homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Opname (DAW) software / sequencers

Mededelingen

Opname (DAW) software / sequencers Alles over opnamesoftware zoals ondermeer Cubase, Nuendo, Sonar, Logic Studio, Pro Tools, Magix Music Studio, Reaper, Audacity, Adobe Audition, Garageband, Ardour, energyXT, Renoise, Cool Edit, ....

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 14-02-2018, 11:04
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd
Standaard Cubase 9.0 : vst's blijven actief in muted tracks

Korte schets : projectje met 4 tracks. Voor de export van bepaalde nummers heb ik track 1&2 nodig , bij andere nummers enkel track 3&4.
Op track 3&4 zit een vst met noise reductie (Izotope RX).

Bij ieder nummer heb ik telkens op de tijdslijn de tracks gemuted die ik niet nodig heb. In Cubase heb ik ook aangevinkt dat de muted tracks moeten gezien worden als 'deleted' tracks.

Ik stel vast dat het exporteren van de nummers die track 1&2 gebruiken zeer traag gebeurt. Dat is te wijten aan de noise reductie vst op track 3&4. Maar die gebruik ik dus niet bij het exporteren van nummers die enkel track 1&2 gebruiken.

Als ik op dat momenten die VST uitzet gaat het exporteren wel een stuk vlugger.
Zie ik iets over het hoofd in de preferences in Cubase of is daar niks aan te doen.

Ik kan natuurlijk met automation die VST aan en uit zetten op de tijdslijn. Maar da's dan weer extra werk. Ik meende nochtans dat in de vorige versies van Cubase de vst's niet actief waren wanneer je de tracks in 'mute' zet.

Laatst gewijzigd door PCDJHENK; 14-02-2018 om 11:07
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 14-02-2018, 21:23
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Cubase 9.0 : vst's blijven actief in muted tracks

Ik vrees dat het puur ligt aan RX. Als die in een PT sessie staat, ook al is die track gemute, dan gaat het traag. Ik vermoed dat de complexiteit van het algoritme hier de oorzaak is.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 21-02-2018, 19:52
Junior Member

Reputatie: bt-studio is op goeie weg

The "Treat Muted Audio Events like Deleted" zal hier geen invloed op hebben.
Dit is bedoeld voor als er meerdere events in een track zijn dat de gedemte events genegeerd moeten worden.
Je kunt controleren of "Suspend VST 3 plug-in processing when no audio signal are received" is aangevinkt (onder VST > Plug-ins).
Ben bang echter dat, als er audio in die track staat en ook al is dit track gemuted, er wel signaal naar de plug-in gaat.
De plug-ins bypassen (simpel met knop boven in de inserts) is dan het enige wat wel zal helpen.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 01-03-2018, 09:05
Member

Reputatie: arnomusicman is op goeie weg

Ik zou de tracks freezen. Daarbij krijg je de optie om ook alle VST's van die track te disabelen. Freezen doe je met 1 klik, verder hoef je niets te doen. En als je er weer mee wilt werken, unfreeze je ze ook weer met 1 klik. Lijkt mij het snelst en het eenvoudigst.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten