homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Zoekertjes > Materiaal marktplaats

Materiaal marktplaats De plek om spullen die je niet meer gebruikt aan te bieden, of op zoek te gaan naar specifieke apparatuur.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 21-09-2017, 21:46
Active Member

Reputatie: Stappie is op goeie weg
Standaard Opgelicht op Marktplaats

Iemand hier ervaringen mee, mij hebben ze zitten. Ik zocht een Rocktron All Access controller. Iemand reageerde daar op, ik heb 260€ overgemaakt maar die gast reageert dus niet meer. Diep triest vind ik dit. Mijn geld ben ik wel kwijt denk ik. Heb al van alles opgezocht maar hier is niets aan te doen. Normaal gezien ga ik alles zelf halen, deze keer dus niet en ben de klos. Snap niet dat zo'n mensen ongestoord door kunnen gaan met zo'n praktijken zonder gepakt te worden.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 22-09-2017, 10:16
cyrano's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Opgelicht op Marktplaats

In één opzicht heb je nog geluk. Het bedrag is net hoog genoeg om aangifte te doen bij de politie...

Het gebeurt meer en meer op MP. Ook als verkoper wordt je er opgelicht. Als ik nog eens iets van waarde adverteer via MP, komt er meteen na plaatsing al een mailtje, meestal uit Frankrijk. De boodschap is "ik koop, betaal meteen en je verzend naar Frankrijk. Ik betaal met PayPal".

PayPal wekt bij velen vertrouwen. Maar 't is dezelfde bende als MP, 2dehands en een aantal andere: ebay.

De oplichting zit erin dat meteen na verzending de betaling teruggedraaid wordt. Je geld is weg en het apparaat ook. En ebay gaat er altijd van uit dat de koper gelijk heeft. Als je te lastig doet, blokkeren ze je PP account voor zes maanden.
  #3 (permalink)  
Oud 22-09-2017, 12:56
Member

Reputatie: Flamingo is op goeie weg

Heb net het zelfde gehad op 2de hands, net op tijd de 'verkoper' ge-googeld en vastgesteld dat hij een oplichter was.
Was het zelfde verhaal, stuur naar 'zwitserland' en ik betaal via PayPal.
Conclusie, altijd effe googlen, je vindt vast wel iets terug als hij een oplichter is..

good luck
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 22-09-2017, 21:15
Senior Member

Reputatie: herriemaker wordt hier goed onthaaldherriemaker wordt hier goed onthaald

Een kennis van me is net bij een verkoop voor 800 euro opgelicht op Marktplaats.
Face to face verkoop. Koper had een app van de bank op z'n telefoon, liet 'live' de geslaagde transactie zien.
Achteraf moet die app nep zijn geweest. Weg apparaat, geen geld.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 22-09-2017, 21:30
Senior Member

Reputatie: fuzzprobe is op goeie weg

Ik heb het jammer genoeg ook pas gehad... een Strymon pedaal betaal maar daarna ook niks meer van gehoord...
Echt niet leuk...
Dan aangifte gaan doen en te horen krijgen van : "wie koop er nu iets via het internet" of onder de 1000€ doen wij niks... echt niet te geloven hoe gemakkelijk ze ermee weg komen....

Je hoort het meer en meer tegenwoordig...
Wat kan je nog doen om veilig iets 2dehands te kopen...
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 22-09-2017, 23:15
Active Member

Hij zei dat hij uit Eindhoven kwam, had zijn abn banknr gegeven. Heb het dan overgemaakt. Heb er nog even met gechat op berichten van marktplaats. Na 2 dagen reageerde hij niet meer. Dit heb ik nooit meegemaakt. Laatst heb ik nog 2 Rocktron Piranha's gekocht, die zijn ook opgestuurd naar mij. Waren in uitmuntende staat, met 1 daarvan heb ik nog altijd contact en spreken binnenkort ook af. Er is gewoon misbruik gemaakt, maar ik laat nu niets meer opsturen, dan maar een uur rijden of zo. Niet te geloven dat zo iemand zo maar door kan gaan, op een keer gaat hij toch de verkeerde tegenkomen en zal het hem zuur opbreken. Als ze iets komen ophalen zal het cash betalen zijn, niets met overschrijvingen. Ik stuur ook niets meer op, ophalen of het blijft hier. Voor de rest het ik wel met eerlijke mensen te maken gehad, maar mijn vertrouwen is wel weg. Zoiets wat uit Frankrijk komt daar reageer ik normaal niet op. Dit was gewoon een Nederlander die oplicht.

Laatst gewijzigd door Stappie; 22-09-2017 om 23:22
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 23-09-2017, 09:37
cyrano's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Het ergste verhaal, dat ik van dichtbij mocht meemaken, is een jong koppeltje dat als "front" misbruikt werd.

De dame had graag een online winkel. Lingerie of zo.

Op een dag ontmoeten ze een Pakistani die hen gratis de lingerie shop aanbiedt. Inclusief drop-shipping, contacten met leveranciers. Kant-en-klaar. Ze moesten dan wel een KvK nummer aanvragen, natuurlijk.

En in ruil moesten ze een iphone shop runnen. Op hun naam, natuurlijk.

Kort uitgelegd, er werden enige honderden iphones verkocht en betaald. En een dozijn of zo, in 't begin, geleverd. Doordat er wat geleverd is in 't begin, trappen ze in de leugen "geen voorraad bij Apple". Ook omdat de enkele verkopen in de lingerie shop netjes geleverd worden.

De bedrogen kopers komen er natuurlijk achter wie ze zijn en waar ze wonen. Een lynching party is komende.

Enfin, ze zijn gaan aangifte doen. Ook de Pakistani blijkt een front... Niemand weet wie hij is. Achter hem zit vermoedelijk een echt crime syndicate, die dit op grote schaal doen. De politie kan niet veel, want een internationaal onderzoek naar oplichters waar je niks van weet, is redelijk duur én zinloos.
  #8 (permalink)  
Oud 23-09-2017, 20:32
drummerke's schermafbeelding
Senior Member

Reputatie: drummerke is op goeie weg

Ik ging vroeger ook alles ophalen omdat ik toch veel rondreisde door het land. De laatste jaren helaas geen tijd voor en liet ik het verzenden. Ik probeerde altijd al heel veel gegevens van de verkoper te hebben en ook zelf controle te doen of het een beetje juist is wat hij zegt. Heb gelukkig nooit problemen gehad. Maar de laatste keren was het toch steeds bang afwachten of alles geleverd werd zoals beloofd. Je kan moeilijk eerst maanden chatten mailen, facebooken met iemand alvorens iets te kopen.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 23-09-2017, 21:51
Active Member

Door dit mee te maken durf ik niet meer over te schrijven. Erg voor degenen die het wel goed bedoelen. Als ik ergens interesse in heb ga ik het voortaan weer zelf halen en iemand die iets van mij koopt moet het komen halen. Ik ben er echt ziek van omdat ik altijd eerlijk ben tegenover de koper. Een 2e keer gaat mij niet meer voorvallen.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 24-09-2017, 09:01
Exoterrestrial's schermafbeelding
Senior Member

Reputatie: Exoterrestrial wordt hier goed onthaaldExoterrestrial wordt hier goed onthaald

Ophalen en handje contantje, hoe ver het ook is...
Is het je waard, dan doe je het.

Cheers,
Exo.
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten