homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Audio Interfaces en standalone recorders

Audio Interfaces en standalone recorders Zowel audio en midi interfaces (geluidskaarten) als zelfstandige opnamesystemen worden besproken in deze zone.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 30-12-2017, 23:03
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd
Standaard Iemand ercvaring met deze DAC

De vraag is simpel. Iemand ervaring met deze DAC converter?

https://www.roland.com/global/products/mobile_ua/
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 07-01-2018, 17:19
Vintage Member

Reputatie: Radix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Iemand ercvaring met deze DAC

Wat is dit?
Prijs bij Thomann 99 euro, Bax-shop 239 euro ? of zijn dit verschillende apparaten?
Uitgang 4 kanaals, maar ze bedoelen 2 hoofdtelefoons.
Krachtige 158 mW hoofdtelefoonversterker, maar wel op 4 ohm.
Mijn hoofdtelefoon is max 100 mW maar dan wel bij 250 ohm. Dus die gaat maar zachtjes. Dat kan ook niet anders met 5 volt USB-power.

Een goede DAC voor 99 euro is best een mooi aanbod.
Of je iets hebt aan al die exotische geluidsformaten zoals 2,8 MHz DSD?
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 07-01-2018, 18:20
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd

Ja idd bij Thomann aan zeer interessante prijs. Denk dat het opruiming is.
Jammer genoeg maar zeer weinig reviews gevonden over deze DAC.

Het is enkel een DAC. Je kan er ofwel 2 hoofdtelefoons op aansluiten of een combinatie van één hoofdtelefoon en één stereo-line out. (Die moet je via de meegeleverde software configureren.

Je kan 'm ook instellen als één line-out met balanced uitgangen.

Ik heb ondertussen al ergens gelezen dat bij gebruik van de asio drivers je enkel de balanced mode kan gebruiken. M.a.w, ik verlies dan de hoofdtelefoonaansluiting en da's dan weer niet bruikbaar als je de interface op een laptop aansluit. Ik ken weinig hoofdtelefoons met een balanced aansluiting...

Wat die DSD betreft, da's nog iets van vroeger. Dat formaat wordt niet zoveel meer gebruikt.

Toestel is op de markt gekomen in 2015 maar heeft kennelijk zijn weg niet gevonden aangezien er zo weing over te lezen valt op internet.

Da's hier nog een interessante review:

https://www.head-fi.org/showcase/rol....22058/reviews
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 07-01-2018, 22:35
cyrano's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Als Thomann die in de uitverkoop heeft, stopt Roland er mee. De reden is vermoedelijk dat DSD geflopt is.

Ik zou me dan zorgen maken over driver support...
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 07-01-2018, 23:27
Vintage Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cyrano Bekijk bericht
Als Thomann die in de uitverkoop heeft, stopt Roland er mee. De reden is vermoedelijk dat DSD geflopt is.

Ik zou me dan zorgen maken over driver support...
Is zeker in de uitverkoop want hier en daar staat hij als 'out of stock'. Maar Rolnd heeft wel windows 10 drivers beschikbaar op hun website.

Ik zoek eigenlijk een degelijke geluidskaart met asio ondersteuning, goede DA converters met groot dynamisch bereik. Budget rond de 300€. Ik heb geen inputs nodig. Ik kan natuurlijk ook een goeie kleine interface nemen zoals de Audient ID4 of ID14 of een Zoom UAC-2. Maar dan investeer ik ook in 2 preamps die ik zelden ga gebruiken daar deze unit altijd zal blijven hangen aan mijn vaste pc waar ik de muziek mee bewerk.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 08-01-2018, 12:07
Alexxx's schermafbeelding
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PCDJHENK Bekijk bericht
Is zeker in de uitverkoop want hier en daar staat hij als 'out of stock'. Maar Rolnd heeft wel windows 10 drivers beschikbaar op hun website.

Ik zoek eigenlijk een degelijke geluidskaart met asio ondersteuning, goede DA converters met groot dynamisch bereik. Budget rond de 300€. Ik heb geen inputs nodig. Ik kan natuurlijk ook een goeie kleine interface nemen zoals de Audient ID4 of ID14 of een Zoom UAC-2. Maar dan investeer ik ook in 2 preamps die ik zelden ga gebruiken daar deze unit altijd zal blijven hangen aan mijn vaste pc waar ik de muziek mee bewerk.
Ik dacht dat de AD/DA in de ID22 een andere is dan de kleinere modellen. Best even researchen.

Maar wat met upgrades van Windows als er geen support meer is voor het product? Ik snap dat dit voor alle toestellen geldig is, maar als nu al support gaat stoppen, misschien beter niet meer doen?
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten