homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Overige audio hardware

Overige audio hardware Discussies over audio apparatuur en instrumenten in de homestudio, voor zover ze niet passen in de andere hardware subfora.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 02-09-2017, 21:34
Junior Member

Reputatie: maddx is op goeie weg
Standaard diy d-sub 25 pin

nu ik overschakel van interface die enkel over d-sub poorten beschikt pas ik liever mijn huidige kabels aan want zou gek zijn om terug nieuwe te kopen om dan 8 muiti jack-jack over te hebben die trouwens van hoge kwaliteit zijn.
Ik zou 8 kabels van jack-jack naar jack-Dsub moeten.
Een degelijke kabel kost al snel rond de 100 euro wat wel stevig oploopt als je er 8 nodig hebt.

Ik ben al even op zoek maar blijkbaar zijn ze moeilijk te vinden.
Worden ze bewust niet verkocht van de fabrikanten? tascam,neutrik, mohami,...
Ik heb wel gelezen ergens dat ze enkel in grote hoeveelheden verkocht worden en enkel op Amerikaanse fora kom ik de artikels tegen.

iemand die mij kan helpen zoeken of toevallig iemand die de onderdelen liggen heeft?
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 03-09-2017, 01:45
Emanuel23's schermafbeelding
Senior Member

Reputatie: Emanuel23 wordt hier goed onthaald
Standaard Re: diy d-sub 25 pin

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddx Bekijk bericht
Ik zou 8 kabels van jack-jack naar jack-Dsub moeten.
Niet echt duidelijk wat je precies bedoelt?
Hoe ik het nu lees, is dat je 8 multikabels jack(female)-jack(female) nodig hebt?
Kan je verduidelijken; male of female?
En alles gebalanceerd, juist?

Misschien meteen ook meegeven waar de kabels komende uit de interface uiteindelijk gaan terechtkomen (mengtafel neem ik aan, of summer, of ..?)
  #3 (permalink)  
Oud 03-09-2017, 10:15
Senior Member

Reputatie: herriemaker wordt hier goed onthaaldherriemaker wordt hier goed onthaald

Volgens bedoel je Jack naar D-Sub.. Of wil je zelf aan de andere kant van je jacks D-sub kabeldelen solderen? Kijk eens bij Canford: https://www.canford.co.uk/Products/2...in-metal-cover
Daar hebben ze ook krimpkous..

Laatst gewijzigd door herriemaker; 03-09-2017 om 10:20
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 03-09-2017, 10:42
cyrano's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Ik snap hieruit dat je 1 kabel nodig hebt van D-sub 25 pins naar 8 jack TRS. Die bestaan in 3 vormen. En die zijn duur. Er zijn ook meerdere "normen" in: Yamaha, Tascam...

Maar gewoon 8 TRS jacks van goeden huize kosten al 30 tot 50 euro. Een D-sub kost niks, schijnbaar. Maar dat is schijnbaar, want een goede [voor audio] kost ook al gauw 10 euro...

Bij korte kabels (<1 m) is de kabelkost te verwaarlozen. Maar moet dat 10 meter zijn, is dat alweer een ander plaatje. Want 't is multicore. En een multi-8 kost 3-5 euro per m. Alweer 30 euro erbij.

Maw: DIY is goedkoper, maar niet veel goedkoper. De budget merken hebben dit soort dingen niet eens meer in hun assortiment, want dat verkoopt heel, heel weinig nog.

Een RME breakout box kost 350 (dat is dan naar XLR en in 19" formaat). Een kabel kost amper 40 euro:

ALVA- Analog Breakout Cable - D-Sub25 male to 8 x Jack -2 Meter length

En, ja, kabels kosten. Iets dat maar al te vaak over 't hoofd gezien wordt...
  #5 (permalink)  
Oud 03-09-2017, 10:58
Junior Member

Reputatie: maddx is op goeie weg

dank u "herriemaker" dit is dus wat ik zocht!! ik wil inderdaad zelf mijn multikabels maken.
bij deze kan ik ze bestellen en binnenkort beginnen solderen.

oude interface en converter waren rem fireface 800 en adi 800 (allemaal jack)
nieuwe interface is antelope orion32+ (allemaal d-sub) en die gaat deels naar mijn patchbay en deels naar mijn mengtafel.

later pas ik het patchbay aan naar eentje waarvan de kabels gesoldeerd worden aan de achterkant maar voor ik dit doe probeer verschillende mogelijkheden uit met mijn oude patchbay (jack aan de achterkant) om te zien wat mij best past dus hoeveel kabels er naar de tafel of patchbay gaan is ook voor mij nog niet duidelijk. daarom dat ik er nog niets bij vermeld had.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten