homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > MIDI

Mededelingen

MIDI MIDI leidt nog altijd tot een heleboel vragen. Hier bespreken we alle aspecten.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 05-03-2018, 12:19
Junior Member

Reputatie: multiwgb is op goeie weg
Standaard Yamaha keybord oud model en MIDI

Nieuw voor wat betreft iets met geluid. Ik lees dat er heel veel ervaring is. Vandaar.
Mijn poging, ik zou graag klanken onder mijn filmpjes willen maken. Keybord en computers zijn het in bezit.
Om ervaring op te doen voorlopig zo goedkoop mogelijk.
Het keybord is van Yamaha een PSR 70, oud model, maar wel met uitgang midi in/out, en deze moet aan een Toshiba Laptop Windows 10 64 bit. worden gekoppeld.
Een Professional MIDI USB 1in/1out interface gekocht. Staat op de verpakking hoor.
MIDI 1i1o – TIE Products
Multitrack Studio gedownload en gestart, de aanwijzer van de muis op de knop Input. Ik krijg de informatie Show Windows audio recording settings (Ctrl+l).
Disabled because the sound device doesn't support this.
In Apparaat beheer van Windows, Besturing voor geluid, video en spelletjs wordt een USB MIDI interface herkend. Tabblad Algemeen.
Dit apparaat werk correct. In het tabblad Gebeurtenissen staat onder Beschrijving. Installatie van apparaat vereist, Apparaat niet gemigreerd, Stuurprammaservice toegevoegd (usb audio), Apparaat geinstalleerd (wdma_usb.inf)
Volgens de gebruiksaanwijzing PSR70. MIDI is an acronym standing for Musical Instrument Digital Interface, wich is an standard interface for connenting keybords and other devices.
The Portatone is equipped with MIDI jacks (IN/OUT), the enabling connection of the Portatone to another Portatone or to some another keyboard equipped with MIDI jacks (e.g the Yamaha DX synthesizer), for sychronized performances.
Is er misschien software die kan herkennen wat voor een signaal uit de USB interface komt.
Is er kans dat dit gaat werken? Ik hoop dat jullie niet geschrokken zijn van mijn epistel.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 05-03-2018, 13:33
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Yamaha keybord oud model en MIDI

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door multiwgb Bekijk bericht
In het tabblad Gebeurtenissen staat onder Beschrijving. Installatie van apparaat vereist, Apparaat niet gemigreerd, Stuurprammaservice toegevoegd (usb audio), Apparaat geinstalleerd (wdma_usb.inf)
Heb je dat gelezen?

Of heb je dat ook gedaan?

Voor zover ik me Windows herinner moet je daar nog even op OK klikken of iets dergelijks.

Die MIDI interface hoort gewoon te werken. Maar soms moet je Windows een schopje te geven...

En, BTW, welkom op 't forum.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 05-03-2018, 17:11
Junior Member

Dank je.
De optie Installatie van apparaat vereist heb ik geselecteerd en op Alle gebeurtenissen weergeven geklikt.
In het venster Informatie Device USBVID_ en een hoop letters en cijffers requirers futher installation.
Verder geen info van he zou dat iets kunnen zijn. Je komt ook in de logboeken van Windows en daar staat het symbool waarschuwing met dezelfde tekst.

Via de Verkenner, Alle configuratie scherm onderdelen, apparaten en printers, Eigenschappen van USB MIDI interface, rechter muisknop eigenschappen zie ik weer dat alles correct werkt.

De handleiding van dit keyboord staat ook het internet. Misschien kan jij daar nog iets in ontdekken.

Als er info nodig is wil ik ook schermafdrukken maken.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 06-03-2018, 11:55
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

Ik denk dat ik al zie wat er verkeerd gaat.
Wat wil je juist bereiken? Wil je de klanken van je keyboard opnemen?
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 06-03-2018, 12:19
Junior Member

Standaard Re: Yamaha keybord oud model PSR70 en MIDI

Inderdaad Plonserd ik zie jouw bericht nadat ik mijn antwoord heb gemaakt.

Iets verder? Dacht ik?
De computer opgestart. Keybord aan en de MIDI USB 1in/1out interface in de computer, MultitrackStudio opgestart en nu krijg ik via de knop Studio het uitrol menu Devices.
Deze meld Audio driver type ASIO en een uitrol pijltje, 3 drivers ASIO, Windows en Winsows XP (Not recommended).
Een Knop Select Devices en weer een uitrol menu, met Audio Device en MIDI Device.
Bij Audio Divece is None ingevuld, pijltje uitrol menu geen keuze.
Bij MIDI In Device wordt gemeld USB MIDI Interface. Pijltje keuze none.
Bij MIDI Out Diveces twee opties, 1 USB MIDI Interface en 2 USB MIDI Interface.
Beide hebben een pijlte, uitrol menu. None, Default, Microsoft GS Wavetable Synt en USB MIDI Interface.

Helaas blijft de Knop Input, van het deel Recording, grijs licht niet op en nog steeds de melding Show Windows audio recording settings (Ctrl+l).
Disabled because the sound device doesn't support this.
Kunnen jullie hier iets mee?

Laatst gewijzigd door multiwgb; 06-03-2018 om 12:22
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 06-03-2018, 14:10
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

Ok, classic rookie mistake dus.

Het belangrijkste dat je moet weten over MIDI is dat het gaat over overdracht van data, niét van audio. Ik heb nu niet de tijd om uit te leggen hoe het dan wel moet, maar misschien kan iemand het al in mijn plaats uitleggen
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 06-03-2018, 19:36
bsp bsp is offline
Senior Member

Reputatie: bsp is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plonserd Bekijk bericht
Ok, classic rookie mistake dus.
Je bedoeld toch niet het in en out verhaaltje?

Laten we daar dan even duidelijk over zijn en dat in elk geval uitsluiten.
De -in- plug (van je 1i1o TIE) moet op de keyboard -out-, en de -out- plug moet op de keyboard -in-.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 07-03-2018, 08:55
Senior Member

Reputatie: audiocollage wordt hier goed onthaald

Een beetje opzoekwerk doen ...
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 07-03-2018, 10:04
Active Member

Reputatie: riske is op goeie weg

Even kort de situatie, ik ken noch de PSR70 noch MTS door gebruik van ander materiaal maar toch hier
enige tips die'u kunnen helpen.
U wil uw klanken van de PSR70 overbrengen naar het programma MTS, daarvoor gebruik je UW LAPTOP.
als doorgeefluik.Ik gebruik wel een desktop met windows 10. Normaal vindt je 3 aansluitingen in mini jack : roze ( microfoon) groen (lijn uitgang) blauw (lijningang) Indien deze niet terug te vinden zijn op je laptop zal je via usb moeten werken. Indien wel ter beschikking geld voor window 10 : niks aangesloten is geen configuratie.Vandaar audio ....none ! Om nu de klanken over te zetten naar je daw sluit je de psr70 aan via zijn audio out jack naar de line in op pc mini jack. Als je nu je MTS opstart zou je de audio moeten kunnen opnemen.Hou rekening met het max vol. Een tweede mogelijkheid is je aansluiting via midi die wel erkend
word, lees eerst de opmerking nog eens van BSP en ook nu moet je de configuratie kunnen uitvoeren, hou er wel rekening mee dat uw midikanalen voor zenden en ontvangens moeten overeenstemmen, hoe dat moet zie je in de handleiding van MTS en PSR70. Het is de MTS die alle aansluitingen bebeerd.
Alvast veel succes
riske
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 07-03-2018, 13:00
bsp bsp is offline
Senior Member

Reputatie: bsp is op goeie weg

Ja gewoon via de out dan. Of mic-en.

Ik vraag me ook een beetje af waarom je dat zou willen. Samplen is juist veel meer kicken met alle mogelijkheden daarin?
Ouwe yamaha? Die kun je nu met je midi laten klinken als een moog, 808, nieuwe yamaha, blokfluit, of wat je maar wilt. Zelfs als je jammerende schoonma.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten