homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Audio Interfaces en standalone recorders

Audio Interfaces en standalone recorders Zowel audio en midi interfaces (geluidskaarten) als zelfstandige opnamesystemen worden besproken in deze zone.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 23-10-2017, 01:07
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd
Standaard Steinberg UR44 standalone functie

Weet iemand of de UR44 van Steinberg ook in standalone functie kan werken zoals zijn grotere broer de UR824? Ik bedoel dus dat je de preamps kunt uitsturen naar de analoge uitgang zonder dat je daarvoor de interface moet verbinden met je pc.

Ik heb op 't forum vaan Steinberg gezocht maar vind er niks van terug. Het toestel heeft 2 master uitgangen maar daarnaast ook nog eens 4 line-outs die je kan toewijzen in de mixer. Maar blijven die settings behouden en actief zoder pc?

Ik zie ook geen voorbeeld van een standalone setting in de manual. Dus vermoed ik dat het antwoord 'nyet' zal zijn.... But, you never know...
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 23-10-2017, 03:47
drummerke's schermafbeelding
Senior Member

Reputatie: drummerke wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Steinberg UR44 standalone functie

Ik gebruik deze meer dan de helft van de tijd zonder laptop. Instelling blijven behouden. Het enige wat ik wel vind is dat de controller software is ontworpen voor een ipad en niet voor een windows pc-tablet. Moet altijd mijn resolutie aanpassen om het leesbaar te maken.

Verder kan je één gitaar amp simulator gebruiken en de rest heeft natuurlijk de gewone channelstrip, reverb en een extra aux uitgang (aparte mix). Ik denk dat de software gelijkaardig zal zijn.

Veel succes.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 23-10-2017, 09:16
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drummerke Bekijk bericht
Ik gebruik deze meer dan de helft van de tijd zonder laptop. Instelling blijven behouden. Het enige wat ik wel vind is dat de controller software is ontworpen voor een ipad en niet voor een windows pc-tablet. Moet altijd mijn resolutie aanpassen om het leesbaar te maken.

Verder kan je één gitaar amp simulator gebruiken en de rest heeft natuurlijk de gewone channelstrip, reverb en een extra aux uitgang (aparte mix). Ik denk dat de software gelijkaardig zal zijn.

Veel succes.
Bedankt voor de info (+1). Ik zou die UR44 gebruiken als geluidskaart voor mijn vaste pc waar ik muziek en video mee bewerk. Nu hangt daar een M-Auido FW kaart aan die eigenlijk beter dienst kan doen als 32 kanaals ADAT interface. Tevens heeft die interface slechts één hoofdtelefoonaansluiting. Ik durf al eens te switchen tuissen 2 koptelefoons als ik editeer en altijd handig als een 2de persoon ook wil meeluisteren. De M-Audio staat trouwens te koop (zie Marktplaats op HR). Tegelijk heb ik dan ook nog eens 4 goeie preamps die ik kan aansluiten via de analoge ingangen of ADATvan mijn SSL converter in mijn mobiel rack.

Een paar vliegen in één klap dus...
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 23-10-2017, 16:22
cyrano's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Owww. Is dat jouw M-Audio fireport. Ik had die al in de smiezen
  #5 (permalink)  
Oud 26-10-2017, 21:06
Alexxx's schermafbeelding
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drummerke Bekijk bericht
Het enige wat ik wel vind is dat de controller software is ontworpen voor een ipad en niet voor een windows pc-tablet.
Windows op een klein scherm, is geen tablet, hé. Gelukkig heeft Microsoft vorige maand eindelijk toegegeven dat ze niks bakken van Mobile en hebben er de stekker uitgetrokken. Win10 is zelfs geen mobile oplossing meer.
  #6 (permalink)  
Oud 26-10-2017, 21:33
Vintage Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexxx Bekijk bericht
Windows op een klein scherm, is geen tablet, hé. Gelukkig heeft Microsoft vorige maand eindelijk toegegeven dat ze niks bakken van Mobile en hebben er de stekker uitgetrokken. Win10 is zelfs geen mobile oplossing meer.
Altijd goed om je eigen beperkingen te kennen en toe te geven.

Ik ben nochtans heel tevreden van mjn Microsoft Surface Pro tablet of hoe je dat dan ook noemt. Heeft me nog nooit in de steek gelaten tijdens opnames.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 28-10-2017, 09:55
Alexxx's schermafbeelding
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PCDJHENK Bekijk bericht
Altijd goed om je eigen beperkingen te kennen en toe te geven.

Ik ben nochtans heel tevreden van mjn Microsoft Surface Pro tablet of hoe je dat dan ook noemt. Heeft me nog nooit in de steek gelaten tijdens opnames.
Kan goed zijn hoor. Maar Windows "mobile" is niet hetzelfde als wat iOS of Android te bieden hebben en dat is meestal de reden waarom die dingen achterblijven op de andere platformen. Ontwikelaars stoppen er amper tijd in als hun hoofddoel mobiele toepassingen is.
  #8 (permalink)  
Oud 28-10-2017, 20:22
drummerke's schermafbeelding
Senior Member

Reputatie: drummerke wordt hier goed onthaald

Ik vind 13" geen klein scherm (is al groter dan een iPad). Maar inderdaad, van gelijk welk merk ik een "app" open is die veel te klein. Zowel van de UR44 als van men KORG kross.

Gelukkig kan ik de resolutie wel aanpassen. Is trouwens een HP 360x laptop, start supersnel op en blijf toch binnen mijn vertrouwde windows omgeving. En vooral veel opslag capaciteit ivgl met een iPad.

Maar vele fabrikanten maken voor de iPad betere apps (zeker yamaha) en dan zit ik hier met mn windows gedoe ;-)

Anyway, ik ben zelf ook niet echt tevreden over de ingebouwde reverb bij de UR44, ik krijg er maar geen mooie vocal reverb uit. Al vanalles geprobeerd. Als iemand een goeie instelling weet mag je die altijd delen ;-)
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten