homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Opname (DAW) software / sequencers

Opname (DAW) software / sequencers Alles over opnamesoftware zoals ondermeer Cubase, Nuendo, Sonar, Logic Studio, Pro Tools, Magix Music Studio, Reaper, Audacity, Adobe Audition, Garageband, Ardour, energyXT, Renoise, Cool Edit, ....

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 03-08-2017, 15:43
Member

Reputatie: Stilles is op goeie weg
Standaard Geen signaal opnemen Cubase 8.5?

Goedemiddag,

Zojuist de ART Voicechannel aangesloten op mijn Roland Quad-Capture en ik hoor mezelf duidelijk door de koptelefoon. Nu wil ik in Cubase 8.5 de vocalen opnemen. Ik heb al een behoorlijke tijd zitten te proberen qua bussen, inputs/outputs en de external fx toegevoegd, maar ik kom er maar niet uit.

De meter in Cubase licht ook niet op als ik iets inspreek. De VU-meter op de ART overigens ook niet. Wel hoor ik duidelijk verschil met de ART dus de ART werkt wel. Helaas detecteert Cubase de vocalen niet en wordt er niets opgenomen.

Instellingen analoge apparatuur:

Voicechannel --> output mic kabel naar input Roland 2R
Voicechannel --> impedance: ??
Verder, de gain en de output levels staan in het midden en ook de phantom power staat aan. De Voicehannel staat op 192khz/24 en mijn Roland en Cubase dus ook.
Ook de Sens 2R op de Roland staat in het midden en zo ook de Mix Playback.

Ik ben dus op zoek naar een correcte instelling in Cubase qua bussen/inputs/outpus etc. Althans ik denk dat dat het moet zijn?

Ik hoor het graag, alvast bedankt!
  #2 (permalink)  
Oud 04-08-2017, 09:15
Active Member

Reputatie: B-Rock wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Geen signaal opnemen Cubase 8.5?

In Cubase is het zaak dat je de kanalen juist instelt. Je koppelt een kanaal in de mixer aan een (virtuele) input. In het connections scherm, kun je vervolgens aan deze virtuele input een daadwerkelijke input van je interface koppelen (als je vooraf netjes de juiste driver hebt geselecteerd). Daarnaast moet je om het signaal op te nemen uiteraard het record icoontje hebben aangekleikt op het betreffende kanaal. Als je via Cubase wilt monitoren moet je ook het monitor icoontje aanklikken (je kunt er ook voor kiezen dit via de interface te doen, wat nu waarschijnlijk het geval is aangezien je jezelf kunt horen).
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 05-08-2017, 21:35
Ithinque's schermafbeelding
Active Member

Reputatie: Ithinque wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Geen signaal opnemen Cubase 8.5?

Ik heb nu even geen cubase bij de hand, maar via F4 kom je bij je instellingen voor in- en uitgangen.

Ga bij de inputs naar 'add input' en selecteer de 2R ingang van je Roland.
Voeg vervolgens in je project window een audio spoor toe (add audio track) en selecteer daarbij de ingang waaraan je net de Roland hebt toegewezen.

Je ziet nu in de Cubase mixer (F3) dat er een ingangskanaal is toegevoegd en als het goed is zie je daar dan ook de VU meter uitslaan als je de microfoon gebruikt.

Succes er mee!
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten