homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps

Microfoons en preamps Microfoons zijn uiteraard onmisbaar als je geluid wil opnemen. En het belang van preamps wordt nog te vaak onderschat. Alles daarover in dit subforum.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 24-11-2017, 14:04
Junior Member

Reputatie: koennijmegen is op goeie weg
Standaard Zoom recorder naar mixer

Hallo,
Kan je de zoom H2 aansluiten op een mixer in twee verschillende kanalen zodat de twee ingebouwde microfoons gescheiden worden? Ik wil een akoestisch duo opnemen en deze in 2 kanalen mixen. De mixer gaat vervolgens in een reel to reel en ik wil het geluid voor af apart van elkaar mixen. Het idee erachter is dat het geluid duo ( 1 gitaar 1 mondharmonica) apart van mixen. De gitaar mag namelijk iets meer bas en de mondharmonica iets minder trebel. Ik kan hier helaas niet over vinden en het wil mij maar niet lukken, wellicht dat de zoom h4n dit wel kan?
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 24-11-2017, 14:16
bsp's schermafbeelding
bsp bsp is offline
Senior Member

Reputatie: bsp is op goeie weg
Standaard Re: Zoom recorder naar mixer

Correctie: Niet goed gelezen, eerdere reactie niet relevant en aangepast. Excuus daarvoor.

Het hangt er vanaf in hoeverre deze twee mic's in de zoom al gesplit zijn en gesplit uit de zoom-out komen.
Kun je hier iets meer over zeggen?

Als de zoom de mics in stereo weg schrijft (dus mic1 -> L en mic2 -> R) heb je een prima kans.
Je kunt meestal gewoon een stereo geluid splitten. Digitale geluidsbestand in een daw importeren en stereo spoor splitten naar twee aparte mono tracks. In audacity kan dit bv heel simpel.

Even een keer proberen en dan weet je het.

Laatst gewijzigd door bsp; 24-11-2017 om 14:22
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 24-11-2017, 17:03
Junior Member

Reputatie: koennijmegen is op goeie weg

Als ik de zoom h2 + mini jack naar 2x jack aansluit in de mixer krijg ik op 2 kanalen het zelfde geluid (2x mono). Het lijkt erop dat de zoom h2 de 2 kanalen niet split... helaas. Weet iemand of de zoom h4n dit wel kan?
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 24-11-2017, 22:08
Senior Member

Reputatie: herriemaker wordt hier goed onthaaldherriemaker wordt hier goed onthaald

Jawel. Verbaasd me dat de H2 het niet kan. Je moet hiervoor wel in het menu >input.. '1/2 link' en 'monomix' uitzetten. Misschien is dat nu ook je probleem met de H2.

Maar toch snap ik (of jij) het niet helemaal. Die 2 ingebouwde mics zitten heel dicht bij elkaar. Als je daarmee 2 instrumenten wilt scheiden.. dat gaat niet. Er is op die manier altijd (veel) overspraak. Als je 2 externe, dynamische mics aansluit heb je nog een beetje scheiding. Maar in de praktijk kun je die mics dan beter op een mixer aansluiten, daar je klankaanpassingen op doen, en het resultaat opnemen met je Zoom recorder.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 29-11-2017, 21:58
Alexxx's schermafbeelding
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door herriemaker Bekijk bericht
.

Maar toch snap ik (of jij) het niet helemaal. Die 2 ingebouwde mics zitten heel dicht bij elkaar. Als je daarmee 2 instrumenten wilt scheiden.. dat gaat niet. Er is op die manier altijd (veel) overspraak.
Wat deze meneer zegt. De mic's staan wel heel dicht bij elkaar en maken scheiding van de instrumenten zo goed als onmogelijk. Een beetje overspraak is niet erg, maar in deze setup ga je veel overspraak hebben, lijkt me.
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten