homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Opname (DAW) software / sequencers

Mededelingen

Opname (DAW) software / sequencers Alles over opnamesoftware zoals ondermeer Cubase, Nuendo, Sonar, Logic Studio, Pro Tools, Magix Music Studio, Reaper, Audacity, Adobe Audition, Garageband, Ardour, energyXT, Renoise, Cool Edit, ....

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 02-01-2018, 19:18
Vintage Member

Reputatie: Mr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstraling
Standaard Reaper+ plugins overzetten naar nieuwe Imac?

Hopelijk zijn hier mensen die zeer goed met Reaper vertrouwd zijn én veel van OASx-structuren kennen. Ok, graag in verschillende stapjes tips gevraagd.

Ik kocht me het afgelopen weekend de recentste Imac. Nu wil ik daar vertrekken van een clean install. Dat is veel werk, maar op mijn oude(re) mac heb ik al ooit nieuwe gebruikers moeten aanmaken enz., een gebruik bleef foutmeldingen geven na Sierra, enz. dus het werd tijd. Ik wil een strak systeem voor de toekomt.

Nu komt ie: ik ben vooral met productie bezig. Dit wil zeggen dat ik zeer veel plugins gebruik. Reken een softsynth of zes per project en heel veel VST-effecten.

Dit heb ik: Arturia V 3 collection (met updates), NI Komplete 11 ultimate, Waves, IK Multimedia Suite (Sample Tank, Tracks, Miroslav enz) , U-he, en nog een hoop gratis plugins zoals Spaceship Delay.

Mijn problemen:

1. Mijn grootste zorg is de Waves Diamond bundle. Daar zitten een hoop plugins in die nog 32bit zijn. Nu werken die via de brigde, maar heb begrepen dat dit in High Sierra niet meer kan. Die dingen gaven al problemen onder Sierra. Zo bleef de GUI wel eens hangen. De MV2 ben ik nogal erg gewoon, guitar rig 5 is onmisbaar, net zoals de Kramer tape, enz. Waves beweert nu High Sierra aan te kunnen, maar ik veronderstel dat die nu niet alles mooi richting 64bit hebben omgezet? Of moet ik alles installeren en de 32 versies weglaten?

2. Bewaart Apple alle presets van plugins in één map? Kan ik die overzetten of ben ik dan aan het dromen?

3. Hoe zet ik Reaper over zonder nieuwe aankoop?
Ik vond online al een video over hoe je settings moet exporteren, maar ik zou liever alles in één keer verhuizen. Dit wil zeggen dat ik ik én mijn songs/projects, en mijn settings overzet. Ik ga er vanuit dat uiteraard eerst alle software moet geinstalleerd zijn voor ik dit kan.

4. Mijn MR816x zou moeten werken als ik dit lees: https://helpcenter.steinberg.de/hc/e...-Compatibility

5. Wat vergeet ik nu allemaal?

Het zou tof zijn als hier veel constructieve dingen komen, want ik kan me inbeelden dat we met macstructuren ook heel wat oplossingen vinden voor de andere DAWs. Ik zal feedback geven terwijl ik het probeer. Ik hoop ten laatste vrijdag mijn extra 32GB RAM te hebben en te starten.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 03-01-2018, 12:02
Vintage Member

Reputatie: Mr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstraling
Standaard Re: Reaper+ plugins overzetten naar nieuwe Imac?

Ok, nr. 3 was belachelijk simpel.

Mail van reageer terug openen. Sleutel selecteren en kopiëren. Reageer openen. Klaar.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 06-01-2018, 15:25
Vintage Member

Standaard Re: Reaper+ plugins overzetten naar nieuwe Imac?

Een reaper mediamap verplaatsen blijkt geen optie, dus het is song per song exporteren, wat zowat x-keer sneller gaat dan toen ik nog met Cubase werkte.

Correctie in bericht hierboven: "Mail van Reaper" uiteraard.

Nu, dit lijkt een beetje het requiem van het forum, want buiten wat zoekertjes zie ik dat het hier echt niet meer leeft. Jammer, maar fora zijn nu eenmaal overal op de retour. Verdere feedback lijkt me vrij zinloos.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten