homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Opname (DAW) software / sequencers

Mededelingen

Opname (DAW) software / sequencers Alles over opnamesoftware zoals ondermeer Cubase, Nuendo, Sonar, Logic Studio, Pro Tools, Magix Music Studio, Reaper, Audacity, Adobe Audition, Garageband, Ardour, energyXT, Renoise, Cool Edit, ....

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 08-02-2018, 21:02
Active Member

Reputatie: Stappie is op goeie weg
Standaard Gitaar isolated met Logic Pro X

Hallo, ik heb een paar jaar geleden backing tracks gekocht van Rush bij Jammit, heb op 1 nr na de hele cd Moving Pictures. Ik zou graag dat nr Witch Hunt ook nog hebben maar vind het nergens, zou ik de gitaar kunnen weghalen met Logic op één of andere manier?
Groepjes, Chris
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 09-02-2018, 14:58
bsp bsp is offline
Senior Member

Reputatie: bsp is op goeie weg
Standaard Re: Gitaar isolated met Logic Pro X

Je hebt een pb.
Laat je me weten of je er iets mee kunt?
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 09-02-2018, 15:09
Active Member

Hallo BSP, deze had ik ook gevonden op internet. Ik zou van de originele versie de gitaar willen weghalen. Die ik op Jammit gekocht had waren origineel met zang. Dit is zo'n midifile, daar heb ik niet zoveel aan. Maar toch bedankt voor je moeite.
Groetjes Chris
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 09-02-2018, 18:47
bsp bsp is offline
Senior Member

Gitaar helemaal weg halen zal niet mee vallen. Zeker geen distorted gitaar. Te veel frequenties die alle andere overlappen.
Bij vocals lukt het al niet fatsoenlijk als er gepanned of gedubbed is, of te veel echo op zit.

Waarom Jammit wel? Zij kopen het lied in de originele sporen, en ja dan is het een makkie.

www.riffstation.com kan misschien nog een optie zijn (heb ik nooit gebruikt).
https://www.youtube.com/watch?v=YdRoHAGCnUY
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 09-02-2018, 19:42
bsp bsp is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stappie Bekijk bericht
Dit is zo'n midifile, daar heb ik niet zoveel aan. Maar toch bedankt voor je moeite.
Groetjes Chris
Geen dank. Wel leuk om zelf ook eens wat meer mee te proberen.
En weer mijn ogen geopend voor meer mogelijkheden. Ik blijk hier meer mee te kunnen dan ik dacht. Meer filters dan ik dacht met ook weer meer mogelijkheden dan ik dacht. Het lukt me zelfs partijen als bas of zang er uit te filteren.

Maar ik moet je teleurstellen v.w.b. gitaar met deze zang. De zang valt in dezelfde frequenties als de gitaar.
Mute ik de gitaar dan mute ik ook de zang. Haal ik dan de zang weer wat op dan komt gitaar ook meteen weer terug. Haal ik gitaar echt weg dan is dat zo breed dat ik weer te veel ander geluid weg haalt.
Haal ik gitaar helemaal uit die stukken waar hoofdzakelijk gitaar te horen is, dan demp ik muziek en zang te veel. Houd ik muziek en zang erin dan is gitaar weer te veel te horen op de stukken waar het bijna alleen speelt.
Dubbel filteren heeft geen zin omdat dan uiteindelijk toch ook weer die te brede frequenties te ver weg gaan.

Veel te breed frequentiebereik wat verwijderd moet worden. Niet lekker haalbaar om weg te filteren.
Hier wat ik er hoogst uithaalde zonder compleet bedompt geluid te krijgen. Ik vind het slecht.
https://drive.google.com/open?id=1r2...phRbZ6Jf2KEeV_

Ik heb hier weer wat van opgestoken na ook nog wat met andere liedjes proberen (waar wel meer mee kon). Maar bij deze gitaar in dit lied geef ik het toch op.
Toch maar bij Jammit halen gewoon zonder spoortje kopen? Of riffstation.

Laatst gewijzigd door bsp; 09-02-2018 om 20:54
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 10-02-2018, 08:40
Active Member

Ik dacht al dat de frequenties in de weg lagen met de zang.
De app jammit werkt niet meer, goed dat ik alles in audio opgenomen heb anders was ik alles kwijt. In totaal heb ik wel over de 100€ gekocht. Was een hele leuke app, je kon loopen voor een stukje in te studeren, of je kon alleen de gitaar horen. Dat ene nr stond er ook niet bij.
Nog bedankt voor jullie reacties.
Chris
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 11-02-2018, 12:17
bsp bsp is offline
Senior Member

Die Riffstation ziet er wel mooi uit moet ik zeggen, als hij doet wat het filmpje toon dan.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 12-02-2018, 09:07
Active Member

Die riffstation ga ik eens proberen. Bedankt nog voor jullie reacties. Een supergoeie site en iedereen helpt hier elkaar.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 12-02-2018, 13:09
bsp bsp is offline
Senior Member

Mooi en fijn he.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave