homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 07-06-2017, 08:27
Junior Member

Reputatie: Musica is op goeie weg
Standaard Draadloos quadrophoon

Hallo,

ik ben een kleine installatie aan het bouwen waar kinderen op 4 panelen kunnen tekenen. Telkens als er getekend wordt aan een zijde start er een geluid. Het werkt met contactmicrofoons en bidule. Ik heb het tot nu toe gewoon stereo gebruikt, maar het lijkt logisch dat de geluiden langs 4 kanten zou komen.
Dat is de setting in een notendop.
Ik ben er mij bewust van dat ik latency ga hebben als ik draadloos ga werken, maar ik vraag mij gewoon af of het zou kunnen. . .

Nu komt de vraag;
Kan ik 4 outputs van mijn geluidskaart eventueel naar 4 bluetooth-speakers sturen? Wat heb ik dan nodig? Kan dat best met PC of Mac?

Heeft er iemand ervaring mee?

alvast bedankt
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 07-06-2017, 15:28
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Draadloos quadrophoon

Stereo is simpel. Mac heeft een voordeel, want standaard is AirPlay ingebouwd. Maar dat is stereo, niet quadro. En AirPlay kan op Windows ook. Maar dat heeft een latency van tientallen tot honderden milliseconden. Misschien te laat voor een touch effect?

4 kanalen naar BlueTooth? Ik ben niet eens zeker dat dat technisch kan.

Via Wifi kan het technisch zeker. Ethernet AVB doet dat. Over ethernet kabel. Niet draadloos. Dat speelt teveel met de latency. Bedraad is die zeer laag en zeer stabiel. Draadloos is die latency al heel wat minder, maar ze varieert bovendien sterk. Voor een webpagina maakt dat niks uit, voor audio zeker wel.

De oplossing is meer bufferen. En dat is wat Apple doet met AirPlay. Daarom start die song in itunes pas na een goeie halve seconde...

4 draadloze kanalen via FM? No latency. Kost wel wat.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 07-06-2017, 22:35
Active Member

Reputatie: rakim is op goeie weg
Standaard Re: Draadloos quadrophoon

Ik volg.
Ik bouwde een audiovisuele installatie met 8 speakers en droom ook over een draadloos systeem

R.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten