homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Studio inrichting & technieken > Opnamestudio Constructie & Inrichting

Mededelingen

Opnamestudio Constructie & Inrichting Hoe isoleer je je homestudio of repetitieplek? Wat voor materialen heb je nodig om in een beperkte ruimte een efficiŽnte muziekruimte in te richten? Hoe zit dat met electriciteit en andere bekabeling? Vragen rond akoestiek? Dit is dť plek ervoor.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 02-01-2018, 22:10
Junior Member

Reputatie: tijn1311 is op goeie weg
Standaard Mix ruimte isoleren

Beste mede forummers,

Sinds twee maanden heb ik een nieuwe woning en moet ik mijn studio'tje weer compleet opnieuw inrichten. Ik wil het gelijk goed aanpakken om later niet opnieuw de ruimte te hoeven behandelen.

De ruimte is niet erg groot en wordt enkel gebruikt als misruimte, er wordt dus geen akoestisch instrument of zang opgenomen.

Aangezien de ruimte zich bevind in een nieuwbouw appartementen complex en ik de buren absoluut niet tot last wil zijn wil ik de ruimte zo goed mogelijk geluiddicht maken. Ook zou ik zo min mogelijk geluidsoverdracht hebben naar de aangrenzende woonruimtes en slaapkamer in onze woning.

De woning heeft vloerverwarming en heeft dus een zwevende dekvloer. De vloer ligt op 2 cm piepschuim met randisolatie bij de muren.

De muren staan allemaal op de constructie vloer (zowel binnen als buiten muren)
Om een idee te krijgen van de ruimte heb ik een foto van de plattegrond bijgevoegd. De zwarte rand L rand op de plattegrond is volledig buitenmuur en dus geen buren aan deze zijde.
De muren bestaan uit kalkzandsteen (buitenmuren) en gewapende gipsblokken (binnenmuren) De plafonds zijn breedplaten met een 20 cm gestorte betonlaag er bovenop. Hierboven op ligt weer 2 cm piepschuim en zandcementvloer van de bovenburen. Verder zit er een raamkozijn in van 135 breed en 240 hoog. verdeeld in 4 ramen. (zie foto)

De mix positie komt aan de voorzijde van kamer (bij het raam) overdwars in de ruimte
Omdat ik de afluisteren niet gekleurd wil hebben zou ik ook graag de ruimte zo goed mogelijk akoestisch behandelen.

Wie kan deze dummy hiermee opweg helpen

Alvast onwijs bedankt voor jullie hulp hierin
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Studio.jpg
Bekeken: 32
Grootte:  65.7 KB
ID: 18947   Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  DSC_0040.jpg
Bekeken: 31
Grootte:  39.8 KB
ID: 18949  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  DSC_0042.jpg
Bekeken: 29
Grootte:  43.9 KB
ID: 18950  

Laatst gewijzigd door tijn1311; 02-01-2018 om 22:15
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 03-01-2018, 09:15
Vintage Member

Reputatie: bert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Mix ruimte isoleren

Je hebt spouwconstructies, dus daar iets voor maken is gevaarlijk.
Bovendien moet je dan ook met dubbele deuren en ramen gaan werken.
Je zou een plafond onder het bestaande plafond kunnen hangen, maar dan moet je eerst uitzoeken of dat ueberhaupt zin heeft in verband met flankerende geluidsoverdracht.

Ik zou eerst eens meten hoeveel geluidsreductie je hebt naar die buren toe.

Naar je eigen huis toe hetzelfde, hoewel een massieve deur met dubbele kierdichting nooit verkeerd is.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten