homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Opname (DAW) software / sequencers

Opname (DAW) software / sequencers Alles over opnamesoftware zoals ondermeer Cubase, Nuendo, Sonar, Logic Studio, Pro Tools, Magix Music Studio, Reaper, Audacity, Adobe Audition, Garageband, Ardour, energyXT, Renoise, Cool Edit, ....

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 21-11-2017, 18:48
Alexxx's schermafbeelding
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Cakewalk, the end...

Het is ermee gedaan. Gibson is er weer in geslaagd: GIBSON BRANDS ANNOUCEMENT REGARDING CAKEWALK, INC.
  #2 (permalink)  
Oud 22-11-2017, 04:57
noisebytes's schermafbeelding
Active Member

Reputatie: noisebytes is op goeie weg
Standaard Re: Cakewalk, the end...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexxx Bekijk bericht
Het is ermee gedaan. Gibson is er weer in geslaagd: GIBSON BRANDS ANNOUCEMENT REGARDING CAKEWALK, INC.
Echt fantastisch !!! Ik snap hun investeringspolitiek niet echt. 4 jaar geleden aangekocht en nu gewoon afmaken. Investering gewoon in de vuilbak gooien

Cubase, Studio One of mss toch Protools, ik weet het nog niet. Of misschien wordt het nog overgenomen door bv Slate digital (kan alleen maar dromen)
  #3 (permalink)  
Oud 22-11-2017, 11:16
Alexxx's schermafbeelding
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

En vooral, alle sukkelaars die een lifetime garantie op updates gekocht hebben. Ik was toen al sceptisch, maar dit is wel veel sneller dan verwacht misgelopen.
  #4 (permalink)  
Oud 22-11-2017, 13:56
Senior Member

Reputatie: Rocsee wordt hier goed onthaaldRocsee wordt hier goed onthaald

WTF... kom ik hier om eens te checken naar Black Friday deals, krijg ik direct deze koude douche.
Snap ik echt niet, want sinds de start van het subscription model, hebben ze toch echt wel mooi maandelijks updates gebracht met toch significante veranderingen.

Ik ben trouwens een van die sukkels met lifetime. Uiteindelijk is het nog juist break-even. Ik dacht dat yearly renewals Ä99 waren, en ik heb in april 2016 ongeveer Ä150 betaald, wat dus ook overeenkomt met 1.5j aan updates. (Grootste probleem dat ik zie is als hun servers offline gaan. De installers zijn nu allemaal cloud based via die Command Center. Als die offline gaat, mag je het vergeten om de boel te reinstallen). EDIT: Blijkbaar toch geen probleem want CC downloadt blijkbaar gewoon de installers, en die kan je dan zonder probleem backuppen. Dus behalve dat ik geen updates meer krijg, gaat er niet zo veel veranderen en is het vooral hopen dat niet te snel iets cruciaals niet meer werkt met bvb laatste Windows updates.

Laatst gewijzigd door Rocsee; 22-11-2017 om 15:33
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 22-11-2017, 16:52
Active Member

Reputatie: riske is op goeie weg

Wat een donkere wolken, nu ja sinds hun overschakeling naar het lifetime systeem had ik toch zo een beetje twijfels "lifetime mag je interpreteren zolang de firma het overleefd. Daar is helaas niet veel tegen
te beginnen maar als je sinds 1995 met hun systeem werkt is het toch even slikken. Voor mij is het zo dat ik sinds de X3 tem de laatste updare een goed werkend systeem heb, en zolang dit blijft draaien op de huidige pc ga ik mij niet te veel zorgen maken. Mijn vorig draadje studio one of protools was al naar aanleiding van dat lifetime systeem, op zoek naar een alternatief in geval van. Misschien zit achter die
donkere wolk toch een opklaring, als het moet met een ander programma.
grtjs
riske
  #6 (permalink)  
Oud 23-11-2017, 08:43
tyros2's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: tyros2 wordt hier goed onthaaldtyros2 wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexxx Bekijk bericht
Goh, gedaan of niet gedaan, er gaan zeker nog andere DAW's verdwijnen, misschien wel protools
  #7 (permalink)  
Oud 23-11-2017, 12:36
Mr. B's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: Mr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstralingMr. B heeft een prima uitstraling

Ik ben best blij met mijn Reaper van 52euro en gratis updates... Bij Cubase kwamen de problemen ook steeds sneller omdat de OSX-en het boeltje niet meer ondersteunden.
  #8 (permalink)  
Oud 29-11-2017, 00:13
Freakwave's schermafbeelding
Active Member

Reputatie: Freakwave is op goeie weg

"The decision was made to better align with the companyís acquisition strategy that is heavily focused on growth in the global consumer electronics audio business under the Philips brand."

Hmm, betekend dat, dat Gibson is een onderdeel van Philips? Of een onderdeel van Gibson is eigendom van Philips?

Hoe dan ook, het lijkt alsof wij Sonar gebruikers, crew zijn on a sinking ship (of beter; the rats). Is het tijd dat wij DAW gebruikers overstappen naar de winaars van de DAW wars ----> Pro tools? Logic?

Feit is dat het makkelijker is in de internationale gemeenschap om projecten uit te wisselen, als je gebruik maakt van Pro tools of Logic.

Ik zie het niet als een groot verlies, ik twijfel al tijden om over te stappen.

F.
Intel Core i5-4590 CPu@3.30GHz RAM 8,00GB, Win 7 service pack 1, M-Audio Fast track ultra C600, Taylor 614CE, Mics; SE 2200A, Samson Q7, 2 db Technologies opera 110 powerspeakers, Sonar Platinum, , Arturia keylab 88, Akai MPD 2182Pro hoofdtelefoon.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 29-11-2017, 11:16
Senior Member

Reputatie: Rocsee wordt hier goed onthaaldRocsee wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freakwave Bekijk bericht
Hmm, betekend dat, dat Gibson is een onderdeel van Philips? Of een onderdeel van Gibson is eigendom van Philips?
Geen van beide. Philips heeft hun audio en home entertainment tak enkele jaren geleden verkocht aan Gibson : https://www.philips.com/a-w/about/ne...on-Brands.html

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freakwave Bekijk bericht
Is het tijd dat wij DAW gebruikers overstappen naar de winaars van de DAW wars ----> Pro tools? Logic?
Ik heb in het verleden altijd al verschillende versies overgeslagen, en wanneer ik dan een upgrade deed was het gewoon omdat er een goede deal was om terug op de laatste versie te zitten, en zeker nooit omdat de oude versie niet meer werkte. Dus ik zie mezelf eigenlijk zeker nog wel een paar jaar bij Sonar blijven. Ik hoop alleen wel dat er nog een patch o.i.d. komt om activatie offline te kunnen doen, want vroeg of laat gaan hun activatie-servers ook gewoon offline en moet je dan al hopen op een betrouwbare crack om nog een reinstall te kunnen doen.

Hier overigens een interessante Reddit AMA van een ex-employee, waaruit zoals vaak weer blijkt dat total mismanagement aan de oorzaak ligt : https://www.reddit.com/r/Cakewalk/co...oyee_here_ama/
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 29-11-2017, 13:41
bsp's schermafbeelding
bsp bsp is offline
Senior Member

Reputatie: bsp is op goeie weg

Lifetime houdt ook meestal op als er een partij 'overlijdt'. Ook zo bij faillisement of wat voor andere bedrijfsbeeindiging ook. Shit, maar het gaat niet alleen over jouw lifetime.

Ik heb geen cakewalk, maar ik zou een retour-claim neerleggen vanwege niet leveren van datgene wat bij verkoop beloofd is (de updates). Misschien dat er zelfs misleiding van gemaakt kan (dan moet wel vooropgezette bedrijfsbeeindiging aantoonbaar zijn op jouw moment van aanschaf, dus even de jaarcijfers en nieuwsberichten googelen).
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten