homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Studio inrichting & technieken > Opnamestudio Constructie & Inrichting

Mededelingen

Opnamestudio Constructie & Inrichting Hoe isoleer je je homestudio of repetitieplek? Wat voor materialen heb je nodig om in een beperkte ruimte een efficiënte muziekruimte in te richten? Hoe zit dat met electriciteit en andere bekabeling? Vragen rond akoestiek? Dit is dé plek ervoor.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 25-01-2018, 08:15
Vintage Member

Reputatie: Mr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstraling
Standaard Aansluiten hardware

Ok, wie denkt er even mee?

Ik heb:

2x Steinberg MR816x
Presonus digimax
24 neutric patchbay
Behringer Ultragain
Tegeler Tube Summing Mixer
SPL Dynamaxx
Monitor station
2 Eve audio monitors

Externe FX die ik moet kunnen switchen via de patchbay. Ik deed dit tot nu toe door loops te maken van mijn outs van mijn MR816 en presonus, terug naar mijn ins en dan Reinsert in Reaper. Maar nu komt de summing mixer erbij en vat ik het even niet meer helemaal .
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  IMG_6604.jpg
Bekeken: 51
Grootte:  155.8 KB
ID: 18998  
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 25-01-2018, 12:09
Active Member

Reputatie: kriptik is op goeie weg
Standaard Re: Aansluiten hardware

welke fx moet je kunnen switchen?

Ik zou alle outputs van je mr816x naar je patchbay en alle inputs van je tegeler eronder en normaliseren.

Dan je output van je summingmixer ook naar je patchbay net als 2 inputs van mr816x en deze ook normaliseren.

Zo kun je zowel op je inputs van je summingmixer als op je masterbus van je summingmixer inserteren wat je wil
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 25-01-2018, 12:23
Vintage Member

Reputatie: Mr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstraling

Ik moet er alles wat je op de foto ziet staan (en meer) ertussen kunnen hangen.

Het probleem met de methode die jij beschrijft: dat werkt inderdaad prima als insert, maar dan kan ik wel geen group fx aanmaken in Reaper. De effecten die ik in de masterbus gebruik zijn bovenal mijn Tracks en Waves Loair, dus moeten niet zonodig OTB.

Als ik mijn twee MR816 gebruik heb ik 16 kanalen, terwijl ik 32 ingangen op de summer heb. Ik heb ook zelden projecten die onder de 16 tracks blijven. Ik zou met stems kunnen werken, maar behoud liever nog meer controle over de individuele tracks. Zou je die presonus niet als uitbreiding op één MR en de Behringer op de andere gebruiken?
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 25-01-2018, 12:35
Active Member

Die presonus is dat een meerkanaals preamp ? Dat zijn dan extra inputs voor je mr816x'en, voor je summingmixer vol te steken ga je meer outputs nodig hebben.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 25-01-2018, 12:48
Vintage Member

De presonus heeft 8 ins en 8 outs, dus dat lijkt een zinvolle uitbreiding. Ook de Behringer heeft 8 ins en outs. In totaal kom ik dan aan 32 kanalen (als dat werkt).

Als ik daarvan op pakweg 8 kanalen inserts kan gebruiken heb ik wel genoeg. Maar ik probeer uit te vissen hoe ik de inserts ook in mijn DAW kan houden, want dan kan ik ze renderen met externe fx. Mijn (nu niet meer) geheim wapen op zang is die analoge Korg PME. Die wil ik echter als insert op meerdere kanalen gebruiken, met telkens een andere chorus en delay rate. Daarvoor render ik ze. Dat kan niet als ze niet terug in de DAW komen.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 25-01-2018, 12:56
Active Member

Maar zijn die outs niet de direct outs van de preamps?
MAW hoe krijg je signalen uit je reaper door de presonus?
Misschien begrijp ik iets verkeerd? De bedoeling is om te mixen door analoog te summen en analoge hardware te gebruiken tijdens het mixen?
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 25-01-2018, 14:04
bsp bsp is offline
Senior Member

Reputatie: bsp is op goeie weg

Even tussendoor.
Mooie hoek!

Succes verder met aansluiten.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 25-01-2018, 15:26
Vintage Member

Merci, BSP. Er komt links nog een extra aansluitstuk voor een tape echo en dan heb ik alle plankjes gezaagd en gemonteer!

@Kriptik

Nee hoor, dat zijn outputs. Ik loop er nu ook effecten mee, dacht ik. Gewoon out naar effect , terug naar de in.

Ik zit te denken aan aftappen ergens na de FX-loop, voor de summer. Maar met de patchbay zit kom ik daar niet. Moet ik eerst splitten? De bedoeling is dat ik fx send/returns kan gebruiken en niet enkel inserts, want dan beperk ik een leuk effect (zoals mijn Super76) tot één kanaal.

Ik ga sowieso moeten zien dat ik twee inputs vrijhoud om van mijn summer terug naar mijn DAW te gaan om het geheel te renderen. Ik heb immers geen externe cd-brander of iets dergelijks.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 25-01-2018, 18:09
Active Member

Ok. Ik ken die presonus niet. Dus beschrijf misschien even je setup nu ermee. Ik veronderstel dat de mr816x je interface is in reaper. Hoe verbind je de presonus met de mr816x dan? De uiteindelijke bedoeling, is dat mixen?
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 25-01-2018, 19:15
Vintage Member

hoi

De Presonus gaat gewoon via ADAT.

De uiteindelijk bedoeling is inderdaad mixen. Maar omdat ik met uitgebreidde productie zit, maak ik regelmatig een pre-mix. Die gaat dan bv naar de bassist, of ik laat hem enkele weken liggen om de productie nog bij te schaven. Omdat de tegeler geen eq/volume enz., valt er weinig te onthouden. Enkel mijn freaky sound die ik maak met tapechà, stompboxes enz. moet ik kunnen renderen. Soms worden er nadien een instrumentlijn aangepast omdat er bij het toevoegen van effecten in de mix terug meer ruimte moet komen in de song. Maar dan wil ik uiteraard niet alles opnieuw gaan creëren.

Eens alles helemaal zit zoals het hoort komt er een eindmix. Het is echter niet de bedoeling om even te gaan summen als er al gemixt is. Het is de bedoeling om te mixen met de summer erop. Ik zit een beetje op deze lijn: https://www.themixlodge.com/4-key-be...nalog-summing/
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten