homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > MIDI

MIDI MIDI leidt nog altijd tot een heleboel vragen. Hier bespreken we alle aspecten.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 14-07-2017, 14:04
Junior Member

Reputatie: drovka is op goeie weg
Standaard E70 te oud ?? voor um-one

heb um-one ( roland ) aangeschaft , ten einde met mijn goede oude E70 te kunnen werken in de midisector // bedoeling is dat ik met het keybord speel en dat het dan in midi wordt geregistreerd op mijn pc ( win10 ) vb FL9 .

helaas lukt dit niet , mijn vraag is : kan dat nog met de E70 ? of koop ik liever een ander keybord // of schaf ik mij iets anders aan dan de um-one , om de midisignalen naar mijn pc te sturen

alvast bedankt voor het lezen.
zjev
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 14-07-2017, 15:16
bsp's schermafbeelding
bsp bsp is offline
Senior Member

Reputatie: bsp is op goeie weg
Standaard Re: E70 te oud ?? voor um-one

Midi is midi. Misschien mis je functies maar als er midi aansluiting op zit moet het volgens mij gewoon kunnen werken.

Al aangesloten? Al geprobeerd?
Let op dat je out op in en in op out inplugt. Wordt vaak verkeerd gedaan.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 14-07-2017, 18:42
Junior Member

zoals je op de foto kan zien wordt de um-one herkent ...
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 15-07-2017, 09:33
Active Member

Reputatie: riske is op goeie weg

hoi
E70( keyboard van roland ??)aangesloten met een um one mag geen enkel probleem geven om te werken met uw DAW.Voorwaarde is wel dat het juist is aangesloten. Een vb wordt gegeven in de handleiding op blz 69 ook voor aansluiting van andere instrumenten, hiermee kom je al een heel eind.
mocht het niet duidelijk zijn kan je nog altijd fer3cht op,dit forum.
succes
riske
  #5 (permalink)  
Oud 15-07-2017, 15:12
Junior Member

is idd van roland, zoals op pag 70 vermeld heb ik de midi out aangesloten op de um-one ( op de stekker stond trouwens op "TO MIDI OU" en TO MIDI IN" , en zoals op de foto herkent mijn pc de um-one // op een you-tube uitleg zie ik echter dat buiten um-one , ook de e70 moet herkent worden ... dat begrijp ik niet , via welke poort dan ?
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 15-07-2017, 15:15
Junior Member

dit is een screendump van dat artikel op internet, daar staat dus um-one EN nog het keybord aangegeven
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 15-07-2017, 17:41
Active Member

hoi
Uw um,one neemt de taak over van de E70, dus voor uw daw is de um1 uw E70. Op,het blokje van de um1 moet de usb led branden en het schakelaartje onder de led moet op comp staan. Als je nu een toets indrukt zou de led in moeten branden.Vergeet ook niet de channels te configureren : vb ch 1 van uw keyboard naar ch 1 van de DAW. Hier kan wel wat zoekwerk van pas komen want voor zover ik in de vlucht
uw handleiding heb gezien kan uw keyboard gesplitst worden in links en rechts en ik vermoed dat er ook een begeleidingsmodus op is dit houdt in dat indien je wil opnemen zoals je speelt op het keyboard de betreffende channels moeten overeenstemmen in keyboard en DAW.
Dat je DAW de E70 zou moeten herkennen is juist op,voorwaarde dat het keyboard rechtstreeks zou aangesloten zijn op uw pc ( vroeger met een 15 pins joygame stekker)maar dat is niet uw geval!!!
hopelijk lukt het nu wel
grtjs
riske
  #8 (permalink)  
Oud 16-07-2017, 09:02
Junior Member

dank voor zoveel bruikbare info : hier mijn respons : op het usbblokje zit geen schakelaar bij mij zijn er wel drie leds, de een brand altijd ( voeding)/ de ander ( line out )flikkert soms of brand continu als er iets via de pc wordt gestuurd // maar het derde ( line in ) heb ik nog niet zien branden, ook niet als ik op de toetsen van de e70 tik .... /// ik ga nu ne keer zoeken/kijken of er met channels niks fout zit // alvast bedankt voor deze info
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 16-07-2017, 09:58
Active Member

hoi
kijk eens of uw tx channels (keyboard) overeenkomen met uw rx channels(FL)!!!! meer info vindt je in de global midi.Even een steuntje:
keyboard upper 1 staat op ch 4 dus FL midi kanaal waarop je de upper van je keyboard wil opnemen moet de input UM'one ch 4 hebben.
upper 2 staat op channel 13
lower staat op channel 3
MB staat opchannel 2 (manuel bas neem je op het FL midichannel 2)
H drum op channel 10 (is het gangbare kanaal voor drum)
meer nog uw begeleiding kan je opnemen op channel 5'voor acc 1:channel 6 voor acc 2:channel 7 voor acc 3. Je kan naar eigen keuze deze kanalen aanpassen maar voorlopig zou'ik het zo laten(fabrieksinstellingen). Mijn persoonlijke mening met de mogelijkheden die voorzien zijn in dit keyboard heb je alles wat nodig is om volledige orkestmappen te maken klaar om te gebruiken voor opnames, de huidige tafelkeyboards moeten heel wat mogelijkheden missen die jij wel hebt alleen de leercurve hangt af van uw midilevel maar daar brengt de toekomst wel inzicht over.
BTW. dit is ook mijnj systeem van werken zei het dan met een KN6000 en EX70(technics)met de um 1 en sonar als DAW.
succes en indien verdere hulp nodig in de mate dat het kan graag gedaan
grtjs
riske
  #10 (permalink)  
Oud 16-07-2017, 11:44
bsp's schermafbeelding
bsp bsp is offline
Senior Member

Reputatie: bsp is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drovka Bekijk bericht

zoals je op de foto kan zien wordt de um-one herkent ...
Misschien heb ik hier iets teveel beveiliging draaien maar ..... ik zie geen foto.

Doet er ook niet meer toe want zo te lezen wordt je inmiddels prima verder geholpen.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten