homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps

Mededelingen

Microfoons en preamps Microfoons zijn uiteraard onmisbaar als je geluid wil opnemen. En het belang van preamps wordt nog te vaak onderschat. Alles daarover in dit subforum.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 10-12-2017, 12:12
Member

Reputatie: JohanDC is op goeie weg
Standaard Omni capsules voor Rode NT5

Mag ik nog eens jullie mening vragen?

Ik heb een stereo setje Rode NT5 en daar ben ik zeer tevreden van. Nu zou ik er graag Omni capsules bijkopen zodat ik er een AB stereo koppel van kan maken.

Na navraag bij de fabrikant raden ze aan om mijn huidige matched pair binnen te brengen bij een verdeler zodat ze daarop matchende capsules kunnen uitmeten. Nu heb ik daar eigenlijk twee vragen/bedenkingen bij:
1. Ga ik het horen of die capsules gematched zijn of tov random?
2. Als ik ze toch zou binnendoen, bij bijvoorbeeld bax of keymusic in Antwerpen, hoe zeker ben ik dat zij dat dan wel uitmeten etc? Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat zij ook gewoon twee capsules meegeven zonder al te veel na te meten...

Natuurlijk is er ook nog het alternatief van nieuwe micro's, maar ik denk niet dat ik voor 200-250 euro een stereopaar omni micro's ga vinden van deze kwaliteit.

Alvast bedankt voor jullie meningen!
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 10-12-2017, 20:03
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Omni capsules voor Rode NT5

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohanDC Bekijk bericht
1. Ga ik het horen of die capsules gematched zijn of tov random?
Er is veel discussie over "matched pairs" geweest in het verleden. Vooral dan of het wel nut heeft om die dingen te matchen én omdat bij sommige fabricanten "matchen" niet meer betekent dan 2 micro's die na elkaar van de productieband zijn gerold.

Citaat:
2. Als ik ze toch zou binnendoen, bij bijvoorbeeld bax of keymusic in Antwerpen, hoe zeker ben ik dat zij dat dan wel uitmeten etc? Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat zij ook gewoon twee capsules meegeven zonder al te veel na te meten...
Dat is een kwestie van vertrouwen. Als mijn garagist zegt dat hij het "blablabla" dringend heeft moeten vervangen en dat het me €500 kost, moet ik die ook maar vertrouwen.

Citaat:
Natuurlijk is er ook nog het alternatief van nieuwe micro's, maar ik denk niet dat ik voor 200-250 euro een stereopaar omni micro's ga vinden van deze kwaliteit.
Bwoah... Line Audio OM1 valt binnen die prijs en zijn toffe dingetjes.
Line Audio - Swedish Made High Quality Audio Products - Available at NoHype Audio
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 10-12-2017, 20:29
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Waarom zou je twee cardio's moeten matchen met twee omni's?
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 10-12-2017, 21:20
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cyrano Bekijk bericht
Waarom zou je twee cardio's moeten matchen met twee omni's?
Het is anders, ik wil de cardio capsules vervangen door omni. Op de ‘body’ van de micro’s zet ik dan of de omni of de cardio capsules. Dus inderdaad niet gemengd, dat zou inderdaad weinig zin hebben.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 10-12-2017, 21:34
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexxx Bekijk bericht
Er is veel discussie over "matched pairs" geweest in het verleden. Vooral dan of het wel nut heeft om die dingen te matchen én omdat bij sommige fabricanten "matchen" niet meer betekent dan 2 micro's die na elkaar van de productieband zijn gerold.
Vandaar inderdaad de vraag. Als het bij de huidige misschien die laatste methode is geweest (kan ik moeilijk controleren) en ik hoor dat nu toch niet, dan is het - voor mij - allicht niet de moeite.

Citaat:
Dat is een kwestie van vertrouwen. Als mijn garagist zegt dat hij het "blablabla" dringend heeft moeten vervangen en dat het me €500 kost, moet ik die ook maar vertrouwen.
Een beetje hetzelfde dan de fabrikant die matched zegt terwijl dat niet altijd waar is hè. Anyway, ik heb eigenlijk geen ervaring met enige winkels hier ... Tot nogtoe alles online besteld.

Citaat:
Bwoah... Line Audio OM1 valt binnen die prijs en zijn toffe dingetjes.
Vroeger heb ik daar aleens naar gekeken. Ik dacht intussen dat ze niet meer gemaakt werden. Voor inderdaad hetzelfde budget heb ik dan twee extra micro’s. Heb jij die Alexxx, of iemand anders hier misschien?
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 10-12-2017, 21:47
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Het is anders, ik wil de cardio capsules vervangen door omni. Op de ‘body’ van de micro’s zet ik dan of de omni of de cardio capsules. Dus inderdaad niet gemengd, dat zou inderdaad weinig zin hebben.
Owww...

Dus alleen de mic body's om mee te meten met de nieuwe capsules.

Rode heeft weinig speling op de electronica (en op de capsules). Dan zie ik niet echt het nut om die te laten meten. Die jongens hebben daar toch de apparatuur niet voor, vermoed ik.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 10-12-2017, 21:58
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cyrano Bekijk bericht
Owww...

Dus alleen de mic body's om mee te meten met de nieuwe capsules.

Rode heeft weinig speling op de electronica (en op de capsules). Dan zie ik niet echt het nut om die te laten meten. Die jongens hebben daar toch de apparatuur niet voor, vermoed ik.
Das ook zowat mijn gedacht. Ik heb ook altijd positieve dingen gehoord over de consistentie bij Rode

Dan is het voornamelijk de vraag of ik beter bijvoorbeeld die line audio's bijkoop of voor de rode Omni capsules ga... Ik heb niet direct plannen om gelijktijdig zowel Omni als cardio's nodig te hebben. Maar allicht komt dat vroeg of laat wel van pas.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 11-12-2017, 14:22
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Vroeger heb ik daar aleens naar gekeken. Ik dacht intussen dat ze niet meer gemaakt werden. Voor inderdaad hetzelfde budget heb ik dan twee extra micro’s. Heb jij die Alexxx, of iemand anders hier misschien?
Ik heb er 2 (stereoset) en die doen perfect hun ding. Soms een beetje weinig laag, maar niets wat een kleine shelf niet kan oplossen.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 11-12-2017, 20:10
Member

Citaat:
Ik heb er 2 (stereoset) en die doen perfect hun ding. Soms een beetje weinig laag, maar niets wat een kleine shelf niet kan oplossen.
Tof Alexxx,waarvoor gebruik jij ze zoal? Toevallig ooit al kunnen vergelijken met Rode nt55 of Oktava mk 012, in beide gevallen met omni capsule natuurlijk?
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 12-12-2017, 00:01
Vintage Member

Ze zijn in ieder geval nog te koop op ebay, van NoHype Audio, wat de Belgische verdeler is...
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten