homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Effect plugins en virtuele instrumenten

Effect plugins en virtuele instrumenten Een subforum voor alle software geluids-effecten en software instrumenten, al dan niet als plugin of standalone programma.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 29-06-2017, 14:50
Member

Reputatie: Zwamy is op goeie weg
Standaard Fabfilter of....? En is het zijn geld waard?

Hallo,

Ik ben van plan in de toekomst mijn plugins voor mixing (en mastering) te upgraden. Werk nu met Logic Pro X en de standaard plugins die erbij komen. Aangezien het toch wel een investering is (als ik bijvoorbeeld naar de total bundle van Fabfilter kijk), wil ik zeker zijn dat ik de juiste maak. Daarom wil ik een horen naar jullie meningen en ervaringen.

Nu de plugins maken niet automatisch een betere mix of mastering, maar het helpt toch wel . Zeker als ik bijvoorbeeld naar de Fabfilter EQ kijk (waar je de functie hebt om de frequentie die je boost of cut, kunt isoleren). Deze functie alleen al lijkt me super handig en tijdbesparend!

Is het de investering waard en klinkt het dan beter dan de standaard plugins van Logic? Want een EQ lijkt me dan toch gewoon ook een EQ? Of ie nu van Fabfilter of Logic komt? Je moet natuurlijk weten wat je ermee moet doen, maar die kennis heb ik ondertussen toch al (grotendeels) mee.

Zijn er dan ook betere alternatieven of is Fabfilter toch wat de standaard? Of kijk ik bijvoorbeeld ook eens beter naar Waves?

Veel vragen, maar hopelijk is het wat duidelijk.

Laatst gewijzigd door Zwamy; 29-06-2017 om 14:57
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 29-06-2017, 15:23
cyrano's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Fabfilter of....? En is het zijn geld waard?

Sommige delen van Waves zijn momenteel heel goedkoop, dacht ik. Ergens reclame tegengekomen...

Momenteel gewoon op de front pagina:

http://www.waves.com/plugins#sort:pa...ging:number=20

Zo is de Waves Gold bundel 169$ ipv 799$. Of is dat altijd zo bij Waves?

Fabfilter is de moeite.

Logic heeft al veel, er is heel veel goeds gratis, Tokyo Dawn Labs, bv.

Maar als je weet wat je wil/doet kan bijna alles met de meegeleverd plugins in Logic of REAPER. Ik installeer nog wel eens wat, maar een must is het niet.

Uitgezonderd dingen als Capstan, bv. dat onbetaalbaar en uniek is. Maar dan weer niet voor iedereen, want het is voor tape restauratie.

Laatst gewijzigd door cyrano; 29-06-2017 om 15:30
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 29-06-2017, 20:04
Member

Zijn er goeie sites om te vergelijken met welke plugins er allemaal in deze bundles zitten ? Bij Waves kan je de verschillende bundels vergelijken, maar bij Fabfilter vind ik deze functie niet... En ook Google biedt niet direct antwoord.

Op zich is het ook niet heel dringend. Wilde deze discussie opstarten om eens wat meningen te horen. Die Waves sale ga ik laten voor wat het is voorlopig. Misschien gewoon wachten tot in november met Black Friday.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 30-06-2017, 07:26
cyrano's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Ken je deze al:

https://www.kvraudio.com/
  #5 (permalink)  
Oud 30-06-2017, 07:32
Onslow's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: Onslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatie

Fabfilter heeft toch een 30 dagen free trial versie.

Buiten het feit dat ze in mijn oren zeer goed klinken vind ik de GUI zeer aangenaam werken.

Als je vooral een EQ zoekt, kijk dan ook eens hiernaar.

https://dmgaudio.com/

En wat de inhoud van de bundles betreft: via de shop op de website van FabFilter kan je wel zien welke plugins in welke bundel zitten.

Laatst gewijzigd door Onslow; 30-06-2017 om 07:35
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 27-07-2017, 13:38
Member

Denk dat het toch Fabfilter zal worden. Er zal wel veel ander goeds op de markt zijn, maar het lijkt me toch zo wat de standaard.

Op zich is het zoals ik zei niet heel dringend. Fabfilter heeft nu een 'summer sale' met 25% korting. Wacht ik nog even of worden de kortingen er niet echt beter op (misschien eens 30%, 40%, 50%?)
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 27-07-2017, 14:23
Alexxx's schermafbeelding
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Fabfilter hun EQ is gewoon het geld van de ganse bundle waard. Echt een top ding!
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten