homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > MIDI

Mededelingen

MIDI MIDI leidt nog altijd tot een heleboel vragen. Hier bespreken we alle aspecten.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #21 (permalink)  
Oud 09-03-2018, 19:32
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Yamaha keybord oud model en MIDI

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door multiwgb Bekijk bericht
Cannot run multiple instances of Multitrack Studio. Please use the one that is currently running.
Dat is een gekend probleem. Het programma is ooit eens gecrasht en het "lock" file bestaat nog. Normaal wist het programma dat als je het normaal stopt.

Nu ken ik Multitrack Studio niet en weet dus ook niet waar dat lock file zou moeten gevonden worden. Ik gok op c:/tmp, of c:/windows/tmp of zo iets.

Maar misschien weet iemand die dat programma wel kent dat wel?
Met citaat reageren
  #22 (permalink)  
Oud 09-03-2018, 20:59
Active Member

Reputatie: riske is op goeie weg

hallo again
Zolang weeen uitweg zien zullen weje zekdr proberen verder te helpen.
Wat mij opvalt in uw laatste nota:
1)USB word erkend : daar ligt de fout dus niet aan.
2)audio uitgang via real tec (interne geluidsverwerking van je pc =ok voor audio
3)voor midi is geen uitgang gekozen. wavetable selected 0
Zelfs als je iets zou opgenomen hebben ga je niets kunnen horen.
4)Meer verwonderlijk nog is the multiple instances.... hieruit zou ik opmaken dat omwille van het niet werken je het MTS programma opnieuw hebt opgestart zonder eerst af te sluiten, waardoor je de melding krijgt dat er nog een eerder (zelfde program)open is. Het is ook niet aangeraden om meerdere verschillende audioprogramma's terzelfdertijd te gebruiken, omwille van de complexiteit totdat je een beetje verder bent in deze materie. Als veiligheid en om alle eerdere problemen weg te werken hierna enkele tips.
Indien nodig opnieuw downloaden van het MTS programma en direkt in een aparte file onderbrengen bvb. extra prog/MTS zodoende heb je een origineel direkt ter beschikking indien er ens iets zou mislopen.
Pas dan opnieuw installeren na eerst het vorige volledig te hebben verwijderd.Dwz ook met het opnieuw opstarten van je pc. Buiten de configuratie is het ook belangrijk de nodige knopjes te activeren voor opname en weergave alsmede met welk instrument en op welke track.
UW MTS heeft als basis dezelfde midi instrumenten als uw keyboard maar een aanduiding als "default"
geeft selectie 0 indien je deze niet specifieert.
Geef er nog eens een lap op
grgjs
riske
Met citaat reageren
  #23 (permalink)  
Oud 09-03-2018, 21:09
Active Member

Reputatie: riske is op goeie weg

Nog even iets vergeten
In de lijst staat je Norton systeem aan, deze geeft soms problemen met installatie
Oplossing
Zoals eerder vermeld heqt programma dowloaden in een aparte file.
PC afkoppelen van internet en NORTON UITSCHAKELEN
Programma installeren en pc opstarten.I
Na installatie eventueel terug afsluiten, NOrton defentie terug'inschakelen.
Het is ook geen goed idee om uw PC te gebruiken voor recorder doeleinden indien aangesloten op internet.
Sommige achtergrondprogrammas verstoren meermaals de instellingen
grtjs
riske
Met citaat reageren
  #24 (permalink)  
Oud 10-03-2018, 12:02
Junior Member

Reputatie: multiwgb is op goeie weg

Dank jullie voor het meedoen.
De software heb ik al een paar keer verwijdert. Logo links onder, Instellingen, Apps Verwijderen, Apps en onderdelen en Multitrack verwijderen.
Opnieuw opstarten ga ik voortaan zeker doen.
Ik gebruik geen twee programmas. Werk op de Toshiba en toch maar MultitrackStudio op mijn bur. computer gezet, deze werkt een stuk sneller.
Staat ook Adobe Premiere Elements 13 voor montage in HDV.

Is nog lastig, leer proces:
Buiten de configuratie is het ook belangrijk de nodige knopjes te activeren voor opname en weergave alsmede met welk instrument en op welke track.

Dat ga ik zeker doen, voor mij nog niet helemaal duidelijk wat precies de juiste volgorde is. De demo van de software doet het.
Er is regelmatig een ruis zicht-en hoorbaar. Verdwijnd bij het kopen. Ik kan met piano toetsen tonen maken. Wat dat betreft werkt de software.

Het Norton verhaal daar weet ik van echter Norton geeft in het groen aan dat MultitrackStudio veilig is dus neem ik aan dat het goed zit.
Deze opmerking: Het is ook geen goed idee om uw PC te gebruiken voor recorder doeleinden indien aangesloten op internet.
Sommige achtergrondprogrammas verstoren meermaals de instellingen.
Deze opmerking wordt ook in de hoek van video montage gemaakt. Verwacht dat het niet zo vaart zal lopen.
De software wordt steeds intelligenter. Je hebt gelijk met dit halstarrige gedoe zoek je het in alle hoeken.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten