homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Opname (DAW) software / sequencers

Opname (DAW) software / sequencers Alles over opnamesoftware zoals ondermeer Cubase, Nuendo, Sonar, Logic Studio, Pro Tools, Magix Music Studio, Reaper, Audacity, Adobe Audition, Garageband, Ardour, energyXT, Renoise, Cool Edit, ....

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 27-07-2017, 18:24
Senior Member

Reputatie: Kyuss wordt hier goed onthaald
Talking De slimste mens

Ik kom kleine opnamefoutjes tegen in mijn opnames die voor vervelende tikken zorgen. In de bijlage zie je het probleem (ingezoomd en uitgezoomd).

Zonder al te veel in een conclusie te willen sturen kan ik zeggen dat het zich heeft voorgedaan in een vrij zwaar project met een smalle buffer en dat ik geen UPS noodaccu gebruik om stroompieken en -dalen op te vangen.

Dit is een klein haperingetje. Soms zijn ze iets groter, maar het zijn nooit spikes. Wegpoetsen in Logic Pro lukt me helaas niet, de tik blijft hoorbaar.

Nu is mijn vraag uiteraard: Wie is hier de slimste mens???
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  pic zoom.jpg
Bekeken: 23
Grootte:  53.4 KB
ID: 18569   Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  pic zoom out.jpg
Bekeken: 18
Grootte:  63.9 KB
ID: 18570  

Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 27-07-2017, 18:31
cyrano's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: De slimste mens

Ik ben zeker dat de slimste mens zich er niet laat door misleiden, maar, om te beginnen, vergeet die UPS...
  #3 (permalink)  
Oud 27-07-2017, 19:43
Joris J's schermafbeelding
Active Member

Reputatie: Joris J wordt hier goed onthaald

firewireinterface? dropouts?
  #4 (permalink)  
Oud 27-07-2017, 20:46
Alexxx's schermafbeelding
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

In pro tools kan je je waveform hertekenen. Soms helpt dat om het weg te werken zonder hoorbaar effect.

Anders een gelijkaardig stukje elders zoeken en er overheen plakken.
  #5 (permalink)  
Oud 27-07-2017, 21:29
Exoterrestrial's schermafbeelding
Senior Member

Reputatie: Exoterrestrial wordt hier goed onthaaldExoterrestrial wordt hier goed onthaald

Kan overal aan liggen. Ziet er mij een digitale storing uit. Kan aan digitale conversie liggen.
Had onlangs ook zoiets.
De opname was op 48kHz, ging digitaal naar buiten en ik zag op mijn TC Electronics dat er 44.1kHz binnen kwam. Bleek er nog een instelling op de kaart op 44100 te staan.
In play mode schakelde hij prompt over naar 44100. Van zodra ik op stop drukte schakelde de TC meteen over naar 48000 met nasty clicks tot gevolg...

Cheers,
Exo.

Laatst gewijzigd door Exoterrestrial; 27-07-2017 om 21:39
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 28-07-2017, 12:15
Vintage Member

Reputatie: Radix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatie

Ziet er duidelijk uit als een drop-out. Er missen een paar samples - een stukje tijd dus - in een regelmatig herhalend patroon. Als je handig bent kun je dit van een volgende golf lenen.
- Maak een kopie van dit stukje wat je een cyclus opschuift. Je kunt gemakkelijk zien wanneer het patroon er recht onder staat.
- Knip het oorspronkelijke geluid op de plaats waar het anders wordt
- Schuif de staart zover naar rechts dat het patroon weer recht onder elkaar komt
- Vul het missende stukje op met het overeenkomende stukje uit het verschoven kopie.

Wel een werk hoor.
Beter zoek je naar de oorzak van de drop-outs.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 28-07-2017, 13:26
gertvanhoof's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: gertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerd

Ik herinner me de onversneden paniek in de stem van een gewaardeerd collega toen hij me vertelde over een soortgelijk probleem, met dien verstande dat de fout zich in een andere toepassing en zonder duidelijk patroon voordeed. De spreekwoordelijke speld in de hooiberg zat uiteindelijk verstopt in een van de analoge circuits van zijn A/D-omzetter – nochtans een toestel van zeer respectabele komaf. Maar voor hetzelfde geld heb je ergens met een defecte kabel te maken. Om maar te zeggen: wanneer onze hoogtechnologische snufjes zich tegen ons keren, ligt de wanhoop op de loer achter elke hoek.

Now go and shoot some trouble!

Groetjes,
Gert
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 29-07-2017, 17:21
Senior Member

Wegtekenen of copy paste heeft helaas niks moois opgeleverd; ik blijf een tik horen. Ik ben idd op zoek naar de oorzaak; aangezien alles op 44.1 en 24 bit staat heb ik geen idee wat het kan zijn. Kan een defecte mic kabel ook een oorzaak zijn?
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 29-07-2017, 20:18
Alexxx's schermafbeelding
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Ik had dit ook vaak voor met mijn vroegere Tascam. Zit hem puur in de hardware. Het begon vooral toen het toestel warm begon te krijgen, na enkele uren opnemen. Ik zou dus vooral in die richting eens gaan kijken.
  #10 (permalink)  
Oud 30-07-2017, 11:17
Senior Member

Vreemd! Heb een RME babyface... daar kan ikdan weinig aan veranderen als ik het zo begrijp
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten