homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Overige audio software, drivers en digitale technieken

Overige audio software, drivers en digitale technieken Alle andere audio software vragen en discussies over digitale opnametechnieken, drivers of besturingssystemen kunnen hier terecht.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 02-10-2017, 18:53
Pierke's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: Pierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstraling
Standaard Voor wie aan macOS High Sierra denkt...

Wie naar macOS High Sierra wil upgraden: opgelet. Een en ander gaat niet meer werken. Check deze lijst eens. Apple heeft er zelf ook al iets over meegedeeld: het is definitief einde rit voor onder meer Logic Pro 9.
RME Fireface 800 & Quadmic | Steinberg UR22 | Apogee Duet | FMR RNP & RNC | Shure SM57 & SM58 & 520DX & Beta 52A | AKG C414 B-ULS & D112 & D12 & D224 | Sennheiser MD421HN | Oktava MK319 PEO & MK012 | ADK S7 | ElectroVoice PL20 | Logic | Beyerdynamic DT-770 | Alesis M1 Active MK2
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 03-10-2017, 11:13
Alexxx's schermafbeelding
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Voor wie aan macOS High Sierra denkt...

Citaat:
Avid has released a Knowledgebase article on September 25th which lists the current macOS High Sierra compatibility status...

- Media Composer - macOS 10.13 (High Sierra) is not supported at this time.
- Pro Tools - macOS 10.13 (High Sierra) is not supported at this time.
- Avid Audio Interface Drivers - macOS 10.13 (High Sierra) is not supported at this time.
- VENUE - macOS 10.13 (High Sierra) is not supported at this time.
- Sibelius - macOS 10.13 (High Sierra) is not supported at this time.
- EUCON - macOS 10.13 (High Sierra) is not supported at this time.
- ISIS & NEXIS - macOS 10.13 (High Sierra) is not supported at this time.
Dat ze het zelfs nog op papier zetten. We weten intussen al lang dat we snel een jaar verder zijn voor het een beetje werkt.
  #3 (permalink)  
Oud 03-10-2017, 13:41
cyrano's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Het aantal fouten in High Sierra is niet te tellen. Batterij problemen, wifi problemen. Niet voor iedereen, maar de enkeling is er wel effe mee zoet.

Dat zou allemaal zo erg niet zijn, moest je, zoals vroeger, terug kunnen naar het vorige systeem. Maar dat loopt meestal falikant mis, door APFS.

Bovendien zit er een dikke bug in APFS voor wie een encrypted drive gebruikt. Externe schijven die HFS+ zijn en waar je de encryptie (Filevault) op aanschakelt, worden plots als APFS gezien door OSX, terwijl ze niet omgezet zijn. De eerste reactie van Apple support was "dat kan niet!".

Erger is een probleem dat pas nu ontdekt is, maar al jaren aansleept. Sommige Macs missen firmware updates. Dat leidt tot onvoorspelbaar gedrag. En bij één model iMac 2015 was 43% van de onderzochte machines fout. Het is ook een probleem dat erger schijnt te worden, want oudere machines hebben er nauwelijks last van. Voor details, zie hier:

https://duo.com/blog/the-apple-of-yo...urity-research

Het is geen goede zaak dat Apple z'n release cycle opgedreven heeft tot één nieuw systeem per jaar.
  #4 (permalink)  
Oud 03-10-2017, 16:37
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Het is elke keer van dat. Nooit updaten tot je zeker weet dat de kinderziektes er uit zijn. En toch... We willen allemaal zo graag het nieiwste snufje.
  #5 (permalink)  
Oud 03-10-2017, 16:50
bsp's schermafbeelding
bsp bsp is offline
Senior Member

Reputatie: bsp is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexxx Bekijk bericht
En toch... We willen allemaal zo graag het nieiwste snufje.
Nou. Als ik eerlijk moet zijn. Als het prima werkt mag het van mij blijven zoals het is. Het vreemde is dat ik nu, tig pc's en os'en verder, op mijn pc niet veel anders doe dan ik destijds onder win 3.11 en xp deed.

Jammer dat je wel moet updaten door bugs en veiligheidsaspecten.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 03-10-2017, 17:17
Moderator

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bsp Bekijk bericht
Het vreemde is dat ik nu, tig pc's en os'en verder, op mijn pc niet veel anders doe dan ik destijds onder win 3.11 en xp deed.
Tjah, dat is omdat je op windows werkt. 🤣
Grapje, maar wou de echte OSX fanaten voor zijn. 😀
  #7 (permalink)  
Oud 03-10-2017, 18:23
bsp's schermafbeelding
bsp bsp is offline
Senior Member

Reputatie: bsp is op goeie weg

Citaat:
Tjah, dat is omdat je op windows werkt.
Zeg ik dat dan ergens?
De genoemde 3.11 en xp zijn al even de deur uit hoor.

Ook dollen.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 04-10-2017, 10:21
Active Member

Reputatie: Stappie is op goeie weg

Van Apogee werkt er ook een hoop niet meer heb ik gelezen.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 04-10-2017, 11:38
Moderator

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stappie Bekijk bericht
Van Apogee werkt er ook een hoop niet meer heb ik gelezen.
Euhm... volgens Apogee toch niet hoor:

macOS High Sierra and iOS 11 Compatibility - Apogee Electronics
  #10 (permalink)  
Oud 04-10-2017, 14:05
cyrano's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Tjah, dat is omdat je op windows werkt. 🤣
Grapje, maar wou de echte OSX fanaten voor zijn. 😀
Vergeet het maar, Alex. Dat grapje is ondertussen meer dan versleten. Net in de ochtendmail, een gefixt "quarantaine bypass" lek in Sierra.

Gefixt, ja, maar alleen in High Sierra. Niet in Sierra en ook niet in een ouder systeem. En dat is geen uitzondering...

Microsoft heeft recent nog een patch voor XP uitgebracht...

De boodschap van Apple is duidelijk: OSX, sorry, mac OS, moet er uit. Allemaal op iOS!

En natuurlijk is iOS in 't zelfde bedje ziek. Alleen de allerlaatste wordt gepatcht. De rest moet maar een nieuwe iphone kopen. In afwachting van de iPhone X verkopen we eerst nog wat gewone iphones. Tegen dat de X beschikbaar is, zijn die ook alweer obsolete.

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten