Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. B
Ik ben niet zo gek van het volgen van de standaards en verkies het avontuur. Ik heb hier bv een Beyerdynamic uit de 70's. Ik verkies hem elke dag boven een sm58. Sure is meer dan ok, omdat ze doen wat ze moeten doen, zoals mijn beta52 op kick bv. Maar beter zijn ze echt niet altijd. Lichtjes overschat ook, naar mijn persoonlijke smaak.
|
Ik begrijp je helemaal. Ik heb wel shure liggen maar daarnaast ook andere merken en types, en zelfs verschillende kwaliteiten. Ik heb ze allemaal naast elkaar getest en ik kan ook niet zeggen dat shure er bovenuit springt. Ik vind het dan ook leuk om gewoon eens wat te proberen.
Uiteindelijk heeft elke mic zijn specifieke voordelen en daar zet ik ze dan ook voor in.
Daarom zei ik het in de eerste reactie ook van anderen die de SM57 eveneens evenaren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. B
Soms valt het al eens tegen, maar soms is het geniaal. Ik heb hier naast de clichés bv ook aardig wat vreemde gitaren, versterkers, cymbalen en bassen.
|
Ja lachen. Ik heb eens voor de lol een potgoedkope giga flut mic gekocht maar bewaar hem toch voor als er eens een "jaren '20 stijl" gemaakt moet worden.
Met gitaren ook zo. Ooit eens een gitaar gekocht voor een "niemand wil hem" prijsje. Blijkt inmiddels toch een redelijke collectable te worden.
Synth. Ook een minder aangeschreven merk hier in huis (alhoewel toch een beter daarvan). Alsof je dat merkt met een sample er onder waardoor het toch niet meer is dan een veredelde keyboard.
Ik zocht een keer een vette kick waar ik maar geen passende sample voor gevonden kreeg. Uiteindelijk een flinke beuk op de tafel opgenomen en wat bewerkt, en daar had ik mijn vette kick. Ook al eens gehad met een ting-geluidje.
Het kan soms zo simpel zijn en ook nog zonder duur spul of exclusieve software.
Dat is ook een beetje de reden waarom ik wars ben van de discussies rondom de geaccepteerde adviezen en afgekraak als je niet binnen die lijntjes blijft (hier gelukkig niet zo hoor!). Er zijn genoeg eveneens goede opties.
Prima als iemand daar wel voor kiest. Maar laat een ander ook gewoon lekker vrij om voor afwijkende opties te kiezen. En dat gebeurd overal veel te weinig jammer genoeg.
€30. Dat is het proberen waard, toch? Ik ben benieuwd hoe hij je bevalt.