homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Overige audio hardware

Mededelingen

Overige audio hardware Discussies over audio apparatuur en instrumenten in de homestudio, voor zover ze niet passen in de andere hardware subfora.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 09-02-2018, 15:32
Member

Reputatie: Zwamy is op goeie weg
Standaard Gezocht: de simpelste hoofdtelefoonversterker

Hallo,

Even een korte uitleg: mijn broer heeft het Syndroom van Down, maar is zeer graag bezig met muziek. Hij heeft een iMac gekocht en een nieuwe koptelefoon. Het probleem is echter dat de jack input voor deze koptelefoon vanachter in de iMac zit en voor hem is dat iets te moeilijk. Dus ben ik eigenlijk op zoek naar een simpele hoofdtelefoonversterker.

Wat zijn de vereisten
- Liefst usb zodat er niet nog een externe voeding aan te pas komt
- Een aan/uit knop. Zodat als hij deze inschakelt, de versterker aanspringt en de iMac deze zal kiezen als 'uitvoerapparaat'. Is bij mij toch ook zo als ik mijn Focusrite aanzet. Dan springt mijn iMac automatisch naar de Focusrite.
- Een iets wat moeilijkere volumeregeling (misschien met + en - knoppen), zodat hij het zelf niet te luid kan zetten (desnoods halen we de knop er gewoon af en zetten we deze op een bepaald volume)
- Gewoon één jack output, voor de rest zo min mogelijk knoppen, inputs, outputs, ...

Ik vind er wel genoeg op het net. Maar geen die aan al de vereisten voldoen. Budget is max 200 euro. Liefst lager, maar als er echt geen andere optie is... Voor hem moet het zeker niet de hoogste kwaliteit zijn.

Laatst gewijzigd door Zwamy; 09-02-2018 om 15:35
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 09-02-2018, 16:29
Vintage Member

Reputatie: gertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Gezocht: de simpelste hoofdtelefoonversterker

Als het probleem zich beperkt tot de positie van de aansluiting op de achterzijde van het toestel, dan lijkt een minijack-verlengkabeltje me de meest voor de hand liggende oplossing.

Groetjes,
Gert
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 09-02-2018, 16:40
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertvanhoof Bekijk bericht
Als het probleem zich beperkt tot de positie van de aansluiting op de achterzijde van het toestel, dan lijkt een minijack-verlengkabeltje me de meest voor de hand liggende oplossing.

Groetjes,
Gert
Ja maar die kan je niet aan of uitzetten. Of hij moet die in en uit trekken, en dan zitten we terug bij het begin van het probleem: dat hij dat vanachter in de iMac moet insteken... De bedoeling is dat hij ook via zijn computerboxen kan luisteren, en ook door zijn koptelefoon. Waar hij dan gewoon het schakelaartje moet aanzetten en uitzetten om zijn koptelefoon te "activeren".
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 09-02-2018, 18:55
Vintage Member

Reputatie: gertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwamy Bekijk bericht
Ja maar die kan je niet aan of uitzetten. Of hij moet die in en uit trekken, en dan zitten we terug bij het begin van het probleem: dat hij dat vanachter in de iMac moet insteken... De bedoeling is dat hij ook via zijn computerboxen kan luisteren, en ook door zijn koptelefoon. Waar hij dan gewoon het schakelaartje moet aanzetten en uitzetten om zijn koptelefoon te "activeren".
Externe PC-luidsprekers met een ingebouwde hoofdtelefoonaansluiting vooraan? Iets dergelijks bijvoorbeeld?

Groetjes,
Gert
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 10-02-2018, 13:44
Member

Citaat:
Externe PC-luidsprekers met een ingebouwde hoofdtelefoonaansluiting vooraan? Iets dergelijks bijvoorbeeld?

Groetjes,
Gert
Amai. Soms ben je zo specifiek geconcentreerd op het probleem en de oplossing ervan dat je de simpelste oplossingen niet voor je ziet. Gelukkig zijn er dan nog forums zoals deze! Bedankt!
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 10-02-2018, 14:19
Vintage Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwamy Bekijk bericht
Amai. Soms ben je zo specifiek geconcentreerd op het probleem en de oplossing ervan dat je de simpelste oplossingen niet voor je ziet. Gelukkig zijn er dan nog forums zoals deze! Bedankt!
Graag gedaan, en het fenomeen is me allerminst onbekend. De keren dat ik mijn studio al grotendeels had ontmanteld om tot de conclusie te komen dat er een kabel defect was…

Groetjes,
Gert
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 10-02-2018, 16:05
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Graag gedaan, en het fenomeen is me allerminst onbekend. De keren dat ik mijn studio al grotendeels had ontmanteld om tot de conclusie te komen dat er een kabel defect was…

Groetjes,
Gert
Zwijg, ik had mijn lunchbox bijna buitengegooid. Bleek mijn interface geen TRS te aanvaarden voor line signalen...
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten