homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Studio inrichting & technieken > Opnamestudio Constructie & Inrichting

Mededelingen

Opnamestudio Constructie & Inrichting Hoe isoleer je je homestudio of repetitieplek? Wat voor materialen heb je nodig om in een beperkte ruimte een efficiënte muziekruimte in te richten? Hoe zit dat met electriciteit en andere bekabeling? Vragen rond akoestiek? Dit is dé plek ervoor.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 25-01-2018, 20:15
Vintage Member

Reputatie: Mr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstraling
Standaard Re: Aansluiten hardware

En merci voor het meedenken. Wordt gewaardeerd!
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 25-01-2018, 21:07
Active Member

Reputatie: kriptik is op goeie weg

De digimax die ik op hun website zie heeft enkel adat out.

Dat schema waar je naar linkt, is uit je daw naar je interface ( de mr816x) die dan de D/A conversie doet naar je tegeler. Als je die presonus via adat out aan je mr816x hangt, kan je dan signaal uit reaper naar je presonus sturen? Het lijkt mij dat je dan een adat in nodig hebt op de digimax.

Als je hardware wilt inserteren op aparte kanalen en dan daarna nog eens 24 kanalen wilt summen heb een interface met veel i/o nodig, en het kopje erbij houden ivm latency.

Ik gebruik een summing box net om hardware te kunnen gebruiken op mijn 16 summing kanalen en de mixbus, zonder mij iets van latency te moeten aantrekken.
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 25-01-2018, 22:22
Vintage Member

Reputatie: Mr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstraling

Klopt. Ik zit in de studio en die presonus blijkt enkel adat out te hebben en geen in. Het zijn dus idd direct outs. Goeie opmerking!

Latency gaf me nog nooit problemen met enkel mijn MR816 via Reainsert in Reaper. Reaper corrigeerde tot nu altijd zelf zonder enig probleem met zes FX loops en de eerste twee outs richting monitor station.

De ultragain Pro8 heeft wel adat in en out. Als ik die kan hangen aan één MR, dan heb ik samen met mijn andere MR toch 24 outs/ins. Verbeter me als ik fout zit, maar als ik dus 16outs stuur naar de summer,
6outs stuur naar de patchbay die ik terugstuur naar de 6ins van de presonus,
dan heb ik 6 effectloops die ik kan gebruiken in reaper.
Doordat de patchbay ertussen hangt, kan ik daar mijn effecten op inprikken. Ik houd op mijn presonus 2ins over om van de summer terug te keren naar mijn DAW en de mix op te nemen?

Als dit klopt rest deze vraag: kan ik twee MR's aan elkaar hangen tot 16 kanalen én die ook nog eens uitbreiden met 8 kanalen van de Pro 8?

Dan kan ik met 16 kanalen naar de summer, wat toch al mooi is. Als ik dan b.v in elk project van mijn backings en gitaren een stereo group maak, dan denk ik dat ik ook al aardig wat ruimte krijg.
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 26-01-2018, 10:32
Senior Member

Reputatie: drummerke wordt hier goed onthaald

Leuke gear heb je, ik ben ook wel benieuwd hoe je alles op het eind gaan kunnen aansluiten. Succes en teken dan eens een schema.
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 26-01-2018, 16:03
Active Member

Reputatie: kriptik is op goeie weg

Ik zou zeggen: proberen!
Op papier lijkt het een werkbare setup.
Met citaat reageren
  #16 (permalink)  
Oud 26-01-2018, 17:35
Vintage Member

Ik verzamel vanavond mijn moed (en vooral mijn kabels! ).

Ik kom terug met feedback!
Met citaat reageren
  #17 (permalink)  
Oud 27-01-2018, 11:00
Vintage Member

Ok, een tussenstand.

Elke MR levert blijkbaar sowieso genoeg juice en stabiliteit.

Tot nu toe:

1. MR1 naar MR2 via FW.
2. Behringer aan MR2 via adat
3. MR1 kan blijkbaar ook nog een extra toestel aan, waardoor ik aan 32 kanalen zit. Reaper ziet vreemd genoeg 32 ins en outs met de presonus erbij, maar ik vermoed dat dit komt omdat ik die eerder al aan MR1 hing als uitbreiding.
4. Naar de summer: 8outs van MR2 en 8outs van de Behringer.
5. De summer komt terug binnen op kanaal 1+2 op MR2.
6. Rechtstreeks out van 1+2 naar de monitor station voor als ik de summer er toch tussenuit wil.
7. 3 t/m8 in/out van MR geeft me externe FX loops.

Enig probleem dat ik nog heb (buiten spierpijn van de hele tijd onder mijn desk te kruipen) zijn fase isues. Ik had gegokt wat links en onder rechts was op de Tegeler, maar dat blijkt nu niet te kloppen, want op mijn exemplaar zag ik niets links/rechts staan. Ik zat dus even met floor toms links én rechts. Ik moet ze vast omdraaien en ga weer een beetje sporten onder de desk. De impact op het geluid gaat er zijn. Op dit moment klinkt mijn ITB nog beter met meer headroom, maar dat komt omdat ik daar ook alles op afgesteld heb. Ik ga pas echt weten wat het geeft als ik even echt mix met de summer er al aan. Nu is het niet in functie van.

Latency issues: géén. Reaper berekent alles zonder problemen.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  d8a6bcb249.jpg
Bekeken: 45
Grootte:  22.1 KB
ID: 19009   Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  tegeler_summing_mixer_rear.jpg
Bekeken: 44
Grootte:  16.8 KB
ID: 19010  

Met citaat reageren
  #18 (permalink)  
Oud 28-01-2018, 14:15
Vintage Member

Reputatie: Carels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatie

Ik ben wel benieuwd eigenlijk naar het resultaat.
Altijd wat afwachtend geweest tegenover van die summers
Ik vraag me af of het nu echt wat met je sound doet
bevindingen zeker pôsten
Met citaat reageren
  #19 (permalink)  
Oud 28-01-2018, 15:22
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Ik zit met een gelijkaardig probleem. Teveel ADAT, kwetsbare kabels...

Dus ik dacht aan een ADAT router. Een kastje dat kan omschakelen tussen 8 ingangen en 8 uitgangen. Zeldzaam, en niet meer nieuw te koop. Ook niet bruikbaar boven 48 kHz.

Maar beide ADAT routers op de markt blijken stiekem de bitstream af te kappen op 16 bits. Gelukkig ben ik traag en had beide keren dat ik er één vond, de koop gemist...

Heb nu dan maar een Neutrik patchbay gekocht. Kleiner, lichter en goedkoper dan Behringer, go figure!
Met citaat reageren
  #20 (permalink)  
Oud 29-01-2018, 15:53
Vintage Member

Reputatie: Carels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatie

Die adat kabels zijn toch niet zo kwetsbaar in een setup die niet mobiel
gebruikt wordt? Ik zit met 24 kanalen via adat en nog nooit last gehad.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten