homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Effect plugins en virtuele instrumenten

Mededelingen

Effect plugins en virtuele instrumenten Een subforum voor alle software geluids-effecten en software instrumenten, al dan niet als plugin of standalone programma.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 12-02-2018, 22:51
Vintage Member

Reputatie: Mr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstraling
Standaard Géén OSX-update doen met ik multimedia

Hoi

Mijn IK Multimedia sounds zijn allemaal weg... Toevallig of niet, maar tot mijn recentste update werkte ze. Ik zie nog klachten verschijnen en ze zijn recent, dus het zou wel eens aan de update kunnen liggen?

Ik contacteerde de helpdesk en deel de reacties.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 13-02-2018, 10:04
Member

Reputatie: arnomusicman is op goeie weg
Standaard Re: Géén OSX-update doen met ik multimedia

Ik was op een Windows machine ook al mijn IK Multimedia sounds kwijt. Even naar hun registratie tool en opnieuw activeren en alles was er weer....
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 13-02-2018, 11:00
Vintage Member

Reputatie: Mr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstraling

Dat doet het bij mij blijkbaar niet. Ik krijg Sampletron, Sampletank enz., maar er valt gewoon niets te kiezen. Ze zijn leeg...
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 13-02-2018, 14:30
bsp bsp is offline
Senior Member

Reputatie: bsp is op goeie weg

Nog nooit gehad.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 15-02-2018, 11:01
Vintage Member

Amai, ik nu wel.

IK geeft me wel goede ondersteuning tot nu toe.

Blijkbaar vervalt je 'sounds' download na 180 dagen. Nu lijkt me dit niet onlogisch, tenzij je een boxed versie van Total Studio 3 hebt, zoals ik. Je kan er dus niets meer mee doen, want je hebt de recentste downloads nodig...

Men heeft de downloads wel terug geactiveerd voor me, maar dan ben je er nog niet. De installers worden afgebroken na enkele seconden. Uiteindelijk geraak ik er omheen door via de rechtermuisknop het pakket te openen, zo in de content te raken en daar in de OSX map die installer te gebruiken. Enkel voor Miroslav mag ik dan negen keer een part installeren. Hoera, gelukt? Neen hoor. Want als je dan Miroslav opent, dan blijkt die nog steeds leeg. Relist on startup dan maar? Nope. Forget it. Browse! Dat moet me redden. Nope. Je krijgt als je die functie gebruikt je HD niet te zien en geraakt niet bibliotheek.

Maar we zijn er nog niet. Om een of andere reden blijkt de SampleTank Custom Shop sounds installer een map onder Sample tank 3 aan te maken en daar alles netjes te plaatsen. Probleem? Bij mijn Total 3 zat SampleTank 2 en die ging weliswaar tot 2.5 maar SampleTank 3 is noch via launch pad, noch via programs te vinden en staat niet onder mijn producten...

Nu krijg ik wel dagelijks reactie van de helpdesk, dus daar kan ik niet over klagen. Maar gebruiksvriendelijk is IK niet echt. Probleem? Hun Soniksynth, Sampletron, Sampletank enz. zijn echter zo goed dat ik ze toch niet wil missen. Wordt vervolgd!
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 15-02-2018, 20:57
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

We gaan zo'n grappen meer meemaken als Apple in 10.14 32 bit apps uitschakelt.

Een hele hoop software makers hebben geen idee wat er komt. Ik kreeg recent nog het antwoord van een support afdeling dat ze geen 64 bit versie in de planning zitten hebben, want "ze hebben dat niet nodig". Dat kan best technisch waar zijn, maar hun gebruikers gaan verrast zijn als de developer nog niet eens weet dat dat er aan komt. En waarschijnlijk komt 10.14 al in 't najaar uit...
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 16-02-2018, 11:31
Vintage Member

Starting in January of 2018, all new apps submitted to the Mac App Store must be 64-bit, and all apps and app updates submitted must be 64-bit by June 2018. With the next version of macOS after High Sierra, Apple will begin "aggressively" warning users about 32-bit apps before eventually phasing them out all together.

In iOS 11, 32-bit apps cannot be installed or launched. Attempting to open a non-supported 32-bit app gives a message notifying users that the app needs to be updated before it can run on iOS 11.

Zelfs bij Switch vloeken ze steeds vaker. Ook omdat de poorten voortdurend veranderen en er soms gewoon geen verloopstukjes bestaat...

Maar goed, terug on topic. Misschien heeft iemand er weer wat aan. IK installeert je sounds niet meer op de juiste plaats. Of beter, het staat je in de pref niet toe om even in je biblioteek te duiken op de recentste Imacs...
Dit is de oplossing:
1. Gebruik de DMG niet om sounds te installeren (Miroslav, Sampletank, Samplemoog, Soniksynth ...), maar open twee Finder vensters.
2.Maak telkens een map aan met 'productnaam sounds'.
3. In het andere venster klik je met de rechtermuisknop op de DMG en toon je de pakketinhoud. Daar vind je de sounds onder content.
4.Sleep die naar je nieuw map in het eerste Findervenster en zorg ervoor dat je enkel samenvoegt en niet vervangt.
5. Plugin opstarten en ga naar pref
6. Vink Relist aan
7. Start opnieuw op. Done!
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten