homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 11-12-2017, 23:41
Vintage Member

Reputatie: Carels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatie
Standaard USB Hub

Zoek een Usb hub die een vijftal poorten heeft
en genoeg stroom kan voorzien voor klavier,
audio-interface, muis …

Mag naar pc op usb c of usb 3.0

iemand goede ideeen?
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 12-12-2017, 10:56
Vintage Member

Reputatie: Depressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: USB Hub

Er schijnt wat gedoe te zijn rondom usb 3.0 en backwards compatibility. Na wat leeswerk kwam ik tot de conclusie het een 2.0 hub moest worden. Daarnaast heb je verschil tussen interfaces in hoe ze meerdere data stromen kunnen afhandelen (stt en mtt). Het nadeel is dat niet altijd goed terug te vinden is, zelfs niet bij de fabrikant, of de gebruikte chipset mtt ondersteund (want mtt wil je hebben).

Na een middagje speurwerk op diverse fora ben ik tot de volgende hub gekomen:
KLIK

Robuuste behuizing, 7 poorten, met voeding, led indicatoren, schijnt MTT te ondersteunen, onder je desk te monteren... Ik heb m nu een half jaar in gebruik met wat apparaten die soms best kritisch zijn op de gebruikte hub en het draait als een zonnetje.

Laatst gewijzigd door Depressoptimist; 12-12-2017 om 11:00
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 13-12-2017, 21:44
Member

Reputatie: JohanDC is op goeie weg

Persoonlijk zou ik men audio-interface nooit over een USB hub laten lopen. Zuiver subjectief, ik heb daar geen wetenschappelijke bronnen over

Maar toch, als je naar een 24-kanaals interface gaat zit je toch al ongeveer aan de maximum datastroom voor USB 2. Dan inderdaad de risico's met compatibileit enzo ... De meeste laptops hebben toch minstens 2 usb poorten, kan je eentje nemen voor de interface en de andere voor een USB hub met de andere randinfrastructuur.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 14-12-2017, 16:46
Active Member

Reputatie: tatsa wordt hier goed onthaaldtatsa wordt hier goed onthaald

Ik heb een PCI-uitbreidingskaart in mijn pc gestoken, waardoor ik ineens 4 usb3-poorten erbij heb. Kostte zo'n 20€ en is 5 minuten werk. Je hebt natuurlijk een vrij PCI-slot nodig.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 14-12-2017, 17:17
bsp bsp is offline
Senior Member

Reputatie: bsp is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohanDC Bekijk bericht
Persoonlijk zou ik men audio-interface nooit over een USB hub laten lopen. Zuiver subjectief, ik heb daar geen wetenschappelijke bronnen over
Dat is ook hoe ik er tegenaan kijk. USB heeft toch een zekere beperkte snelheid. Met 1 apparaat op usb gaat het nog maar als je de boel zwaarder gaat belasten heb je toch nog wel eens vertragingen of zelfs conflicten.

Hier zou ik ook wel meer over willen weten dus als iemand daar diepere informatie over kan verstrekken dan graag.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 14-12-2017, 21:31
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

+1

Niks te maken met de snelheid, overigens, maar alles met het aantal "hops" dat tussen de computer en de interface mag zitten.

Sommige interfaces houden er gewoon mee op, andere gaan stotteren.

En laptops zijn in 't nadeel, want die hebben vaak al een interne hub. Met desktops kan je iets meer, maar een goede kaart vinden is dan weer niet simpel.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 19-12-2017, 12:32
bsp bsp is offline
Senior Member

Reputatie: bsp is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cyrano Bekijk bericht
Niks te maken met de snelheid, overigens, maar alles met het aantal "hops" dat tussen de computer en de interface mag zitten.

Sommige interfaces houden er gewoon mee op, andere gaan stotteren.
Misschien was snelheid een verkeerde woordkeuze van me.
Waar ik eigenlijk op doelde is dat als je meerdere randapp via usb koppelt, dat dan de apparaten snel in een soort van wachtstand gaan als een andere druk bezig is want USB kan niet zo heel veel tegelijk handlen. Stuur met muis en keyboard op usb maar eens een usb printopdracht terwijl de usb-scanner in hoge resulutie een taak verricht, en kijk maar eens hoe dat gaat haperen.
Dus vertraging, wat ik (te snel? te makkelijk?) onder snelheid pakte.

Laatst gewijzigd door bsp; 19-12-2017 om 12:36
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten