homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Artikels, tutorials en interviews

Artikels, tutorials en interviews Tutorials, informatieve artikels, interviews met bekende (home)recorders of muzikanten, getting started guides enzovoorts. Enkel solide informatieve artikels worden hier weerhouden! Je mag natuurlijk wel feed-back geven op geposte artikels.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 26-07-2017, 02:03
Active Member

Reputatie: hexdiy is op goeie weg
Standaard DIY USB Ground Loop Isolator

Naar aanleiding van een vraag deze maand hier een tentatief schema voor een doe-het-zelf USB2 ground Loop Isolator:

Ik heb er geen ervaring mee, maar als je USB2 Audio interface zijn eigen voeding heeft, of gevoed is vanuit een powered hub, kan ik me zeer goed voorstellen dat je zo een USB2 isolator perfect zelf kan maken.

Je hebt voor de USB2 verbinding tussen je computer en je USB2 audio interface namelijk slechts 2 verbindingen nodig: Data+ en Data-. En -/ mantel zolang je géén andere aardverbinding hebt.

The USB Pinout:
Pin Name Cable color Description
1 VCC Red +5 VDC
2 D- White Data -
3 D+ Green Data +
4 GND Black Ground

Koop eens een USB A male naar USB A female kabeltje (2€ of zo), en:

- onderbreek daarin je 5V voedingslijn pin1 VCC (rood) (die heb je niet nodig bij externe voeding van je USB device),
- onderbreek de mantel van je kabel zo die er al is ( dat lost wellicht eventuele chassis grounding problemen op; chassis ground en audio ground zijn niet in alle toestellen hetzelfde),
- onderbreek daarin je GND pin4 (zwart), maar zet daar een enkelpolig schakelaartje tussen.

Heb je daadwerkelijk een ground loop over USB tussen je computer en je USB2 Audio Interface, laat dat schakelaartje dan AF.
Krijg je geen geluid in je computer van je USB2 interface, laat dat schakelaartje dan AAN. Je hebt dan die aardverbinding namelijk nodig.

- pin 2 data- (wit) en pin3 data+ (groen) zijn je levenslijn. Laat die onberoerd!

Met dit schema kan je niks beschadigen. Staat je schakelaartje verkeerd, zou het kunnen dat je computer je USB2 audio interface niet ziet, maar geen erg: schakelaartje andersom, desnoods je computer herstarten, en je bent weer in business.

Ikzelf ga het hier niet testen, want mijn interfaces zijn FireWire...

Happy diy!

Bron:
USB pinout diagram @ pinouts.ru

Interessant leesvoer:
Search

http://www.soundonsound.com/techniqu...audio-problems
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten