homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps

Mededelingen

Microfoons en preamps Microfoons zijn uiteraard onmisbaar als je geluid wil opnemen. En het belang van preamps wordt nog te vaak onderschat. Alles daarover in dit subforum.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 12-01-2018, 17:50
bsp bsp is offline
Senior Member

Reputatie: bsp is op goeie weg
Standaard Re: Goedkope SM 58, nep?

Klopt cyrano. Alleen stellen de grote merken hogere eisen aan materiaal en vervaardiging dan de kopieŽn. Daar zit het verschil in.
Dat is met alles zo. De dure schoenen worden ook gemaakt in dezelfde fabrieken als de goedkope. Alleen bij de duurdere wordt er hoogwaardig(er) leer aan elkaar gestikt met beter garen en gelijmd met betere lijm.

Dit is overigens precies ook de gedachte achter mijn voorliefde voor ouder (pre-chinees) spul.
Al was daarvoor ook "made in (oost) germany" weer aan de orde. Toen kwam daar veel gekopiŽerd goedkoper spul vandaan.
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 12-01-2018, 22:52
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Soms is dat zo. Meestal niet.

De AKG Perception reeks, bv. is helemaal gelijk aan de mics die 797 audio zelf verkoopt. Alleen de kleur en het logo verschillen. En 797 audio verkoopt z'n eigen mics ook niet onder eigen naam.

Er zijn wel enkele kleinere "fabrikanten" die eigen ontwerpen brengen met Chinese capsules, maar die zijn relatief onbekend.
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 13-01-2018, 00:24
bsp bsp is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cyrano Bekijk bericht
Soms is dat zo. Meestal niet.
Maar hoeveel miskopen gaat het kosten om er achter te komen welke?

Overigens is mijn ervaring toch net andersom (bij alle producten dan, dus ook buiten muziek om). Vaak, in een aantal gevallen niet.

De dunnere stikdraad, de slechtere lijm en de dunnere slechtere leersoort bij de schoenen zullen toch echt minder lang mee gaan en een slechtere pasvorm meebrengen.
Zoals ik al zei van die chinese gitaar. 90% kwaliteit voor 10% van de prijs.
Maar in die tien procent gemis aan kwaliteit zitten dan wel net de betere en duurdere pickups. De betere houtsoort en (eerste keus) kwaliteiten daarbinnen. Dat valt binnen die 90% prijsverschil.

Ik kan het ook simpel duiden.
Een Opel Insignia wordt hetzelfde gebouwd en vanuit dezelfde autotechnieken als een Ferrari 488 GTB, maar het verschil van 285.000 biedt je toch net even wat meer auto.
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 13-01-2018, 01:29
Active Member

Reputatie: hexdiy is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bsp Bekijk bericht
Klopt cyrano. Alleen stellen de grote merken hogere eisen aan materiaal en vervaardiging dan de kopieŽn. Daar zit het verschil in.
Dat is met alles zo. De dure schoenen worden ook gemaakt in dezelfde fabrieken als de goedkope. Alleen bij de duurdere wordt er hoogwaardig(er) leer aan elkaar gestikt met beter garen en gelijmd met betere lijm.

Dit is overigens precies ook de gedachte achter mijn voorliefde voor ouder (pre-chinees) spul.
Al was daarvoor ook "made in (oost) germany" weer aan de orde. Toen kwam daar veel gekopiŽerd goedkoper spul vandaan.
Dan bedoel je zeker Oktava en BPM? Russisch en Oostduits?
Hoeft ook niet slecht te klinken, hoor!

Laatst gewijzigd door hexdiy; 13-01-2018 om 01:42
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 13-01-2018, 01:34
Active Member

Reputatie: hexdiy is op goeie weg

Citaat:

Overigens is mijn ervaring toch net andersom (bij alle producten dan, dus ook buiten muziek om). Vaak, in een aantal gevallen niet.

De dunnere stikdraad, de slechtere lijm en de dunnere slechtere leersoort bij de schoenen zullen toch echt minder lang mee gaan en een slechtere pasvorm meebrengen.
Zoals ik al zei van die chinese gitaar. 90% kwaliteit voor 10% van de prijs.
Maar in die tien procent gemis aan kwaliteit zitten dan wel net de betere en duurdere pickups. De betere houtsoort en (eerste keus) kwaliteiten daarbinnen. Dat valt binnen die 90% prijsverschil.

Een Opel Insignia wordt hetzelfde gebouwd en vanuit dezelfde autotechnieken als een Ferrari 488 GTB, maar het verschil van 285.000 biedt je toch net even wat meer auto.
Ga jij een Mojave Audio mic kopen dan? Ik ben al lang tevreden met een AKG C3000, bijvoorbeeld.

Gaat die Mojave Audio langer mee? Niet noodzakelijk.
Klinkt ie beter? Smaken verschillen, wend je tot Gearslutz mocht je daarover willen kibbelen...
Met citaat reageren
  #16 (permalink)  
Oud 13-01-2018, 10:38
bsp bsp is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hexdiy Bekijk bericht
Ga jij een Mojave Audio mic kopen dan? Ik ben al lang tevreden met een AKG C3000, bijvoorbeeld.

Gaat die Mojave Audio langer mee? Niet noodzakelijk.
Klinkt ie beter? Smaken verschillen, wend je tot Gearslutz mocht je daarover willen kibbelen...
Ow nee hoor. Wat die klank betreft ben ik het helemaal met je eens. Mijn dynamics klinken ook goed genoeg dus ik koop geen condensators zolang ik geen loterij win (heb kids = duur).
Ik ben ook juist helemaal geen gearslut. Je wilt niet weten hoe weinig mijn inmiddels vrij uitgebreide studio gekost heeft en mijn producties klinken ook goed. Daar zullen er zeker van gaan huilen van spijt als ze bedragen horen..
Maar ik zal wel eerder kiezen voor een goede tweedehandse dan chinese brol. Ik probeer het ook wel eens hoor (gitaar), maar meestal is het toch teleurstellend. Leuk die goedkope zooi, maar veel verliest snel zijn vaak al matige werking en valt vrij snel van ellende uit elkaar. Niet zo'n ramp bij een kerstlampje maar in een studio wil je toch geen geklooi.

En de oost-duitsers maakten destijds inderdaad vaak prima kwaliteit. Vaak deugdelijker/steviger dan hier. In elk geval goedkoper, maar toen zat de winst niet in goedkoper materiaal kwaliteit.

Laatst gewijzigd door bsp; 13-01-2018 om 10:48
Met citaat reageren
  #17 (permalink)  
Oud 13-01-2018, 15:41
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hexdiy Bekijk bericht
Dan bedoel je zeker Oktava en BPM? Russisch en Oostduits?
Hoeft ook niet slecht te klinken, hoor!
Oktava is Chinees...

Behalve die uit de Soviet tijd, natuurlijk.

BPM ken ik niet.
Met citaat reageren
  #18 (permalink)  
Oud 13-01-2018, 15:48
Vintage Member

Citaat:
Aan 20-50 euro per stuk valt dat wel mee.

En niet iedereen vindt Neumann geweldig. Maar een Neumann zonder veel verlies verder verpatsen zal niet meevallen, tenzij je 'm veertig jaar bijhoudt.

En ik draag alleen echte schoenen. Nike en consoorten komt er niet in. Ik weet dan ook niks daarvan.

Citaat:
Als je ooit Ferrari gereden had, zou je dat niet beweren. Met een Ferrari rijden is WERKEN. Ik ben zeker geen Opel fan, maar ik kwam vroeger goed vooruit met de Corsa van toen. Veel sneller dan een Ferrari in stadsverkeer. En gans Vlaanderen is stadsverkeer vandaag. Lang geleden had ik een BMW 535 M. 11 l/100 km op de autobahn aan 200 kph. Maar dat kan niet meer.
Met citaat reageren
  #19 (permalink)  
Oud 13-01-2018, 21:14
bsp bsp is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cyrano Bekijk bericht
Als je ooit Ferrari gereden had, zou je dat niet beweren. Met een Ferrari rijden is WERKEN. Ik ben zeker geen Opel fan, maar ik kwam vroeger goed vooruit met de Corsa van toen. Veel sneller dan een Ferrari in stadsverkeer. En gans Vlaanderen is stadsverkeer vandaag. Lang geleden had ik een BMW 535 M. 11 l/100 km op de autobahn aan 200 kph. Maar dat kan niet meer.
Het is zeker niet om je af te troeven cyrano, maar toevallig ken ik ferrari. En lambourgini, en porsche, en nog wat van dat soort merken. En nee, niet van mezelf, ook niet van een beurs, maar wel van dichtbij en van binnen.
Klopt helemaal. Een ferrari is niets om boodschappen mee te doen of een rondje familiebezoek. Je hoeft dan de 1 niet eens voorbij te gaan. Dat rijdt pas lekker boven de honderd en ook dan pss gaat de stoel prettig worden. Daaronder rijdt het voor geen meter.
Maar die te goedkope chinese suv bleek toch ook niet echt sterk en veilig.

Precies wat ik bedoel cyrano. Veel meer auto voor topprestaties.
Daarom rijdt ik ook geen dure ferrari en ook geen maar net op het randje toegelaten bak.
Mijn keuze valt op een betaalbare tweedehandse middenklasser die me gewoon veilig brengt waar ik heen wil. Zoals ik zei, een betaalbare dynamische van een bewezen goede kwaliteit.

Laat die ander maar lekker pronken met zijn ferrari.

Laatst gewijzigd door bsp; 13-01-2018 om 21:19
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten