homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Overige audio hardware

Mededelingen

Overige audio hardware Discussies over audio apparatuur en instrumenten in de homestudio, voor zover ze niet passen in de andere hardware subfora.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 20-12-2017, 13:40
Member

Reputatie: Zwamy is op goeie weg
Standaard Waterdichte hoes keyboard

Hallo,

Zit met een vraagje... Weten jullie of er waterdichte hoezen zijn voor een keyboard? Ik heb namelijk een Komplete Kontrol S61 die aan mijn raam staat. En om zeker te zijn zou ik er een waterdichte hoes over willen leggen. Er gaat een keer een dag komen dat ik mijn woning verlaat en mijn raam openlaat, het begint te regenen... en de rest kan je al raden.

Tot nu toe vind ik altijd hoezen die ze stofvrij houden, maar niet echt (spat)waterdicht. Een transporthoes is dan weer te overkill.

Voorbeeldje: https://www.bax-shop.be/nl/keyboard-...etsen-keyboard
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 20-12-2017, 13:57
bsp bsp is offline
Senior Member

Reputatie: bsp is op goeie weg
Standaard Re: Waterdichte hoes keyboard

Mochten ze niet bestaan. Iemand met een naaimachine vragen een oude regenjas te verbouwen tot hoes? Zo moeilijk hoeft dat niet te zijn.
Of toch maar niet bij het raam zetten?
Of extra opletten dat het raam dicht gaat (ja ja ik weet het, ik ken het ).
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 20-12-2017, 15:09
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bsp Bekijk bericht
Mochten ze niet bestaan. Iemand met een naaimachine vragen een oude regenjas te verbouwen tot hoes? Zo moeilijk hoeft dat niet te zijn.
Of toch maar niet bij het raam zetten?
Of extra opletten dat het raam dicht gaat (ja ja ik weet het, ik ken het ).
Dat zou ook een idee zijn. Al is het wel iets mooier om een mooie hoes te hebben. Ergens anders zetten is niet echt een optie aangezien het een zeer kleine ruimte is. Tot op vandaag er altijd goed op gelet dat mijn raam toe is. Maar ja, dan komt die ene dag eens...
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 20-12-2017, 22:35
Vintage Member

Reputatie: Pierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstraling

Ik heb enkele jaren geleden een hoes voor een Microkorg laten maken bij Compu-Cap in Nederland. Perfect op maat en geen geld: 8,71 inclusief verzending.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 16-01-2018, 23:20
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierke Bekijk bericht
Ik heb enkele jaren geleden een hoes voor een Microkorg laten maken bij Compu-Cap in Nederland. Perfect op maat en geen geld: 8,71 inclusief verzending.
Wauw. Waarom kent niet iedereen deze site? Twee weken geleden gevraagd voor een offerte voor een hoes voor mijn S61. 12 euro verzonden, dus ik dacht ik doe er nog eentje bij voor mijn Maschine Studio. Even een week niets van gehoord. Dus vandaag nog een mailtje gestuurd hoe het zat met de offerte? Bleek dat ze al drie dagen in mijn postbus staken (ja ik check die niet zo vaak).

Voor nog geen 26 euro met verzendkosten twee goede, stevige en waterdichte hoezen. Topdeal!
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  IMG_3623.jpg
Bekeken: 25
Grootte:  128.7 KB
ID: 18986  
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 22-01-2018, 20:33
Junior Member

Reputatie: winkje3 is op goeie weg

Een andere optie is een ruggedized keyboard aanschaffen, maar dan zal je een ander budget moeten samen sprokkelen dan de hoezen die hierboven vermeld werden.
Alternatief is een keyboard aanschaffen met een IP rating die voldoet aan wat je ervan verwacht.
Ziehier een site die je wat meer toelichting geeft over IP ratings: IP Rating Chart | DSMT.com

Ook een keyboard met aanzienlijke IP rating voor wat betreft "spat-/waterbestigheid" zal je een extra duit moeten neertellen.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 29-01-2018, 14:28
bsp bsp is offline
Senior Member

Reputatie: bsp is op goeie weg

Dat ziet er gelikt uit Zwamy. Mooi dat je tevreden bent.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten