homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps

Microfoons en preamps Microfoons zijn uiteraard onmisbaar als je geluid wil opnemen. En het belang van preamps wordt nog te vaak onderschat. Alles daarover in dit subforum.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 11-10-2017, 13:52
Junior Member

Reputatie: lauwers.pieter@telenet.be is op goeie weg
Standaard Versterker van draailier, vier kanalen

Ik heb veel gezocht maar niet gevonden. Ik ben trouwens een muzikant en dus de facto een leek in elektronica.

Ik speel op een electro akoestische draailier van Mousnier (Olive voor de kenners).
De draailier komt “ buiten “ op vier xlr’s, 2 voor de melodiesnaren, 1 voor de bourdonsnaar, 1 voor de ritmesnaar. Voor het ogenblik versterk ik over een mengpaneel naar de PA of naar mijn oude trouwe Twin Red Knobs.

Het gebruik van een mengpaneel en eventuele effectenlus is een boel gedoe. Mijn vriend/collega draailierspeler is een rolstoelgebruiker en voor hem is het nog veel meer een gedoe.
Werken over een audio box is ook een oplossing, maar die (toch de mijne) komen buiten op weeral vier kanalen en dan ben ik weer even ver.

Wat zoek ik:
- een degelijke voorversterker/mixer met minstens vier kanalen, regelbaar per kanaal, met eventueel de mogelijkheid tot het plaatsen van een effectenlus (per kanaal?), aansluitbaar op PA of powered speaker
Ik heb de jaren 70 meegemaakt, lampen mogen absoluut.
Het geheel zou zo klein mogelijk moeten zijn en zo “plug en play” mogelijk.
Opzetten en spelen is het motto! Indien iemand ze “custom” bouwt, graag!
Bovendien zou het budgetvriendelijk moeten zijn, instrumenten (en ik heb er wel een paar) kosten al meer dan genoeg. ( en ik zou getrouwd willen blijven &#128514

Laat jullie gaan,

Pieter
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 11-10-2017, 14:23
bsp's schermafbeelding
bsp bsp is offline
Senior Member

Reputatie: bsp is op goeie weg