homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Opname (DAW) software / sequencers

Mededelingen

Opname (DAW) software / sequencers Alles over opnamesoftware zoals ondermeer Cubase, Nuendo, Sonar, Logic Studio, Pro Tools, Magix Music Studio, Reaper, Audacity, Adobe Audition, Garageband, Ardour, energyXT, Renoise, Cool Edit, ....

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 27-02-2018, 20:04
Member

Reputatie: theplayer is op goeie weg
Standaard Anvil Studio

Ik heb onlangs een gratis versie van Anvil Studio gedownload. Het was even zoeken naar de werkwijze ervan, maar omdat ik wel bekend ben met Adobe Audition had ik toch vrij snel door hoe het werkt.
Ik gebruik al vele jaren de Vanbasco player voor midifiles. Je kunt daarmee toonhoogte, tempo en volume regelen. Maar als je een enkele instrumentsporen uitgezet hebt, dan kun je die file daarna niet meer in de gewijzigde vorm opslaan.

Na lang zoeken kwam ik dus Anvil Studio tegen waarin dat wel kan (overigens: muten helpt dan niet, je moet de tracks echt deleten...). Het programma werkt voor mijn doel dus goed maar deze DAW is erg slecht leesbaar door de heel smalle en kleine tracks waarin de instrumentnoten staan: Die noten zijn niet meer dan streepjes- en puntjesgebrabbel in een track en onleesbaar.

Mijn 2 vragen:
1. Hoe kun je het uiterlijk groter krijgen waarin alles veel overzichtelijker op je scherm staat?
2. Hoe kun je in deze DAW gemakkelijk een precount toevoegen aan een midifile (in hetzelfde songtempo)?
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Anvil screen.jpg
Bekeken: 36
Grootte:  96.1 KB
ID: 19040  
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 03-03-2018, 12:48
Member

Reputatie: theplayer is op goeie weg
Standaard Re: Anvil Studio

Niemand...?
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 03-03-2018, 16:38
Vintage Member

Reputatie: Carels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatie

Ik denk niet dat Anvil studio veel gebruikt wordt.
Als je een goed alternatief wil kan je REAPER mss een checken
iets moderner denk ik

Groetjes
Pieter
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 04-03-2018, 09:10
Senior Member

Reputatie: DJTheike is op goeie weg
Stuur een bericht via MSN naar DJTheike Stuur een bericht via Skype™ naar DJTheike

Probeer eens cubase ,
werk met midifiles en gaat goed
sucses
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten