homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Audio Interfaces en standalone recorders

Mededelingen

Audio Interfaces en standalone recorders Zowel audio en midi interfaces (geluidskaarten) als zelfstandige opnamesystemen worden besproken in deze zone.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 22-12-2017, 13:28
Junior Member

Reputatie: kim82 is op goeie weg
Standaard interface scarlett 2i2 ... beginnersvraag over geluid weergave

Hoi Allemaal,

Ik zal wel blond zijn, maar ik loop ergens tegenaan, hopelijk wilt iemand mij hiermee helpen.

Ik gebruik een PC (windows 10) en ik heb een interface gekocht (scarlett 2i2) en 2 microfoons. Leuk om zang mee op te nemen.
Nu heb ik youtube al afgezocht, maar ik kom gewoon niet verder.

Ik heb de interface via usb kabel met mijn computer verbonden
De instellingen geluid staat ingesteld op de goede interface.

Maar als ik nu youtube filmpjes e.a. wil afspelen, heb ik geen geluid. Hoe kan dit? Wat doe ik verkeerd?
En mensen die ook dezelfde interface hebben: het klopt toch dat ik deze alleen maar via usb in de comp hoef te verbinden?

En mijn 2e (ik denk aansluitende) vraag, als ik in de mic praat, zie ik wel dat deze opgevangen wordt door de focusrite scarlett ,maar ik hoor niets.

Ik hoor het heel graag, welke stappen ik vergeten ben !

dank je wel alvast, gr kim
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 07-01-2018, 15:45
Vintage Member

Reputatie: Radix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: interface scarlett 2i2 ... beginnersvraag over geluid weergave

Meestal moet je een computer instellen om de in- en uitgang van de interface te gebruiken. Kijk daarvoor bij instellingen van geluid.
Bij Thomann staat "Pro Tools | First en Ableton Live Lite Recording-Software inbegrepen". Met dit soort software kun je opnemen. Je kunt daar bepalen welke ingang je met welk kanaal verbindt; de gewenste kanalen op opnamestand zetten; en de opname-startknop aanklikken. Ook bepaal je daar waar je naar luistert. Let op! bij opname niet de luidsprekers hard mee laten draaien, want dat gaat rondzingen. Jouw versterker met luidsprekers - of jouw actieve luidsprekers - sluit je aan op de twee aansluitingen achterop de Scarlett. En/of je sluit jouw hoofdtelefoon aan op de voorkant rechts.
Knopje direct-monitor on: dan luister je naar de interface en hoor je de microfoons direct.
Knopje direct-monitor off: dan luister je naar de computer, bijvoorbeeld hoe je opneemt, als je daarna iets afspeelt, of andere dingen die geluid maken op jouw computer.
Het is de bedoeling dat de luidsprekers, hoofdtelefoon en microfoon van de computer zelf niets meer doen.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten