ben ook geen fan van FB. Ik heb een 'nep' FB account voor als ik eens iets moet weten wat op FB staat, en that's it.

Maar eigenlijk denk ik niet dat FB dè grote boosdoener is hier. Een forum gaat tenslotte over het uitwisselen van informatie. Elkaar helpen en zelf veel opsteken van anderen. (los van het sociale aspect dat er voor sommigen ook aan vast hangt).
Als ik naar andere (internationale) fora kijk, leeft de muziekwereld wel nog heel hard. Er wordt nog steeds heel veel info uitgewisseld. Ik volg fora waar ik op één dag simpelweg niet door de updates geraak waardoor ik noodgedwongen moet filteren. Zo hard gaat het daar. En ik zie daar mensen van all over the globe.

Ik heb het gevoel dat er hier een paar key-mensen de handdoek in de ring hebben gegooid enkele jaren terug. Het kloppend hart is in hibernate en het hele forum draait op life support.
Want tijdens de afgelopen paar jaar is toch nog wel bruikbare info opgedoken in de nog sporadisch lopende onderwerpen. Maar die wordt niet meer verwerkt. Niets wordt nog ge-updated. En na een tijdje is het allemaal zo out-dated dat het voor de bezoekers heel doods aanvoelt. Niet echt uitnodigend. Het stilvallen van de organisatie achter 't forum versterkt het verval enorm.

Jammer. Want er komt heel snel een dag aan waarop de stekker eruit zal worden getrokken. *poef* gone, al die info en kennis.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 08-03-2018, 18:33
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Eigenlijk is’t simpel. Een forum leeft en sterft met zijn leden. Een aantal daarvan zijn zeer actief geweest en die deden alles om de boel levend te houden. Zoals bij alles in het leven wijzigen zaken en situaties van iedereen en dat heeft dit forum ook meegemaakt. De actieve dragers van het forum hebben er geen tijd meer voor door werk of gezin. Na maandenlang zwoegen aan een event komen er een paar wijsneuzen klagen over het gebrek aan ijsblokjes in de cola die dag, wat niet motiveert. Velen zijn al lang niet meer met muziek bezig, of net wel heel actief waardoor er helemaal geen tijd meer is voor een forum. Tientallen staken de hand op om het over te nemen van de oude garde, totdat bleek dat ze daarvoor meetings moesten bijwonen en de daad bij het woord voegen. Er zijn leukere tijdsverdrijven dan heethoofdjes op fora in de kiem smoren, want dit forum was op dat vlak één van de vriendelijkste die ik ooit gekend heb omdat we er net zo kort op reageerden, maar dat vergde energie en bergen geduld.

Life just happened, denk ik.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 08-03-2018, 19:10
Member

Mkay,.. makes sense...

Jammer wel.

Maar nu is 't duidelijk, 'k vroeg het mij oprecht af. ik vreesde dat er een atoombommeke ontploft was ofzo maar dat blijkt niet echt 't geval te zijn.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 08-03-2018, 22:50
bsp bsp is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DiMMaX Bekijk bericht
Een forum gaat tenslotte over het uitwisselen van informatie. Elkaar helpen en zelf veel opsteken van anderen. (los van het sociale aspect dat er voor sommigen ook aan vast hangt).
Als ik naar andere (internationale) fora kijk, leeft de muziekwereld wel nog heel hard. Er wordt nog steeds heel veel info uitgewisseld. Ik volg fora waar ik op één dag simpelweg niet door de updates geraak waardoor ik noodgedwongen moet filteren. Zo hard gaat het daar. En ik zie daar mensen van all over the globe.
Ik heb toch niet echt het idee dat het daar wel allemaal lekker loopt. Op veel internationale forums zie ik precies hetzelfde als wat ik overal zie.
Je kunt met de "bindende informatie" van de "erkende deskundigen" mee praten, want zodra je ook maar over enige andere mening of kennis beschikt wordt je meteen neer gesabelt.
Plaats je wat leuk werk en vraag je om feedback dan krijg je weinig te horen, of het wordt compleet afgekraakt. Maar zelden tot nooit een compliment of wat net verwoorde opbouwende kritiek.
Je kunt knippen en buigen voor de roedels forumtijgers en anders ben je snel afgewerkt. Als je ze aanbid en naar hun pijpen danst mag je mee doen.
En de tijgertjes misbruiken maar wat graag hun macht doordat hun zielige meelopertjes hen blindelings volgen. Het lijkt soms wel of ze hun gevolg per whatsapp oproepen of zo, zo snel zijn ze er als de tijger hulp nodig heeft omdat hij anders klem gelvlt wordt.

En dat pakt vaak ook nog lachwekkend uit. Als je wat van die super-homerecorders napluist vind je nog wel eens wat werk van ze, als ze het zelf al niet durven te posten. En je wilt niet weten hoe vaak ik dan compleet in een deuk lag van de matige kwaliteit van die "helden". En dat is dan dat volk wat je moet aanbidden vanwege hun "perfecte adviezen en werkwijzen" en bij wie dat wat jij doet zogenaamd nooit goed is (want niet volgens hun maniertjes).
Uiteindelijk ben ik nog niet veel serieuze posities tegen gekomen die hun getoonde ego daadwerkelijk waar kunnen maken. En nee, dat soort volk heeft weinig met anderen op, denkt vooral aan zichzelf.
En ik real life ben ik genoeg serieuze staturen tegen gekomen (prive en beroepsmatig) om te weten dat juist zij zich echt niet als zulke egotrippers gedragen.

Nee sorry, ik kan veel er van niet serieus nemen.
Gelukkig zitten er hier wat mensen die nog wel eens open staan voor de "niet gangbare standaardadviezen" en die zelf ook begrijpen dat er vaak genoeg meer wegen naar rome leiden. Wat dat betreft vind ik het hier best een prettig forum. Mijn complimenten en dank daarvoor.

Dus uiteindelijk heb ik geleerd toch maar mijn kop te houden (al lukt dat niet altijd), en al zeker niet het achterste van mijn tong te laten zien (qua gear en zo).
En ik kan me prima indenken dat er genoeg zijn die ook maar gemakshalve hun mond houden om niet het onderspit te hoeven delven bij "de gevestigde orde" (hoe matig of zelfs slecht die soms ook is) zodat ze nog een beetje mee mogen doen.
Het is op de meeste forums vaak één grote egotripperij van wat wannabe's die bang zijn voor gezichtsverlies. Kennis delen? Pfffff

Laatst gewijzigd door bsp; 08-03-2018 om 23:06
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten