homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Outboard hardware

Outboard hardware Een rubriek voorbehouden aan outboard hardware, zoals mixers, compressors, reverbs, equalizers, andere effecten.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 06-02-2018, 10:41
cyrano's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd
Standaard Cranborne Audio 500 rack met ADAT of USB

Ex Soundcraft engineers hebben een nieuw bedrijf: Cranborne Audio.

Ze hebben in mijn ogen een interessant nieuw product: een 500 vorm factor case met acht slots en ADAT I/O:

500ADAT Expander

Zonder 500 units is deze kast al bruikbaar als ADAT I/O voor acht lijnsignalen. De unit doet acht kanalen aan 44.1 of 48 kHz, 24 bit, of vier kanalen aan 96 kHz, via S/MUX.

Bestaat ook in een USB uitvoering en een gewone uitvoering, zonder digitale I/O.

Prijs zou ongeveer 1.200 euro zijn.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 06-02-2018, 19:20
Alexxx's schermafbeelding
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Cranborne Audio 500 rack met ADAT of USB

Ok, nominatie voor uitvinding van het jaar. Een Adat poort op een 500 chassis is exact wat ik al jaren naar zoek!
  #3 (permalink)  
Oud 06-02-2018, 20:58
cyrano's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Ja, je vraagt je echt af waarom niemand eerder op dat idee kwam. Ik suggereerde het jaren geleden aan een kleine fabrikant en werd uitgelachen...
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 06-02-2018, 21:10
Alexxx's schermafbeelding
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Het is gewoon exact wat mijn job makkelijk maakt. Mijn 32 kanaals interface, daarvan gebruik ik 20 inputs (8 mic amp, 8 ADAT, 2 hi-z en 2 SP/DIF) en daarmee kan ik een volledige band opnemen. Met de extra ADAT poort die ik nog heb en deze 500 kan ik nu mijn outboard keten met 2 kabeltjes in - en uitpluggen wanneer ik de baan op moet en ze dus niet meeneem. Mijn 500 is uiteindelijk compressie en EQ voor gebruik op groepbussen. Weer een half uur klouteren en ploeteren onder mijn desk gespaard.
  #5 (permalink)  
Oud 07-02-2018, 08:33
drummerke's schermafbeelding
Senior Member

Reputatie: drummerke wordt hier goed onthaald

Dit is inderdaad een heel mooi nieuw product. Er zijn nog andere mensen die out of the box durven te denken (en daarna weer in de box)
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten