homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Opname (DAW) software / sequencers

Mededelingen

Opname (DAW) software / sequencers Alles over opnamesoftware zoals ondermeer Cubase, Nuendo, Sonar, Logic Studio, Pro Tools, Magix Music Studio, Reaper, Audacity, Adobe Audition, Garageband, Ardour, energyXT, Renoise, Cool Edit, ....

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 22-12-2017, 14:56
Junior Member

Reputatie: kim82 is op goeie weg
Standaard adobe audition opname zang vertraagd

Hoi Allemaal,

Ik heb sinds vandaag adobe audition. Ik neem op via een microfoon + interface scarlett 2i2.
Als ik mijn stem wil opnemen, hoor ik steeds een soort echo achter mijn eigen stem aan.. heel vervelend. Ik wil mezelf natuurlijk wel via de mic horen als ik zing, hoe los ik dit op? Want nu klopt er qua timing niets van.
Hopelijk begrijpt iemand mijn vraag

gr kim
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 22-12-2017, 19:32
Senior Member

Reputatie: herriemaker wordt hier goed onthaaldherriemaker wordt hier goed onthaald
Standaard Re: adobe audition opname zang vertraagd

Aan je 4 vragen te zien ben je een beginner, en snel in het stellen van vragen.
Daar is niks op tegen, maar je moet wel zlf gebruiksaanwijzingen lezen en enkele van de 1000-den tutorials bekijken die op YT staan, ook als je blond bent.
Er valt gewoon een heleboel te leren, en vaak is het niet een kwestie van 'druk dat knopje in'.. iedereen heeft andere setups, hardware enz.
De meesten van ons hebben wel ergens een muur met een kale plek, als gevolg van 'headbanging against the wall', omdat iets het niet doet, en we niet snappen waarom.
Maar op een gegeven moment komt het (of niet).

Dit probleem: Je hoort je stem nu 2x; eenmaal via 'direct monitoring' en eenmaal return. RTFM.
Pro Tools: probeer eens een nieuw project te maken, met nieuwe geluiden. Heb je die error dan nog steeds?
Voor alle 'echte' PT (da's kort voor Pro Tools) - problemen is er de DUC: Avid Pro Audio Community - Powered by vBulletin
Audition wordt hier niet veel gebruikt, het heeft een eigen community hierzo: https://forums.adobe.com/community/audition
En Je 'ik hoor niks' -probleem heb je al opgelost, way to go!
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 22-12-2017, 22:42
bsp bsp is offline
Senior Member

Reputatie: bsp is op goeie weg

Ik zag in je andere topic dat je latency 200ms is.
Laat anderen het even bevestigen (of ontkennen) maar volgens mij is dat best hoog. Voor zover ik dacht is het toch wel een streven om hoguit 20ms te hebben, en volgens mij is streven naar minder dan 5ms (of zelfs 0) nog veel beter.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 23-12-2017, 07:50
Junior Member

bsp: klopt inderdaad, ok goed om te weten.

Herriemaker: bedankt voor je reactie Ik heb al aardig wat tutorials gekeken, maar als ik dan tegen een specifiek probleem aanloop, is dit lastig in tutorials te vinden helaas. Ik zoek ook naar dezelfde vraagstelling op div forums, maar de echo is helaas niet nog opgelost.

Ik zoek verder m'n achterhoofd is nog niet kaal, dus ik heb nog even
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 23-12-2017, 08:10
Junior Member

inmiddels is de enorme echo verminderd tot een klein beetje echo

Ik las dit:

General guidelines that apply to latency times.

Less than 10 ms - allows real-time monitoring of incoming tracks including effects.
At 10 ms - latency can be detected but can still sound natural and is usable for monitoring.
11-20 ms - monitoring starts to become unusable, smearing of the actual sound source, and the monitored output is apparent.
20-30 ms - delayed sound starts to sound like an actual delay rather than a component of the original signal.

maar mijn instellingen kunnen max verminderd worden naar 30 ...
dus dat is erg jammer
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 23-12-2017, 11:34
bsp bsp is offline
Senior Member

Latency heeft te maken met de snelheid waarin de data verwerkt wordt.
Het ontstaat door "te veel" data waarvoor het systeem "te traag" is. Het kan dus aan een van beide of beiden liggen.
Zo kan het zijn dat je op te hoge rates gaat, maar ook dat je systeem gewoon te traag is.

Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurd als je je virusscanner uit zet (dan ook even internetverbinding uit zetten). En ook eventuele andere programma's die onnodig op de achtergrond draaien uit zetten.

En loop ook even je aansluiting na. Zit je usb wel in de juiste usb ingang? Sommige systemen hebben nog bijvoorbeeld usb3 en usb 2 naast elkaar, maar usb2 moet in een usb2 aansluiting voor de beste werking. Een verkeerde ingang kan ook zorgen voor vertraging.

Laatst gewijzigd door bsp; 23-12-2017 om 11:45
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 23-12-2017, 11:47
Senior Member

Reputatie: herriemaker wordt hier goed onthaaldherriemaker wordt hier goed onthaald

Met 1 Googeltje, 'direct monitoring in audition' Kom ik hier: https://forums.adobe.com/thread/1079968
Daar staat dat dit alleen mogelijk is in de Multitrack mode, niet in de Waveform mode.
De hoeveelheid Latency wordt ook bepaald door de kracht van je PC.

Met de Direct monitoring knop op de Scarlett kun je meteen vanaf je Scarlett luisteren (monitoren) - zonder dat het signaal door de PC gaat. Je moet het dan wel doen met een 'droog' geluid;
Sommige interfaces hebben daarvoor ingebouwde effecten zoals galm, dat heeft de Scarlett niet. Ook kun je in die stand niet horen wat je hebt opgenomen, maar het is in ieder geval niet dubbel:
https://www.youtube.com/watch?v=myUmGYbb8EU
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 23-12-2017, 17:23
bsp bsp is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door herriemaker Bekijk bericht
De hoeveelheid Latency wordt ook bepaald door de kracht van je PC.
... en wat er zoal al op draait wat het systeem ook nog (zwaar) belast, dus ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bsp Bekijk bericht
Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurd als je je virusscanner uit zet (dan ook even internetverbinding uit zetten). En ook eventuele andere programma's die onnodig op de achtergrond draaien uit zetten.

En loop ook even je aansluiting na. Zit je usb wel in de juiste usb ingang? Sommige systemen hebben nog bijvoorbeeld usb3 en usb 2 naast elkaar, maar usb2 moet in een usb2 aansluiting voor de beste werking. Een verkeerde ingang kan ook zorgen voor vertraging.
Het moet in beginsel gewoon kunnen werken. Ik monitor ook altijd gewoon de opname over mijn systeem terwijl de DAW gewoon met plugins de eerdere opnames afspeelt. Het moet hier al ver in de uitgebreide projecten gaan wil het belemmerend gaan worden.
En hier staat echt geen supersysteem te draaien.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 23-12-2017, 19:50
Junior Member

Question Re: adobe audition opname zang vertraagd

Ik ben er helaas nog niet...
Herriemaker, ik heb overigens alles uit jouw toegestuurde tutorial opgevolgd, maar die stappen had ik al wel genomen, dus zover was ik al.

Met onderstaande tutorial kwam ik weer een stapje verder..

https://www.youtube.com/watch?v=rUVxb_6Nd7A

maar, .. als ik wijzig naar de ASIO stand, kan ik idd recorden, (er gebeurt wel iets) maar ik hoor niets meer...
Bij de MME modus kan ik wel gewoon opnemen maar heb ik dus last van latency.

Als ik in ASIO iets opneem, en daarna weer switch naar MME, dan is alles zonder latency opgenomen, .. het kan dus blijk baar wel. Maar... in de MME stand kan ik helemaal niets horen , hoor ik mezelf dus uberhaupt niet en ook de ondersteunende andere muziektracks kan ik dan niet horen.

Ik zoek maar weer even verder. Als iemand hier toevallig meer vanaf weet, en wilt helpen, dan hoor ik het graag
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 23-12-2017, 22:28
Senior Member

Reputatie: Johnny Nobel wordt hier goed onthaaldJohnny Nobel wordt hier goed onthaaldJohnny Nobel wordt hier goed onthaald

Heb je er nu al eens een koptelefoon aangehangen? Wie weet staat jouw routing zo ingesteld dat jouw playback tijdens opname over het koptelefoon kanaal komt ipv stereo out. Moet je natuurlijk ook zien dat daarvan het volume open staat...
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten