homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 26-01-2018, 08:45
Senior Member

Reputatie: Rocsee wordt hier goed onthaaldRocsee wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Intel x86-64bit CPU's 30% in snelheid vertraagd ... hardwarebug.

En ook maar iemand die nu effectief last heeft van de Spectre/Meltdown patches ?
Windows 10 heeft paar weken terug blijkbaar al Meltdown patch gereleased. Heb niets gemerkt qua performance loss. Dus dan maar eens Passmark benchmark gedraaid, en mijn scores zijn nagenoeg krek hetzelfde als de scores van mijn benchmarks 2 jaar geleden.
Voor Spectre moet ik nog wachten op een firmware update push, maar ik verwacht daar eigenlijk evenzeer geen problemen.

Kortom, lijkt me dat het probleem met de patches zwaar overroepen was.
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 26-01-2018, 09:54
Member

Reputatie: arnomusicman is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bsp Bekijk bericht
Nog even dit. Is de vertraging echt het belangrijkste? Of is het erger dat je hele pc uitgelezen kan worden via deze open achterdeur?
Hackers kunnen pas gebruik maken van dit lek als ze toch al binnen zijn in je systeem. Het is niet zo dat het een achterdeur is om binnen te komen.

En die hacker is dan binnen wanneer de onwetende/naïeve gebruiker een onveilige louche website heeft bezocht of op een link in een vage phishing mail heeft geklikt.

Om het lek zelf zou ik me dus maar niet zo druk maken.
En om het performance issue trouwens ook niet. Van wat ik gelezen heb ik het performance verlies meestal beperkt tot een paar procenten. Die 30% is max bij specifieke taken. Welke dat exact zijn weet ik echter niet. Maar 30% performance verlies heb ik niet op mijn systeem, merk ik in ieder geval niets van.

Luidt het spreekwoord niet: De soep wordt niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend.

En om dit nu te gaan vergelijken met het dieselschandaal van VW? Ik kan me wel voorstellen dat ze het voor zich willen houden, maar dat ze het expres verkeerd ge-engineerd hebben? Dat kan ik me nu ook weer niet voorstellen. En dat vanaf 1995? Toen wisten ze zeer waarschijnlijk nog helemaal niet hoe je zo'n 'lek' kan vinden. Ze ontdekken het niet voor niets pas meer als 20 jaar later. Laten we het niet gekker maken dan het is
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 27-01-2018, 10:34
Senior Member

Reputatie: audiocollage wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arnomusicman Bekijk bericht
...Luidt het spreekwoord niet: De soep wordt niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend.
...
En om dit nu te gaan vergelijken met het dieselschandaal van VW?
Arno je hebt gelijk, maar een koude soep opdienen daar eet niemand van hé.

Ergens wilde ik ook het Europese pamper regime wat wakker schudden. Maar ja, zolang die pamper niet vol zit...
Soit, we zullen wel zien hoe het afloopt met al die bugs.
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 22-02-2018, 14:03
Senior Member

Reputatie: Rocsee wordt hier goed onthaaldRocsee wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rocsee Bekijk bericht
Voor Spectre moet ik nog wachten op een firmware update push, maar ik verwacht daar eigenlijk evenzeer geen problemen.
Mijn machien heeft eindelijk de Spectre fix gekregen via een firmware update.
Blijkbaar was ik toch een beetje te optimistisch, want deze fix zorgt wel degelijk voor een significante performance drop. Had voordien al wat Passmark Benchmarks gerund, dus kon ik nu gaan vergelijken met de resultaten van enkele weken geleden.

Blijkt dat de overall performance score toch 20% gezakt is, waarbij de disk performance dik 10% gezakt is, en CPU performance ongeveer 5%. Of ik er iets ga van merken is natuurlijk nog wel de vraag.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten