homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Muziek opgenomen. What's next? > Aankondigingen van leden: optredens, events, releases

Mededelingen

Aankondigingen van leden: optredens, events, releases Een breed forum voor alle officiŽle aankondigingen die je de wereld wil insturen. Hou het relevant aub: post bv optredens van je band en party's enkel als je reeds actief bent op de site. Ook organisaties die relevante events willen aankondigen kunnen hier terecht. Wat niet relevant is wordt zonder pardon verwijderd.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 10-06-2017, 20:15
Senior Member

Reputatie: Tradd wordt hier goed onthaald
Standaard Coely : "Celebrate"

Coely's nieuwe single "Celebrate", met bijhorende video.

Gemixt door mezelf.

https://www.youtube.com/watch?v=UuXKKiyGd7M&t=5s
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 10-06-2017, 21:58
Vintage Member

Reputatie: Depressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Coely : "Celebrate"

Very nice!! Morgen zal ik eens in mn studio luisteren... Fijne muziek iig
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 10-06-2017, 23:08
Senior Member

Reputatie: macmiata is op goeie weg

heeft dat al airplay gehad? Klinkt al herkenbaar (refrein)

ik vind ze trouwens de max. Wordt 'n hele grote als ze volhoud denk ik.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 11-06-2017, 17:38
Senior Member

Ze spelen het nummer sinds kort op Radio 1 en StuBru en ik vermoed ook op Q.

Het volledige album (Different Waters) kan je ook beluisteren op Spotify of iTunes. Ook te koop op cd of vinyl, in de winkel of via onderstaande link.

Home | Beatville
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 11-06-2017, 22:36
Senior Member

Reputatie: frank van dee heeft een prima uitstralingfrank van dee heeft een prima uitstralingfrank van dee heeft een prima uitstralingfrank van dee heeft een prima uitstraling

Erg goed! Iets uit het maakproces dat je met ons wilt delen ter lering?
Frank
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 12-06-2017, 09:55
bsp bsp is offline
Senior Member

Reputatie: bsp is op goeie weg

Ik kende haar nog niet. Lekker nummer inderdaad.
En super gemixed. Complimenten!

Is dit digitaal verwerkt? Op hoeveel bit en khz is dit opgenomen en/of gemixed?
En hoor ik het goed als ik zeg dat je weinig compressor of limiter hebt gebruikt, want zo helder?

Laatst gewijzigd door bsp; 12-06-2017 om 09:59
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 12-06-2017, 18:26
Senior Member

Alles in 24bit / 44.1KHz, al denk ik niet dat dit de bepalende factor voor de sound was.

Dat is volgens mij eerder de juiste mic/pre kiezen, microfoontechniek, de ruimte waarin er is opgenomen, de mix, hoeveel headroom je overlaat voor de mastering (en je convertors tijdens de mix, vooral als je een paar keer in en out gaat met outboard) en de mastering zelf.

Zoals eerder gezegd heb ik de mix verzorgd. Die doe ik bijna altijd in protools, in combinatie met outboard gear en een controller (dus geen analoge tafel).

Meestal wordt er toch vrij veel compressie toevegevoegd, maar dat is in stappen. Dikwijls als eerste op de vocaltrack een limiter die slecht 1 ŗ 2 dB de pieken afvlakt, alvorens te EQ'en.
Dan een paar dB reductie op de vocaltrack (dikwijls zijn dat zelfs twee verschillende compressors). Eťn daarvan is bijna altijd de RComp van Waves, gebruik die al een eeuwigheid met veel plezier. Als tweede compressor meestal LA-2A of TubeTech CL1B.
Er is wat stevigere parallelle compressie (meestal 1176 cloon) die dan samen met de originele vocaltrack naar een vocalbus gaat, waar alle vocals (lead, backings, enz...) samen nog licht gecompresseerd worden. Soms kan daar ook nog een dynamic EQ voor staan, want als er bvb. een lead met een serie backings samen spelen, dan kan het laagmid soms toch nog wat teveel zijn, maar dat wil je dan niet altijd met een standaard EQ oplossen, want dan grijpt die uiteraard ook in op de momenten dat je die niet wenst te gebruiken.
En op de masterbus staat er ook quasi altijd een API 2500 compressor.

Fader rides doe ik zowel voor als na compressie, indien nodig.

Dus toch wel vrij veel compressie going on.

Voor de rest denk ik dat het feit dat we verschillende tracks van het album al een tijdje live speelden alvorens ze op te nemen zeker heeft bijgedragen om de nummers nog beter te krijgen...ze waren als het ware al wat gerijpt. Het helpt natuurlijk ook altijd om met iemand te werken die ook echt goed kan zingen.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 12-06-2017, 20:11
Vintage Member

Reputatie: gertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tradd Bekijk bericht
Het helpt natuurlijk ook altijd om met iemand te werken die ook echt goed kan zingen.
Citaat:
Het helpt natuurlijk ook altijd om met iemand te werken die ook echt goed kan zingen.
Citaat:
Citaat:
Het helpt natuurlijk ook altijd om met iemand te werken d
Citaat:
Het helpt natuurlijk ook altijd om m
Citaat:
Het helpt natuurlijk ook al
Citaat:
Het hel
(…)

Groetjes,
Gert

Laatst gewijzigd door gertvanhoof; 12-06-2017 om 20:14
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 12-06-2017, 21:55
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macmiata Bekijk bericht
ik vind ze trouwens de max. Wordt 'n hele grote als ze volhoud denk ik.
+1

Ze heeft er ook gewoon altijd zoveel goesting in. Heel die Belgische commerciŽle hiphopscene is enorm straf bezig, we worden rotverwend door Coely, Romťo Elvis, Dvtch Norris, Woodie Smalls,... Allemaal artiesten die internationaal durven klinken en er ook enorm goed mee wegkomen.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten